ایلنا نوشت:

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی انصاری، که در جمع اعضای موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) به مناسبت سالروز تاسیس این موسسه سخن می گفت، به نحوه تاسیس موسسه اشاره کرد و گفت: برخی از روی دلسوزی عنوان می کنند که حساسیت روی موسسه زیاد است، یک عده نیز این جایگاه را برنمی تابند و نمی خواهند در این جایگاه مقدس افرادی با ایده های خالص و گرایشات مختلف ولی در خط امام وجود داشته باشند تا آثار امام را نشر دهند. ما خود را از پیکره نظام می دانیم و از زمان یادگار امام روی خط اعتدال و خط راستین امام حرکت کردیم و امروز هم که متولی کار موسسه و هدف حضرت امام و یادگار ایشان جناب حجت الاسلام و المسلمین سید حس خمینی است، ما باید در همین خط حرکت کنیم.

گزیده سخنان وی به این قرار است:

  • حاج سیداحمدآقا، وقتی در سال‌های آخر متوجه شدند که خطری در کمین انقلاب است و افرادی ممکن است در فردای روز رحلت امام تفسیرها و سخنان اشتباه بگویند، با فراست و تیزبینی موسسه را که مسبوق به یک سابقه تاسیس دفتر فرهنگی امام بود، پیشنهاد کردند.
  • این جفای بسیار بزرگ و ظلم نابخشودنی بود که برخی در دوره امام می گفتند، افرادی روی امام تاثیر دارند با این‌که می دانستند که اینگونه نیست، ولی برای اهداف سیاسی به این موضوع دامن می زدند و ظلم نابخشودنی تر برای کسانی است که بعد از امام بر روی نامه و حکم های امام و مواضع صریح امام انگشت تردید و تشکیک می گذارند.
  • چگونه است که من یازده سال درکنار امام زندگی کرده باشم و برخی در حضوربنده بگویند که این جمله یا این حکم یا این پیام یا این خط، از امام نیست.
  • جهاد ما این است که همواره بدانیم که خطر برای تحریف و جعل کردن در کمین است. اگر موسسه بر روی خط و اصول خود حرکت کند همه حساس می شوند که البته ما به این افتخار می کنیم که برروی موسسه حساسیت وجود دارد.
  • از اخلاق اسلامی و امامی فاصله گرفتیم. در اخلاق امامی و اسلامی فحش و اهانت و پرده دری و پرونده سازی معنا ندارد. در هر مناسبتی فرصتی برای هتاکی باز می شود. یا در هر مناسبتی می خواهیم مردم را در صحنه داشته باشیم، هتاکی ها شروع می شود و متاسفانه نام این هتاکی ها را ارزش می گذارند. کجای قانون این است که ما بدون علم و محکمه مردم را محکوم کنیم؟

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حق طلب IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    2 0
    جانا سخن از زبان ما می گویی!!!