بومی‌سازی به پمپ بنزین رسید!/ خرابی نازل ها امان مردم را بریده

 تجارت‌نیوز نوشت:ماجرای تکراری خرابی نازل‌ها و کارتخوان‌های دستگاه‌های سوخت همچنان پابرجاست. صنف جایگاه‌داران سوخت کشور از فرسودگی دستگاه‌ها شاکی هستند و مردم هم هر روز برای مصرف بنزین باید صف طولانی‌تری را تحمل کنند؛ با این حال مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور به تجارت‌نیوز می‌گوید: مشکلی در این زمینه وجود ندارد و قرار است نازل‌ها و دستگاه‌های کارتخوان جایگاه‌های سوخت بومی شوند تا اندک مشکلات هم رفع شود.

ماجرای خرابی نازل‌های پمپ بنزین و کارتخوان‌های جایگاه‌های سوخت داستان پر تکراری است که به معضلی جدی این روزهای جایگاه‌داران تبدیل شده است. مردم نیز در این بحران باید هر روز صف‌های طولانی‌تری را برای رسیدن به نازل سوخت تحمل کنند. جلیل سالاری، معاون وزیر نفت، نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز وعده بومی‌سازی نازل‌ها و دستگاه‌های کارتخوان را داده است.

اسدا… قلی‌زاده، رئیس صنف جایگاه‌داران سوخت کشور، درباره خرابی نازل‌ها به تجارت‌نیوز گفت: چالش خرابی نازل‌ها و تلمبه‌های پمپ بنزین مسبوق به سابقه است و تاکنون هیچ اقدامی از سوی شرکت نفت برای حل این مشکل صورت نگرفته است. در حال حاضر نازل‌های ۱۲ تا ۲۰ درصد از جایگاه‌ های سوخت تهران خراب است.

همچنین رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور، در گفتگو با تجارت‌نیوز، درباره خرابی کارتخوان‌های سامانه هوشمند سوخت اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد از کارتخوان‌های سامانه هوشمند پمپ‌های بنزین خراب است و در چند سال اخیر، عمل مثبتی در این حوزه صورت نگرفته است.

جلیل سالاری، معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور، درباره خرابی کارتخوان‌ها به تجارت‌نیوز گفت: هیچ یک از کارتخوان‌های سامانه هوشمند پمپ بنزین خراب نیست و هم‌اکنون شرکت‌های پشتیبان و مجموعه تعمیرگاه‌های محلی برای حل مشکلات احتمالی در جایگاه‌ها مستقر هستند.

او در ادامه درباره خرابی نازل‌های پمپ بنزین افزود: از ۵۴ نازلی که در کشور فعال است، حداکثر ۱۰ درصد آن‌ها خراب به حساب می‌آید که در راستای حل این مشکل قراردادی با یک شرکت دانش‌بنیان داخلی منعقد شد تا نازل‌ها بومی شوند.

سالاری تصریح کرد: این شرکت دانش‌بنیان در هفت روز گذشته ۳۰۰ دستگاه نازل تحویل شرکت پالایش پخش داد و ۲۰۰ دستگاه دیگر هم در این هفته به دست شرکت می‌رسد.

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد قرارداد با شرکت دانش‌بنیانی که معاون وزیر از آن صحبت می‌کند حدود یک ماه پیش منعقد شده است و تا امروز باید حداقل پیشرفتی در مسیر حل مشکلات مشاهده می‌شد. اما با پیگیری‌های خبرنگار تجارت‌نیوز از جایگاه‌های سوخت به نظر می‌رسد مشکل خرابی کارتخوان‌ها و فرسودگی نازل‌ها همچنان پابرجاست و هنوز اقدامی در این باره صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید:

۴۶۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1726084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =