آزادسازی ۱۶۹هکتار از اراضی شهرکهای صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین گفت: در طول یکسال گذشته ۱۶۹هکتار از اراضی راکد صنعتی شهرک‌های تقاضامحور آزادسازی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ رضا صفاری، مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین در حاشیه بهره‌برداری از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهارکرد: در خصوص فعال‌سازی قراردادهای راکد و غیرفعال و در اجرای دستور استاندار قزوین در خصوص اعمال قانون نسبت به بازپس‌گیری اراضی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه استان و جلوگیری از دلالی و سوء جریانات با برگزاری سه جلسه هیئت حل اختلاف و داوری با حضور نماینده سازمان صنایع کوچک ایران، در مجموع ۷۸پرونده قرارداد واگذاری راکد و ناقص تعهدات قراردادی مورد بررسی حقوقی قرار گرفت.

او افزود: از ۷۸پرونده بررسی شده، ۲۰مورد به فسخ قطعی منجر شده و ۱۶۹هکتار از اراضی راکد صنعتی شهرک‌های تقاضامحور آزادسازی شده و در خصوص جذب سرمایه‌گذاران دارای اهلیت صنعتی، مجددا به متقاضیان واجد صلاحیت واگذار و یا در مرحله واگذاری است که این میزان مساحت فسخ شده نسبت به دو سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

صفاری گفت: در صورت عدم اجرای تعهدات از سوی سرمایه‌گذاران در مهلت تعیین شده، اراضی واگذار شده پس از سیر مراحل قانونی بازپس گرفته شده و قراردادهای منعقد شده آنان با شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین فسخ و خلع ید می‌شود.

این مسئول ادامه داد: برای آماده‌سازی اراضی در شهرکهای صنعتی به منظور استقرار واحدهای تولیدی از اعتبارات دولتی هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین بیان کرد: سرمایه‌گذارانی که به تعهدات خود برای ساخت و راه‌اندازی واحدهای تولیدی وفق برنامه زمان‌بندی اقدام نمی‌کنند، منابع صرف شده در این اراضی را اتلاف می‌کنند، بنابراین در صورت عدم اجرای تعهدات در مهلت‌های تعیین شده شامل اقدام برای اخذ مجوز ساخت‌وساز و عملیات اجرایی، حق بهره‌برداری این اراضی از آن‌ها خلع ید شده و به سرمایه‌گذاران جدید واجد صلاحیت واگذار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1728656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =