این وسایل ضروری را با خود به استانبول نبرید!

استانبول بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه است که دو قاره آسیا و اروپا را به هم متصل می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری، بناهای تاریخی و بازارهای زیبا از جمله مواردی است که هر ساله بسیاری از افراد را برای سفر به این شهر ترغیب می‌کند. باتوجه به تقاضای زیادی که برای مسافرت به این شهر وجود دارد، تورهای مسافرتی متنوعی برگزار می‌شود. بلیط تهران به استانبول یکی از راه‌های دیدن از این شهر است. در ادامه به لیستی از لوازم غیرضروری برای سفر به استانبول اشاره می‌کنیم:

وسایل زینتی و زیورآلات

وسایل زینتی مانند طلا و جواهرات یا ساعت‌های گران‌قیمت، یکی از مواردی است که همراه داشتن آن‌ها در سفر، ممکن است شما را به دردسر بی اندازد. احتمال گم شدن یا سرقت این اشیا وجود دارد و می‌تواند بسیار استرس‌زا باشد. همچنین هر کشوری مقررات خاصی را برای ورود یا خروج اشیا قیمتی وضع کرده و درصورتی‌که ارزش یک شی از حد مشخصی بالاتر باشد از ورود آن جلوگیری می‌شود.

کتاب و مجله

افراد زیادی هستند که به مطالعه علاقه زیادی دارند و از هر فرصتی برای خواندن استفاده می‌کنند. اما لازم است یادآوری کنیم که سفر شرایط خاص خودش را دارد. باتوجه به وزن زیاد و فضای نسبتا زیادی که کتاب اشغال می‌کند، همراه داشتن آن‌ها توصیه نمی‌شود و بهتر است از کتاب‌های صوتی به‌عنوان جایگزین استفاده کنید.

موادغذایی

ازآنجایی‌که بسیاری از کشورها برای ورود و خروج موادغذایی قوانین و محدودیت‌هایی اعمال کرده‌اند، برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، پیش از مسافرت لیست موادغذایی ممنوعه و میزانی که هر فرد می‌تواند با خود به همراه داشته باشد را مطالعه کنید.

این وسایل ضروری را با خود به استانبول نبرید!

لوازم آرایشی

شرایط سفر یا شرایط مهمانی یکسان نیست. لذا هیچ لزومی وجود ندارد که لوازم آرایشی را در سفر با خود به همراه داشته باشید. همراه داشتن یکسری لوازم بهداشتی مانند مسواک شخصی، خمیردندان و شامپو برای مسافرت کافی است. همچنین لوازمی مانند سشوار در بیشتر هتل‌ها وجود دارد.

داروها و مسکن‌ها

اکثر افراد عادت دارند هنگام مسافرت، مقداری از داروهای ضروری را با خود به همراه داشته باشند. بعضی از افراد نیز به علت بیماری، همیشه داروهای خاصی را با خود حمل می‌کنند. بعضی کشورها قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای ورود دارو اعمال کرده‌اند. لذا پیش از خروج با پرواز استانبول نسبت به مطالعه چک لیست داروهای مجاز اقدام کنید.

لوازم ورزشی

افراد علاقه‌مند به ورزش همیشه لوازم مورد نیاز خود را در سفرها به همراه دارند. اما هنگام سفرهای خارجی و استفاده از هواپیما یکسری قوانین وجود دارد. همچنین این لوازم ورزشی می‌توانند در مسافرت یک بار اضافی را بر دوش شما بگذارند.

ابزار آلات و لوازم تیز

حمل ابزارآلات مانند پیج‌گوشتی یا لوازم تیز مانند چاقو و قیچی، یکی از مواردی است که در طول سفر و پرواز استانبول به آن احتیاجی نخواهید داشت. این موارد علاوه‌براینکه می‌توانند در فرودگاه برای شما مشکل‌ساز باشند، در مدت اقامت نیز مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

وسایل قابل احتراق

حمل برخی از اشیاء مانند وسایلی که احتمال آتش گرفتن و انفجار آن‌ها وجود دارد، ممنوع است. همچینین در برخی از کشورها برای حمل و استفاده از آن نیاز به مجوز قانونی دارید. اسلحه، دینامیت، ترقه، گاز اشک‌آور، سرکه و الکل از جمله این موارد هستند.

دخانیات و مواد مخدر

باتوجه به استعمال دخانیات یا استفاده از مواد مخدر توسط برخی افراد، اعتیاد به این مواد باعث می‌شود تا برخی افراد بدون درنظر گرفتن شرایط مقصد، تصمیم به استفاده و حمل آن‌ها بگیرند. اما این مورد می‌تواند دردسرساز شود. لذا توصیه می‌شود قوانین کشور ترکیه را در این زمینه پیش از پرواز استانبول به دقت بررسی کنید.

نرخ بار مجاز در پروازها

پرواز های خارجی دارای محدودیت حمل بار هستند. عوامل متعددی وجود دارند که میزان بار مجاز برای هر مسافر را مشخص می‌کند. بار مجازی که هر ایرلاین برای مسافران تعیین می‌کند با سایر ایرلاین‌ها متفاوت است.

این وسایل ضروری را با خود به استانبول نبرید!

همچنین نوع کلاس پروازی در این مورد نقش مهمی دارد و ظرفیت بار در هر کدام از پروازهای اکونومی، بیزینس و فرست کلاس تفاوت دارد. مقصدی که به آن پرواز می‌کنید نیز می‌تواند یکی دیگر از عوامل موثر در این مورد باشد. به‌عنوان مثال نرخ بار مجاز برای مقاصد آسیایی، اروپایی و قاره آمریکا متغیر است. برخی از ایرلاین‌ها هزینه جداگانه‌ای برای بار درنظر می‌گیرند و شما می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر، از حداکثر حد مجاز برای حمل بار استفاده کنید.

سخن پایانی

سالانه افراد زیادی استانبول را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند. لذا لازم است تا پیش از سفر یکسری مقدمات را فراهم کنید. ممکن است برخی لوازم در طول سفر به هیچ عنوان مورد استفاده قرار نگیرند و مجبور شوید در طول سفر فقط آن‌ها را حمل کنید. همچنین برخی از اشیا در لیست موارد ممنوعه قرار دارند و حمل آن‌ها می‌تواند برای شما دردسرساز باشد. در این مطلب به لیستی از وسایل غیرضروری که ممکن است در پرواز استانبول با خود همراه داشته باشید، اشاره کردیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1726510

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =