احیای دولتخانه صفوی با جدیت پیگیری می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی قزوین گفت: تکمیل، ساماندهی و احیای دولتخانه صفوی از طریق آزادسازی اراضی این مجموعه از دیگر مصوبات سفر رییس‌جمهور در حوزه میراث‌فرهنگی قزوین است که با جدیت و سرعت بالا دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: ۱۷میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس‌جمهور برای میراث‌فرهنگی قزوین تخصیص یافت که این رقم حدود نیمی از اعتبارات مصوبی است که باید در سال نخست سفر رئیس‌جمهور به حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین تخصیص یابد.

خزائلی با بیان اینکه این اعتبارات در حوزه تقویت زیرساخت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هزینه می‌شود، گفت: مرمت بناهای مهم و شاخص تاریخی از جمله مجموعه دولتخانه صفوی و مسجد جامع عتیق، ایجاد زیرساخت‌ در جاذبه‌های گردشگری به‌منظور جذب سرمایه‌گذار، فعال‌سازی بازارچه‌های صنایع‌دستی و احیای رشته‌های منسوخ‌شده از جمله اقدام‌هایی است که از محل اعتبارات برای تقویت زیرساخت های میراث فرهنگی مصرف می شود.

این مسئول ادامه داد: تکمیل ساماندهی و احیای دولتخانه صفوی از طریق آزادسازی اراضی این مجموعه از دیگر مصوبات سفر رییس‌جمهور در حوزه میراث‌فرهنگی قزوین است که با جدیت و سرعت بالا در دست پیگیری بوده و در همین خصوص زمین‌های معوض برای ساخت مدرسه و ورزشگاه به‌منظور تخلیه فضای آموزشی و ورزشی موجود در این مجموعه تاریخی در اختیار دستگاه‌های آموزش‌وپرورش و ورزش ‌و جوانان قرار گرفته و عملیات عمرانی در آن‌ها اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین اظهارکرد: فراخوانی در خصوص جذب سرمایه‌گذار برای گراند هتل صورت گرفته که برنده این طرح در روزهای آینده از طرف صندوق احیا انتخاب و مرمت این بنا را به‌زودی آغاز می‌کنند.

خزائلی یادآورشد: در بقعه چهارانبیا نیز اصلاحاتی مربوط به جلوخان بقعه در دستور کار است که سردرب ورودی برای این بنا در نظر گرفته شده و همچنین دولتخانه به سعدالسلطنه متصل می‌شود.

او افزود: نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی از ۱۸ تا ۲۱ بهمن در تهران برگزار می‌شود و بیش از ۵۰پروژه قابل سرمایه‌گذاری استان در نمایشگاه عرضه می‌شود که امیدواریم بتوانیم به خوبی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی استان قزوین را معرفی کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین گفت: در ایام دهه فجر امسال تمام تلاش خود را برای افتتاح بخشی از فضاهای خدمات گردشگری و اقامتی به کار می‌بریم که در این زمینه بهره‌برداری از هتل‌خانه تاریخی بهروزی توسط گروه سرمایه‌گذاری ماهان در مرحله پایانی مرمت و نوسازی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1725487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =