سرمایه‌گذاران بیت‌کوین محکوم به فنا هستند؟

در سال ۲۰۲۲، بازار کریپتو به حدی سقوط کرد که سرمایه‌گذاران اکنون می‌پرسند که آیا مهلتی در پیش است یا خیر.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرمایه گذاران بیت کوین بیش از همه آسیب‌پذیر بوده اند. پس از ماه‌ها تبلیغ «بیت‌کوین تا ۱۰۰۰۰۰ دلار»، این ارز دیجیتال تصمیم گرفت انتخاب کند که در کدام سمت قرار دارد. متأسفانه، به ویژه پس از سقوط LUNA، سکه پیش بینی شده سال، ترجیح داد راه دیگری را طی کند زیرا به ۲۰۰۰۰ دلار رسید. در واقع، بیت کوین نه تنها تا ۲۰۰۰۰ دلار پایین آمد. در ژوئن ۲۰۲۲، کینگ سکه کمتر از انتظارات سقوط کرد و کمتر از ۱۸۰۰۰ دلار معامله شد.

بیشتر بخوانید:

خاندوزی: مولدسازی را در اتاق شیشه‌ای انجام می‌دهیم/ یک میلیون دارایی دولتی شناسایی شد

مصونیت قضایی اعضای هیات مولدسازی اموال مازاد نوعی آپارتاید است/ سازمان برنامه ۳۴ آپارتمان در جردن دارد

علیرغم برخی از تقویت‌هایی که صورت گرفته، بیت کوین هنوز از بالاترین رکورد خود فاصله دارد. بدتر از آن، در بیشتر مواقع فقط بین ۱۹۰۰۰ تا ۲۱۰۰۰ دلار تثبیت شده است. با این حال، همان بیت کوین توانست به ۲۳۰۰۰ دلار برسد، حتی اگر برای مدت بسیار کوتاهی بود.

اکنون، سرمایه گذاران از گوشه و کنار بی تاب شده اند. در حالی که برخی به این نتیجه رسیده اند که بیت کوین مرده است، برخی دیگر ترس خود را از فروش با ضرر پنهان نکرده اند. بنابراین، لازم است این سوال مطرح شود که آیا سرمایه گذاران بیت کوین محکوم به فنا هستند؟

در حالی که آشکارا عوامل زیادی بر قیمت بیت کوین تأثیر می گذارند، لازم به ذکر است که هیچ بازاری همیشه از افزایش دارایی ها پشتیبانی نمی کند. همانطور که توسط پلتفرم رمزارز بیت کوین آپ تأیید شده است، مواقعی وجود خواهد داشت که همه دارایی ها از یک الگوی رو به پایین پیروی می کنند. نکته جالب این است که در مورد بیت کوین نیز چنین است. از نظر زمینه، بیت کوین در اکثر مواقع بر سایر دارایی ها تأثیر می گذارد و هنگامی که سقوط کرد، دیگران نیز به دنبال آن می روند.

فناوری بلاک چین که زیربنای بیت کوین است، یک پیشرفت فنی بزرگ است که می تواند به مرور زمان، هم اینترنت و هم صنعت مالی را همانطور که می شناسیم متحول کند، و اولین گام های این انقلاب بالقوه اکنون در حال انجام است.

در آغاز سال ۲۰۲۲، بیت کوین حدود ۴۶۳۰۰ دلار معامله می شد. اگرچه قیمت نسبت به بالاترین حد خود در ماه نوامبر کاهش یافته بود، اما همچنان نشانگر قیمت متوسطی برای سرمایه گذاران بود. با این حال، در همان ماه، مشکلات برای سرمایه گذارانی که سکه را نگه داشتند آغاز شد زیرا در ۲۲ ژانویه به ۳۶۰۰۰ دلار سقوط کرد. در پایان ماه، بیت کوین دوباره به ۳۷۹۰۰ دلار رسید. به سرعت تا فوریه، بیت کوین ۴۳۰۰۰ دلار به دست آورد حتی اگر بعداً ماه را تقریباً با همان قیمت ۳۱ ژانویه به پایان رساند.

با این حال، ماه مارس با کمی شگفتی همراه بود زیرا بیت کوین به ۴۷۰۰۰ دلار رسید و بسیاری از سرمایه گذاران فکر می کردند که سکه در راه بازگشت به ۶۰۰۰۰ دلار است. در حالی که در ابتدای آوریل همان حرکت را حفظ کرد، بعداً ناامید شد و ماه را زیر ۴۰۰۰۰ دلار به پایان رساند. سقوط قابل توجه در ماه مه زمانی آغاز شد که سکه به ۲۸۰۰۰ دلار سقوط کرد. با این حال، سرمایه گذاران به شدت از روند قیمت شوکه نشدند تا اینکه بیت کوین در ۱۸ ژوئن به ۲۰۰۰۰ دلار رسید. از پاییز، تلاش برای نزدیک شدن به ۳۰۰۰۰ دلار برای بیت کوین بسیار سخت شده است.

در همین وضعیت Microstrategy به رهبری مایکل سایلر، میلیون ها دلار به دارایی بیت کوین خود اضافه می کند، نیویورک دیجیتال (NYDIG) بیت کوین خود را حفظ کرده است، تسلا مقداری از بیت کوین خود را می فروشد، اما هنوز مقداری را در اختیار دارد و Grayscale Bitcoin Trust به طور مداوم دارایی بیت کوین خود را افزایش می دهد.

در پایان، ذکر این نکته ضروری است که این مقاله توصیه مالی نیست. بنابراین، ما نمی توانیم تعیین کنیم که آیا بیت کوین با قیمت ۲۰۰۰۰ دلار به معنای محکومیت سرمایه گذاران است یا خیر. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، بازار ارزهای دیجیتال یک بازار بسیار بی ثبات است. این واقعیت که بیتسین حدود ۲۰۰۰۰ دلار بوده است به این معنی نیست که نمی تواند پایین تر یا بالاتر رود. با این حال، اگر می خواهید سرمایه گذاری کنید و تجربه ای ندارید، پیشنهاد می کنیم با یک کارشناس مالی صحبت کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که آیا باید در بیت کوین سرمایه گذاری کنید یا خیر.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1725232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =