عزیزیان: بحث حمایت از یک تیم خاص را قبول ندارم

سعید عزیزیان دروازه‌بان اسبق پرسپولیس و تیم ملی معتقد است که هر دو دروازه‌بان پرسپولیس جزو بهترین دروازه‌بان‌های ایران هستند و در مورد آنها و شرایط پرسپولیس نقد فنی دقیقی را انجام می‌دهد.

ناصر قراگزلو: سعید عزیزیان از آن دست بازیکنانی است که هم در پرسپولیس بازی کرده و هم در استقلال. او همچنین جزو معدود مربیانی است که در هر دوتیم هم سابقه مربیگری دارد. عزیزیان آخرین بار در کادرفنی محمود فکری در استقلال بود و پس از جدایی این مربی، او هم از جمع آبی پوشان جدا شد. با او درباره شرایط لیگ برتر و حواشی آن به گفتگو پرداختیم که در ادامه می خوانید:

چرا در بازی مقابل فولاد و پس از آن دیدار مقابل آلومینیوم، پرسپولیس نتوانسته چهره موفقی را ارائه دهد؟

تا بازی قبل از فولاد خیلی خوب بودیم اما نمی‌دانم در داخل و بیرون زمین چه اتفاقاتی رخ داد که پرسپولیس مقابل فولاد بازی خوبی را انجام نداد و رو به بازی مستقیم آورد و بازیسازی در کار این تیم دیده نشد. بازیکنان هر چه توپ در هر نقطه‌ای از زمین که گیرشان می‌آمد را برای دیاباته ارسال می‌کردند. در بازی مقابل تیم اراکی هم بد بازی نکردیم اما با وجود این نتوانستیم به گل برسیم و غیبت یک مهاجم ششدانگ باز هم در تیم به چشم آمد و پرسپولیس را اذیت کرد و بازی بیشتر به سمت و سویی پیش رفت که چشم به اتفاقات و حوادث داشته باشیم. پرسپولیس باید مهاجمی داشته باشد که در رأس تیم بتواند خوب ضربه به چهارچوب بزند و تمام‌کننده‌ای ایده‌آل باشد. یا مهاجمی که بتواند توپ‌ها را در رأس خوب حفظ کرده و برای مهاجمان دیگر فرصت‌های مناسبی فراهم سازد.

دیاباته تمام تلاشش را انجام داده اما نتوانسته فرصت‌ها را به هر شکلی که بوده تبدیل به گل کند!

دیاباته بازیکنی است که نمی‌تواند خوب تمرین کند یا فشار ناشی از تمرینات را تحمل کند از این‌رو به شکل کلی بازیکنی است که باید به نوعی بیشتر در اختیار خودش باشد و در تمرینات فشار زیادی روی او نیاورد تا در بازی به مشکل نخورد چه بسا که در استقلال هم تا جایی که من می‌دانم دیاباته تحت شرایط خاصی تمرین می‌کرد و فشار زیادی به لحاظ تمرینی به او وارد نمی‌شد.

در رابطه با عیسی آل‌کثیر و بازگشت این بازیکن و تأثیرگذاری‌اش چقدر خوشبین هستید؟

عیسی مهاجم خوب و تأثیرگذاری است اما از آنجا که مدت نسبتاً طولانی دور از میادین بوده به نظرم کمی طول می‌کشد که به فرم مطلوب برسد و برای بازی کردن و مهمتر از آن گلزنی به شکل کامل مهیا شود.

عزیزیان: بحث حمایت از یک تیم خاص را قبول ندارم

در رابطه با پریرا مهاجم برزیلی و کارایی‌اش در پرسپولیس چه نظری دارید؟

پرسپولیس که حتماً به یک مهاجم گلزن و ششدانگ نیاز دارد اما تا آنجا که من شنیدم پریرا چند ماهی دور از شرایط بازی بوده و فکر می‌کنم تا او بخواهد به فرم مطلوب برسد لیگ این دوره تمام شده است.

در رابطه با حاشیه امنیت امتیازی که پرسپولیس داشت اما آن را از دست داد چه دیدگاهی دارید؟

پرسپولیس باید در بازی‌های پیش رو فقط برنده شود و سه امتیازها را جمع کند چون در این حالت است که می‌تواند فشار روانی را از روی خودش بردارد و به شرایطش سر و سامان داده و با آرامش بهتری به کار خودش ادامه دهد.

بحث حمایت از یک تیم خاص برای قهرمانی مطرح است. شما این مسائل را قبول دارید؟

درست است که اشتباهات داوری گاهاً در چند بازی متوالی برای پرسپولیس تکرار شده است اما معتقد نیستم که تیم خاصی در فوتبال ایران وجود دارد. بیان چنین صحبت‌هایی هم بیشتر به خاطر فشار اشتباهات داوری است که برای یک تیم تکرار شده است و بیشتر این مسائل هم در چند هفته اخیر گریبان پرسپولیس را گرفته است.

در رابطه با ترکیب فکر نمی‌کنید کادر فنی پرسپولیس باید تغییراتی را به وجود بیاورد؟

من فکر می‌کنم پرسپولیس به یک طراح نیاز دارد و از سروش باید در ترکیب اصلی استفاده شود و نیازی نیست که ما از دو هافبک میانی که از خصوصیات دفاعی بیشتری بهره می‌برند استفاده کنیم. سروش بازیکنی است که در طول نود دقیقه قادر است چند پاس عمقی خوب برای مهاجمان مهیا سازد. در چنین حالتی حتماً مهاجمان می‌توانند بهترین بهره را از پاسوری مانند او ببرند، هافبکی که در پرسپولیس نمونه دیگری ندارد و به نظرم باید سرمربی پرسپولیس به جهت نیاز شدید به برد و طراحی برای مهاجمانش از چنین هافبکی استفاده کند.

در رابطه با عملکرد بیرانوند چه نظری دارید و در غیاب او فکر می‌کنید پرسپولیس مقابل صنعت نفت با مشکل مواجه نخواهد شد؟

فکر می‌کنم بیرانوند در سه چهار بازی اخیر به آن شکلی که انتظار می‌رفت در حد نام خودش ظاهر نشده و اشکالات فنی داشته که حالا یا ناشی از اشباع شدن او بوده یا به مسائل روحی روانی مربوط بوده که روی عملکردش تأثیر منفی گذاشته است. در رابطه با گوهری هم باید بگویم که دروازه‌بان خوبی است که بعد از اخراج بیرانوند در یکی دو صحنه ایستادگی خوبی از خودش نشان داد اما با وجود این او هنوز نتوانسته فشار روحی روانی حضور در پرسپولیس را برای خودش بخوبی هضم کند. شاید به همین دلیل بود که در دیدار جام حذفی با ون‌پارس در چند صحنه عملکرد خیلی خوبی نداشت. با وجود این من معتقدم که پرسپولیس از لحاظ دروازه‌بان در غیاب بیرانوند مشکلی مقابل صنعت نفت نخواهد داشت.

عزیزیان: بحث حمایت از یک تیم خاص را قبول ندارم

بیشتر بخوانید:

۲۵۱۲۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1728108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =