روز گذشته کدام مسئول به جشنواره تئاتر فجر رفت؟

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به تماشای «کمدی الهی» از تونس نشست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزگذشته(شنبه 8 بهمن) مهرداد باقری، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور در تماشاخانهی ایرانشهر به تماشای کمدی الهی از کشور تونس در بخش بین الملل چهل و یکمین جشنواره‌ تئاتر فجر نشست.

«کمدی الهی» سه‌گانه‌ای است منظوم شامل عناوین دوزخ، برزخ و بهشت که نگارش آن به قلم دانته آلیگیری شاعر و نویسنده ایتالیایی در سال ۱۳۰۸ میلادی آغاز شد و تا یک سال قبل از مرگ دانته، یعنی در سال ۱۳۲۱ میلادی به طول انجامید. این کتاب، به شکل گسترده به‌عنوان برجسته‌ترین اثر در ادبیات ایتالیا شناخته می‌شود. دانته در این کتاب، سفر خیالی خود را به دوزخ، برزخ و بهشت تعریف می‌کند.

«کمدی الهی» داستان سقوط دانته به دوزخ به همراهی، راهنمایی به نام ویرژیل (شاعر رومی که چند سده پیش از دانته زندگی می‌کرده است)، عروج او به برزخ و ملاقات با معشوقه‌اش بئاتریس و در نهایت، رسیدن او به بهشت را روایت می‌کند. این شاهکار بزرگ تاریخ ادبیات به مسائلی چون ایمان، آرزو و روشن ضمیری می‌پردازد و با ارائه تصاویری خیره‌کننده و به یاد ماندنی از دنیای بعد از مرگ، قصه تمثیلی شگفت‌آور و تکان‌دهنده‌ای را از مسیر سعادتمندی بشر به تصویر می‌کشد.

در نمایش «کمدی الهی» که شب گذشته در قالب بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفت و در اجرای دوم برخلاف اجرای اول با استقبال مخاطبان همراه بود، دانته الیگیری شاعر بزرگ ایتالیایی با ابوالعلاء المعاری نویسنده و شاعر بزرگ عرب در سفری از طریق جهنم تا مرزهای برزخ سفر می‌کند و در این سفر با وضعیت و سرنوشت بشر و افراد شناخته‌شده‌ای که گناهکار تشخیص داده شده‌اند، روبرو می‌شود.

۵۷۲۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1724942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =