خرید نهال گردو و پاسخ به سوالات مهم زمان خرید

سوالات مهمی که هنگام خرید نهال گردو باید از یک نهاستان پرسیده شود تا خرید مطمئن و بدون اشکالی داشته باشیم.

سوالاتی از قبیل؛ قیمت نهال گردو چقدر است؟ بعد از برداشت محصول، چگونه گردو را بفروشیم؟ قیمت گردو و نهال آن با چه معیار و فاکتورهایی مشخص می شود؟ و بسیاری سوالات مشابه برای خرید گردو، از سمت خریداران مطرح می شود. مدیریت نهالستان ارغوان نهال توضیحات کاملی در خصوص این سوالات خواهد داد. این مطلب حاوی نکات مهمی خواهد بود که اشتباهات رایج در خرید نهال گردو را به حداقل خواهد رساند.

قیمت نهال گردو

اولین سوال در بین سوالات مطرح شده، پرسش در خصوص قیمت نهال گردو است. نقطه شروع اشتباه یک باغدار دقیقا همین سوال است. در واقع پس از پرسش در خصوص قیمت، سایر فاکتورهای اساسی مثل: شرایط نگهداری، نوع خاک و کود مناسب، شرایط آب و هوایی، میزان باردهی و... چنین سوالاتی کمرنگ خواهد شد.

اولین سوال تطبیق دادن نوع نهال گردو با خاک و شرایط آب و هوایی است. در واقع بهتر است به جای پرسش در خصوص قیمت نهال گردو، سوال در خصوص مناسب بودن نهال برای مناطق سردسیر مطرح شود. بهتر است بدانید که نهال گردو ژنوتیپ ارغوان کانادایی تیپ۹ بهترین رقم برای این مناطق است.

سوال مناسب برای شروع خرید نهال؛ تشریح کردن شرایط آب و هوایی منطقه مورد نظر جهت احداث باغ است.

میزان باردهی نهال گردو

یکی دیگر از سوالاتی مطرح شده، میزان باردهی نهال گردو است. در واقع مشتریان بعد از مطرح کردن این سوال، منتظر شنیدن یک عدد هستند. در حالیکه پاسخ به این سوال به فاکتورهای مهمی همچون نوع نهال، نحوه نگهداری و رسیدگی به آن و... وابسته است.

بطور مثال در خصوص باردهی همان ژنوتیپ ارغوان کانادایی تیپ ۹ که پیش تر صحبت شد، باید بدانیم که باردهی اصلی این نهال و غالب نهال های گردو از سال هشتم کشت به بعد شروع می شود. رقم ذکر شده در سال هشتم حدود ۸۰کیلو گردوی خالص بدون پوست سبز است.

دومین سوال مناسب برای شروع خرید نهال گردو، پرسش در خصوص میزان باردهی یک نهال است. البته باید به نوع نهال نیز توجه داشت.

قیمت هر کیلو گردو و بازار مناسب برای فروش

از جمله سوالاتی که پاسخ مشخص و دقیقی نمی توان به آن داد، همین پرسش است. با توجه به صحبت های مطرح شده، نرخ هر کیلو گردو به فاکتورهای مهمی از جمله: شرایط باردهی کلی گردو در کشور، میزان صادرات این محصول، شرایط آب و هوایی سال جاری و... بستگی دارد. اما بطور کلی قیمت هر کیلو گردو در سال جاری بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان متغییر بوده است.

در نتیجه سومین سوال در خصوص قیمت را میتوان به راحتی از کف بازار کشف کرد. اما در خصوص بازار مناسب برای فروش گردو، روشهای مختلفی از جمله: میادین خشکبار، بنکداران صنایع غذایی و... ذکر می شود. در خلال صحبت با آقای بابایی مشخص شد که بهترین محل برای فروش محصول گردو در مرحله اول خود نهالستان ها و در مرحله بعد مکان و افرادی هستند که توسط این مراکز معرفی می شوند.

نهال گردو برای مناطق بی آب

از دیگر سوالاتی که هنگام خرید نهال گردو به اشتباه پرسیده می شود، خرید این نهال برای مناطق بی آب است. توجه داشته باشید نهال گردو تحت هیچ شرایطی در مناطق بی آب به بهره بردای نمی رسد. بیان جمله فوق به معنای مناسب نبودن مناطق گرمسیری برای کشت نهال گردو نیست. در مناطق گرمسیری دارای آب کافی، کشت نهال گردو امکانپذیر است. مدیریت نهالستان ارغوان نهال، برای مناطق گرمسیری مانند بخشهایی از استان خوزستان که دارای آب کافی است؛ نهال گردوی پکان را پیشنهاد می کند.

اگر پرسیده شود که کشت نهال گردو در مناطق گرمسیری با توجه به آب داشتن و نداشتن زمین مناسب است، باید گفت این سوال صحیح است.

در نهایت با پرسش درست هنگام خرید نهال گردو قطعا به پاسخ های خوبی از سمت کارشناس فروش نهالستان خواهیم رسید که در ادامه مسیر خرید و بهره برداری از باغ کمک شایانی به ما خواهد کرد.

در این مطالب برخی از اشتباهات رایج در خرید نهال را شرح دادیم. کارشناسان ارغوان نهال آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
مدیریت نهالستان ارغوان نهال: ۰۹۱۴۱۸۳۶۵۳۵

خانم پاشایی: ۰۹۳۹۶۶۷۰۸۷۴

مدیر فروش: ۰۹۱۴۳۸۰۴۰۰۱

لینک وب سایت نهالستان ارغوان نهال

صفحه مخصوص خرید نهال گردو

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1728744

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =