پیگیری خبرآنلاین درباره اعتراض بزرگ مردم به ایرانسل، همراه اول و رایتل: « شیر اینترنت نشتی دارد ! »

یک کارشناس فضای مجازی بر این باور است که خواسته و یا ناخواسته در مسیری قرار گرفته‌ایم که به سمت اینترنت طبقاتی می‌رود.

امیرحسین فوقانی - وضعیت اینترنت در کشور این روزها نابسامان است و از کاهش سرعت آن گرفته تا کاهش پهنای باند و فیلترینگ دست به دست هم داده‌اند تا کاربران ایرانی را کلافه کنند. با این وجود عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات، در خصوص کندی اینترنت تأکید کرد:« ما کندی اینترنت نداریم و بارها گفته ام که مشکل از فیلترشکن است.»

بیشتر بخوانید:

خانه های شگفت انگیز «فومی» اینگونه زلزله های 9 ریشتری را در هم شکستند!

عکس| حیوانی که به اندازه 33 عدد فیل وزن و به اندازه یک ساختمان 7 طبقه طول دارد!

اما مردم نظر دیگری دارند و خلاف آن فکر می‌کنند. آن ها بر این باورند که محدودیت اینترنت به قدری رسیده است که حتی فیلترکشن ها هم کار نمیکنند و بر این باورند که دولت مردان از اینترنت بدون محدودیت استفاده میکنند که نمیتوانند متوجه این موضوع بشوند.

یکی دیگر از مسائلی که این روزها ذهن کاربران اینترنت در ایران را درگیر خودش کرده‌است، اتمام سریع بسته‌های اینترنت است به طوری که بسیاری از کاربران اینترنت در کشور به این شک افتاده‌اند که نکند کم‌فروشی در ارائه بسته‌های اینترنت اتفاق می‌افتد؟

اینترنت چگونه قیمت‌گذاری می‌شود؟

نیما امیر شکاری، کارشناس فضای مجازی، در گفت و گو با خبرآنلاین و در واکنش به وضعیت پیش آمده برای اینترنت؛ گفت:«‌ اینترنتی که در حال استفاده از آن هستیم کانال های مختلفی دارد، اینترنت همراه، ADSL، فیبری و غیر، که هرکدام از آنها بسته به سرمایه‌گذاری‌ که در راستای ایجاد بستر های آن متناسب است و همچنین ارزش قدمت آن سرمایه‌گذاری، معمولا یک قیمت تمام شده‌ای دارد. از دیدگاه شرکت‌های مخابراتی که نگاه کنیم هرکدام از آن ها در یک مقطع زمانی روی یک تکنولوژی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و الان به این نتیجه رسیده‌اند که سرویس‌دهی به مردم را انجام دهند. این قیمت تمام شده برمبنای آن تکنولوژی و سرمایه‌گذاری صورت گرفته می‌شود. تمامی این سرویس‌ها قیمت تمام شده خود را دارند و قیمت‌گذاری نیز متناسب با سرمایه‌گذاری انجام شده، صورت می‌گیرد.»

سیم مسی قدیمی تنها تجهیزاتی است که در اختیار داریم

شکاری افزود:« تجهیزاتی که در اختیار این کانال‌های مخابراتی قرار می‌گیرند، وارداتی هستند و ما تکنولوژی ساخت آن ها را نداریم. مگر همان سیم مسی که بسیار قدیمی است و الان دیگر کاربردی ندارد و توسعه شبکه‌ای برروی کابل های مسی صورت نمی‌گیرد و کانال‌ها دیگر فیبر نوری شده است و یا ارتباطات ماهواره ای صورت می‌گیرد که تقریبا تجهیزات آن باز هم خارجی است و در خصوص تجهیزات مودم و وای‌فای باید گفت آن‌ها هم خارجی هستند و قیمت آن‌ها کامل به دلار وابسته است، چه برای توسعه در قدیم خریداری شده و چه الان که باید خریداری شود.»

همبستگی بالای قیمت دلار و کیفیت اینترنت در کشور!

این کارشناس فضای مجازی در ادامه گفت:« در واقع بحث این وجود دارد که وقتی قیمت دلار بالا می‌رود توسعه شبکه ما به شدت افت می‌کند، چرا که توسعه شبکه ما قدیمی است. این به این معنی است که کاربر بیشتر، نرم افزار های بیشتر و ترافیک بیشتر اضافه می‌شود و از طرف دیگر توسعه کمتر، همسو و همگرا نبودن این دو موضوع با یکدیگر به معنای نارضایتی مشتری، عدم کفایت سیستم‌ها برای جوابگویی به مشتری و نهایتا تعرفه ای که باید کشش مخابراتی را بالا ببرد که بتواند توسعه جدید صورت بگیرد و مشتری ای که حاضر به پرداخت این هزینه بالا برای این تعرفه ها نیست. این همان تقابلی است که به وجود آمده و الان می‌توانیم نتایج آن را تماشا کنیم.»

امیرشکاری در ادامه گفت:« این تکنولوژی‌ها بر خلاف دیگر صنایع کشور، بسیار سریع رشد و پیشرفت می‌کنند. برای مثال اگر نگاه به نسل اول تلفن های همراه بیاندازیم، تا وقتی که اینترنت 2G, 3G، و غیره ایجاد شدند، ظرف 10 تا 15 سال تمامی این تکنولوژی‌ها بروز شدند. این سرعت پیشرفت را در دیگر صنایع نمی‌بینیم و از طرفی تقاضا برای این فناوری بسیار زیاد است، همان طور که در دوران کرونا آشکار شد و متقاضی برای دیتا، مخابرات و سرویس‌ها بالا رفته بود. این دو فاکتور مهم باعث می‎شود تا این صنعت نسبت به دیگر صنایع فرق داشته باشد و از طرفی نمی‌شود به جامعه بگوییم که در سطح 2G بمانند چون قدرت خرید سیستم و تکنولوژی برای تعرفه های جدید نیست. در سطح بین المللی بالا بردن تعرفه صورت می‌گیرد چرا که فضای رقابتی برای گرفتن کاربر وجود دارد و می‌خواهند که پیشرفت و توسعه در این زمینه صورت بگیرد و با قیمت های متناسب مشتری‌های خود را حفظ می‌کنند. متاسفانه این روند در ایران رخ نمی‌دهد چراکه اوپراتورها هزینه‌ای که با دلار امروز می‌کنند را سال‌ها بعد می‌توانند جبران کنند و با این تعرفه هایی که میلی متری بالا میروند و قیمت دلاری که متری و کیلومتری بالا می‌رود، هزینه و سود آن‌ها با هم همخوانی ندارد.»

شیر اینترنت نشتی دارد | کم‌فروشی اپراتورها صحت دارد؟

اپراتورها بازی خورده‌اند

این کارشناس فضای مجازی در ادامه در خصوص وضعیت اپراتورها و تاثیر مصرف فیلترشکن برای آن ها اضافه کرد:« تمامی اپراتورها از این وضعیت بازی می‌خورند و در واقعا چنین وضعی برنامه‌ریزی نشده بوده که قرار باشه مردم به واسطه فیلترشکن‌ها ادامه بدهند و همه سایت‌ها آنقدر محدود بشوند که در ادائه خدمات و سرویس‌ها باز بمانند. بنابراین این شرکت‌ها هم به نوعی قربانی این وضعیت شده‌اند و هیچکدام از این سرویس‌ها فکر نمی‌کردند که قرار است در چنین وضعیت نابسامانی سرویس و خدمات ارائه کنند و هیچ کدام، چه دولتی و چه خصوصی و غیر، برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌ در باب این مسئله نداشته اند. این وضعیت به گونه‌ای است که همه ما برای مصارف روزانه و عادی خود نه تنها از فیلترشکن استفاده می‌کنیم بلکه مدام در حال تعویض فیلترشکن‌های مختلف هستیم که این هم خودش مشکلی است.. از طرف دیگر کاربر بابت اینترنت هزینه کرده و انتظار دارد که بتواند از آن استفاده کنند، اما می‌بینید که هیچ کدام از این بسترهایی که در این چند ساله رشد کرده اند کفاف سرویس هایی که نیاز یک کاربر است را نمی‌دهد و همین موجب نارضایتی مردم می‌شود و همین باعث ایجاد اختلالی در کل نظام شبکه مخابراتی شده‌است.»

ارائه‌دهندگان اینترنت دیگر قابلیت محاسبه مصرف اینترنت کاربران را ندارند!

امیرشکاری در واکنش به نارضایتی مردم در خصوص کم‌حجم شدن و زود به اتمام رسیدن بسته‌های اینترنتی گفت:« زمانی که همه چیز نیازمند به فیلترشکن شد، بسته‌ها زود به اتمام رسید؛ و از آنجایی که فیلترشکن‌ها مصرف بالایی در اینترنت دارند و به گونه‌ای هستند که خود کاربر هم نمیداند که برای چه و یا برای کدام برنامه، فیلترشکن در حال فعالیت است، حجم بسیار زیادی از اینترنت را مصرف می‌کنند و طولی نمی‌کشد که بسته به اتمام می‌رسد و از طرف دیگری هم خود سرویس‌ها دچار اختلال شده‌اند و نمیتوانند تشخیص دهند که یک کاربر از بسترهای داخلی استفاده می‌کند و یا از خارجی و در واقع نرخ مصرفی این سرویس‌های اینترنتی هم مشکل پیدا کرده است و قابلیت تشخیص میزان مصرف اینترنت کاربر را ندارند. متاسفانه با این وضعیت می‌توان گفت که از نظر امنیتی و کیفیت ارائه سرویس در پایین‌ترین سطح چند سال اخیر قرار داریم.»

آیا کم فروشی صورت می‌گیرد؟

این کارشناس فضای مجازی در ادامه افزود:« وضعیت خرید و فروش بسته‌های اینترنتی وضعیتی همانند نشتی لوله‌های آب یک خانه است. در این باره نمی‌توان گفت که کم فروشی صورت می‌گیرد چرا که ارائه دهند برای شما اینترنت را فعال کرده اما همه بسته اینترنتی به شما نمی‌رسد و معلوم نیست که چرا و توسط چه چیزی اینترنت شما هدر می‌رود. در واقع فیلترشکن‌ها از قسمت‌هایی اینترنت شما را مصرف می‌کنند که نه تنها خود شما و بلکه ارائه دهنده‌های سرویس اینترنتی هم از آن آگاه نیستند و این مسئله به این خاطر است که فیلترشکن به عنوان یک ابزار غیر رسمی شناخته می‌شود. در واقع دیدگاه کاربر این گونه است که اینترنت من تمام و کمال برای من ارائه نشده و به گونه‌ای کم فروشی صورت گرفته و از طرفی دیگر ارائه دهنده‌ها دیدگاه این را دارند که کاربر تمام حجم اینترنت را استفاده کرده و شما باید پول آن را تمام و کمال پرداخت کنید.»

به سمت طبقاتی شدن اینترنت می‌رویم

نیما امیر شکاری در آخر با با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد خواسته و یا ناخواسته در مسیری قرار گرفته‌ایم که به سمت طبقاتی شدن اینترنت پیش می‌رویم؛ گفت:« زمزمه‌هایی ایجاد شده که برای قشر های مختلف جامعه به گونه‌های مختلف ارائه اینترنت صورت بگیرد و این احتمال وجود دارد که در خصوص تعرفه‌های اینترنتی هم موضوع طبقاتی شدن عنوان شود و این موضوع بسیار خطرناک خواهد بود و ایجاد رانت خواهد کرد. یعنی اگر به سمت طبقاتی شدن اینترنت برویم دوباره یک ابزار و یک روش جدید برای رانت‌خواری ایجاد کرده ایم که روی فضای اینترنتی هم مانند موضوع دیگر در انتها اشخاصی به سرویسی، چه به صورت قانونی و چه غیر قانونی، دسترسی پیدا می‌کند و فقط بقیه مردم هستند که متضرر می‌شوند و عموم مردم از این مسئله بیشتر رنج خواهند برد.»

227321

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1728821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 75
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    109 2
    آقای وزیر سرعت اینترنت کم شده و پهنای باند . نگو بخاطر فیلترشکن .!!!! من از فیلترشکن استفاده نمی کنم
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      71 0
      وضع ایرانسل از همه بدتره روز روشن پول آدمو میخورن وقتی تماس میگیریم طلبکارم هستن
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    108 2
    مردم در محاصره زورگویی به همین سادگی
  • سعید IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    61 2
    وزیر ارتباطات و تمام اپراتورهای بزرگ کشور چه می کنند؟
  • FI ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    89 2
    این روزها ما هیچ سایت خارجی را نمی‌توانیم بدونه فیلترشکن باز کنیم
    • میرزا گل IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      9 0
      تازه همون فیلتر شکن هم محدود شده و درست کار نمی کنه
  • فرید IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    78 5
    باسلام ۲۰ گیگ اینترنت از ایرانسل میگیرم ۱۵ روزه تموم میشه درحالی که استفاده انچنانی ندارم قبلا ۲۰گیگ میگرفتم نصفش هم از بین می‌رفت.اینکارا رم نکنید
    • سامین IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      11 0
      دقیقا واس منم همینجوریه بسته میزنم قبلا خیلی میموند الان مصرفش خیلی زیاد شده مثلا ۳۰ مگ دانلود میکنم ۳۰۰ مگ حجم بسته میره
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    95 1
    17 گیگ بایت در 20 روز (وی پی ان روی موبایل ندارم) فقط خبرآنلاین و داخلی و برخی مقالات رو استفاده میکنم. هر بار 72 هزار تومن پول میدم. بخدا جیب بری است. شکایت و اعتراض دارم.
    • محسن IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      5 0
      دقیقا قبلا۱۵ گیگ یک ماهه هراستفاده میکردم بازم ۲ یا۳گیگش انقضا میشدکم فروشی اینترنت مشخصه
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    9 14
    خوب بود
  • روژان IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    62 3
    بقول معروف هردم ازاین باغ بری میرسد.بخدامن ۶ماهه نتونستمواتساپ واینستارو بگژرم .۵۰۰تافیلترشکن نصب وحذف کردم دیگه عصبی شدم بارهاخاستم گوشیمو بکوبم ب دیوارآخه چراکسی رسیدگی نمیکنه
  • ناشناس IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    64 2
    من قبلا یه بسته یکماهه ایرانسل می گرفتم ، نت من هم همیشه روشن بود ، یکماه به پایان می رسید و نت هنوز تمام نمیشد ، الان همان بسته را می گیرم ، نت هم اکثر اوقات خاموش است مگر زمانی که نیاز به آن دارم با این وجود حتی نت من ۱۵ روز بیشتر دوام ندارد.
  • کامبیز IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    56 2
    کم فروشی یا نشتی که واقعا داره اتفاق میوفته من قبلا بسته ۴ ماهه ۱۵ گیگ میگرفتم کلی ویدیو تماشا میکردم دو ماه جواب میداد حالا فقط ۲ بار ایمو استفاده کردم و روزی ۱ ساعت تو سایت گوگل اخبار رو میخونم دو هفته نشده نصف نتم تموم شده
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    68 1
    کم فروشی اتفاق میفته خصوصا در ایرانسل شک نکنید
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    68 1
    شرکت مخابرات دست تمام دزدها رو ازپشت بسته باید بهش دست مریزاد گفت از تلفن ثابت تا .....
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    53 1
    شرکت مخابرات دست تمام دزدها رو ازپشت بسته باید بهش دست مریزاد گفت از تلفن ثابت تا .....
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    37 1
    اینم در نظر بگیرید که مقداری از حجم اینترنت ما ،به واسطه گذر از پورتهای پایش گر محتوای ما ، مصرف میشه. شما همین الان سایت راهور ۱۲۰ رو با مرورگر استاندارد گوگل باز کن . می‌نویسه که ترافیک غیر استاندارد بدون مجوزی از سمت سایت به شما وارد میگرد ! این یعنی چی ؟ من نفهم بی سواد رو روشن کنید !!
  • ناشناس IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    40 0
    والا من از فیلتر شکن واز برنانه های مسدودی هم استفاده نمیکنم.ولی چرابسته ایرانسل من که یکماهه هست ۱۵روزه تمام میشود که این خود جای سئوال دارد فقط میشه گفت کم فروشی است
  • مجید IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    44 1
    عالم و آدم میدونن که ایرانسل و همراه اول اینترنت دزدی میکنند و مردم رو جری کردند ولی رایتل خداییش دزدی نمیکنه
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    33 0
    آخه چطوری اینترنت رو حساب میکنن که مثل زالو پول میخوره
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      14 0
      اتفاقا از رایتل من دوبرابر قبلا داره حجم کم می‌کنه، تازه قبلا که اینقدر اینستاگرام و واتساپ مداوم استفاده میکردم.
  • محمداحمدی IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    33 0
    بادرود سلام ، متاسفانه اینترنت ایران سیل به اوج ناکارآمدی خود رسیده که هیچ استفاده ازش نمیشه قیمت بالا کيفيت پاین کار برآن بطور عموم عدم رضایت دارند پول مردم خوب است درمقابل نیت هم باید خوب باشد
  • امیرحسین IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    5 0
    اگه اینترنت طبقاتی بشه مطمئن باشین که یک اعتراض دیگه دوباره شکل میگیره که به مراتب از دو اعتراضات قبلی شدیدتر خواهد بود
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    36 0
    من که ازفیلترشکن استفاده نمیکنم چرا اینترنتم داره اب میره،این مصداق کم فروشی وعین یک جرم است که متاسفانه مثل هزاران کم فروشی وگرانی هیچ کس پاسخگونیست
  • محمدعلی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    39 2
    داداش گلم مملکت نشتی داره همه جاش. اینکه دیگه اطهرومن الشمسه. از یک بچه دبستانی هم سوال میکردی همینو میگفت. تمام سازمانها و نهادهای دولتی بشدت درامد زا شده اند و به جرات میشود گفت چهارصد برابر خدماتی که ارایه میکنند پول از مردم دریافت میکنند‌ جالبه بدونید همه اینها هرسال از بودجه سهم بسزایی میگیرند که باید انرا درراه ایجاد رفاه و ابادانی کشور هزینه کنند ولی برعکس عمل میکنند هم بودجه کلان میگیرند هم از مردم پول گزافی میگیرند ولی هیچکس از سرنوشت این پولها خبری نداره.
  • نستو IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    34 1
    والا کلاهبرداری تو روز روشن از این واضح تر نیست ..تعرفه بالا اینترنت با کیفیت پایین ،قیمت الابختکی که از جیب مردم بیچاره کشیده میشه...اخه لامذهب سرعت اینترنتت بالاست که تعرفه هم میگیرید.
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    30 0
    اینترنت کارنمیکنه کی جوابگوی این همه ضررر هست پول میدیم اینترنت میخریم ،، کارنمیکنه وقتش تمام میشه ،،
  • ناشناس IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    35 1
    مردم دیگه دارن میرن از کشور
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    25 0
    ما هرروز بستمون عوض میکنیم متاسفانه مودم خونه هم هیچی بی‌فایده افتاده آخه همرا اول ولی مثل اینکه اول وآخر نداره هرماه یعالمه پول حلق مخابرات میریزم نه فیلتر نه وای فای والله آبرومون رفت تودنبا درشآن ایران نیست اینکارا وزشته بگیم نت نداریم خط هم عوض کردم بلکه کاری کنم اما نشد
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    2 0
    به هرکسی میگیم نمونه ضعیفه تعجب میکنه میگن ماشالا به ایرانیا بتمن گزاشتن جیب بغل مشکل نتو حل نکردم
  • محمد IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    34 1
    با سلام این چه وضع اینترنته از لحاظ زمانی ۶ ماهه و ۱ساله وجود ندارد حجم بسته ها کاهش ۲۰۰ درصدی و حتی بیشتر یافته قیمت ۳ برابر شده محدودیت اینترنتی زیاد تر شده خیلی از این مسءولین مخابراتی ممنونیم که هزینه های خودشون را فقط از جیب مردم درمیاورند ممنون از این همه مردم داری و خدمتگزاری مواظب خوتون باشید به عنوان استعداد برتر شما را ندزدند .
  • رضا IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    29 1
    بادرود مسله خوبی روبرای بحث انتخاب کردین ولی چرا نمیگید که تواروپاوجهان کلا انترنت بهصورت رایگان ومجانی دراختیار مردمشون قرارمیگیره وجزاولین امتیازهای که دولتهاشون مثل آب وبرق وگاز دراختیارشون میگذارن ولی متاسفانه درایران همه نیازهای مردم بهشون فروخته میشه بعدش میگن چرا نخبه ها ازایران میرن یکی همین به خاطر انترنت هستش مردم درست تشخیص دادن مردان نظام ازسیم کارتی استفاده میکنن که فیلترروش اثری نداره همون سیم کارتهای که به بازی کنان خارجی که درفوتبال بازی میکنن مردم دیگه بی سودا نیستن
  • سالار IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    20 0
    کی گفته اپراتور ضرر میکنه؟طرف بسته اینترنت طراحی کرده سرعت کم با حجم کم و سرعت بالا با حجم بالا.اگه یکی بسته با سرعت بالا و حجم کم بخواد نمیتونه پیدا کنه.برای مثال اگر من بخوام سرعت 8 مگ خریداری کنم بسته زیر صدوشصت نمیشه.همیشه هم آخر ماه ۱۰۰_۱۱۰ گیگ حجم اضافه میاد.برای بسته یک ماهه چه زمان به اتمام برسه چه حجم فرقی نمیکنه باز هم به نفع اپراتور میشه.چون یا باید زود تر بسته بخریم یا نمیتونیم از کل بسته استفاده کنیم.بسته خریداری شده میگه 100گیگ بین‌الملل معادل200 گیگ داخلی.درصورتیکه خبری از بخش بین‌الملل که نیست سایتهای داخلی هم درست کار نمیکنن‌ که باز هم به نفع اپراتوره.تو این اوضاع اگه بی‌خیال شارژ اینترنت خانگی هم بشیم بعد 15 روز سلب امتیاز میشیم و دوباره باید برای ثبت نام هزینه بیشتر بدیم.اینترنت همراه هم که نمیشه نداشت.از بانک گرفته تا دانشگاه همشون آدمو مجبور به استفاده از اینترنت میکنن.اپراتور ها هم فهمیدن حسابی دارن میتازونن.یکی هم میارن به اسم مسئول یا کارشناس که ازشون دفاع کنه.
  • غلام IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    4 0
    برباعثش لعنت خدا
  • ا IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    20 0
    یک روزه نت من یا نیم ساعت میپره تا ۲g میشه زنگ زدم ایرانسل میگه بعضی اوقات این اختلال پیش میاد فکر نمیکردم مال همه مشکل داشته باشه
  • منتظر IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    9 0
    تذکرات همه صحیح است
  • علی IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    17 0
    سرعت کم اینترنت یکطرف صفرکردن بسته اینترنت به بهانه به روزرسانی هم دزدی جدید اپراتورهاست.15گیگ یکماه خریدم دوروز بعد تمام شده درحالی که فقط بااینترنت درتاکسی اینترنتی هستم اعتراض کردم میگن حتما استفاده کردی این موضوع تا الان از ابتدای سال 3بارتکرارشده
  • امین IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    2 0
    می گویند روایت است که همه بدیها در صندوقی جنع و کلید قفل ان دروغ است و متاسفانه از این کلیدها در بین مسوولین زیاد است
  • سردار IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    21 0
    اگ اپلیکیشن هارو فیلتر نکنین مردم مجبور ب استفاده از فیلترشکن نمیشن
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    3 0
    تجربه های تلخ سه چهار ماه اخیرمون از کاربری اینترنت: بعضی روزها فیلترشکن کاملا از کار می افته و اصلا هیچ پیجی باز نمیشه! در روزهای معمول، بعضی سایتها فقط توسط اینترنت سیم کارت قابل استفاده ست و اینترنت تانوما مخابرات گروهی وسیعی از سایتهای عادی داخلی رو باز نمیکنه. با اینترنت تانوما مخابرات از سایتهای بانکها برای انجام تراکنشها نمیشه استفاده کرد، یا کارگزاریهایی ک باهاشون کار میکنیم، باز نمیشن. سایتهای خبری اقتصادی داخلی فقط با فیلترشکن قابل دسترسه، گاهی حتی با اون هم نمیشه. گاهی اخبار تا چند روز قابل مشاهده نیستن و بعد از گذشت چند روز اخبار قابل دسترس میشن. سایتهای اصلی بورسی مثل tsetmc مدتهاست لود نمیشه. سایتهای خریدو فروش آنلاین با این اینترنت ثابت قابل دسترسی نیست! اینترنت سریع و پهن باند اینترنت گرفتیم، ولی چون عملا دسترسی به خدمات اینترنتی توسطش مقدور نیست، ناچاریم هزینه جداگاته ای برای اینترنت گوشی هم پرداخت کنیم و با چندین سرویس اینترنتی، بتونیم بخشی از کارهای آنلاین رو با تلاش چندین مرتبه، با کلی مشکل، انجام بدیم.
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    21 0
    تو بخش اعظم روز، سرویس اینترنت از 4g میره رو h! چطور چنین چیزی ممکنه!!؟
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    4 0
    ,بابا کم دروغ بگید با این دروغگویاتون مملکتو به باد دادین من فیلتر شکن ندارم آقای مثلاً وزیر که لیاقتشم نداری
  • ناشناس IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    26 0
    بابا این دولت چرا اینطوریه. تا میایم یه انتقاد کنیم طلب کار میشن میخوان ادمو بزنن الانم که حرف اینترنت رو می زنیم دوباره بهانه میارن. به جای این کارا سعی کنین به داد مردم برسین. بخدا ظلم که مثلا الان یه چیزی رو میخری کیلو ۵ تومن فردا شده کیلو ۳۰ تومن. بسته های اینترنت هم امروز ۳۰ تومنه فردا میشه ۶۰ تومن. مصرفم نگم که ۱۲ گیگ ماهانه میزنم سر ۱۰ روز تموم میشه در صورتی که ن از فیلتر استفاده می کنم ن خیلی کاری می کنم. اصلا فایده گفتن من چیه مگه کسی گوش میده
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    17 0
    بابا کم جیب مردم بزنید
  • ناشماس IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    18 0
    همراه اول شوروشودراورده خیلی زود از بسته ها کم میکنه اطلاعاتی که به کاربر میده بنظر من درست نیست که هیچ.. طوری اطلاع میده که کاربر سردر نیاره
  • جیگر میخواد وشهامت IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    20 0
    وزیر ارتباطات یاهر وزیر و رئیس و آدم و غیرآدم دیگه؛ اگه راست میگین یه مناظره تلوزیونی آزاد بدون سانسور یا همون تریبونهایی که قبل از رای گرفتن از مردم تو خیابانها میذاشتین بذاریت تا مااز طرف مردم با متخصص‌های بی‌سواد شما به سوال وجواب بپردازیم وببینیم رو کی کم میشه دروغ کی میگه راست کی،،،،!
  • ناصر IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    20 0
    کاش مردم کلا یک ماه اینترنت نخرند مگر برای کارضروری اونم یک گیگ نه بیشتر تا شرایط اینترنت بهتر بشه
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    12 0
    اینترنت، با کیفیت پراید.
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    12 0
    هر بسته ای که میخری خیلی زود تموم میشه.به نظرم یکی دو سال پیش همین حجم بسته بیشتر دوام داشت.
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    15 0
    خدا رحم کنه به مردم با این وضعیت
  • حسینیی IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    3 0
    ازایرانسل نارضایتی هیچ،ازش متنفرم
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    4 0
    فقط به مردم زور میگید . مردم را دارین له میکنین . همه چیز گران و بی کیفیت . اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    2 0
    اینترنت قطع شده است
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    4 0
    دقیقا دارن ما رو مسخره میکنن..این دیگه درست شدنی نیست باید یه کار درست انجام بشه...مشکلات اینترنت و فیلترینگ مث همیشه مردم رو از نظام دور می‌کنه ببینیم آخرش کی ضرر می‌کنه مردم یا دولت
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    3 0
    خخخخ خوبه شماها اینترنتتون زود تموم میشه ولی من بیچاره الان ۱ بسته گرفتم ۲۰ روزه اینترنتم قطعه حتی کروم باز میکنم میکه نت نداری آقای وزیر جایی که نت میگیری رو به ما هم بگو یا اسم ساقیتو بگو
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    2 0
    آخه وقتی سرعت اینترنت به یک دهم کیلوبایت میرسه چه سرویس دهی علنا از ملت دزدی میکنن ،چرا؟برای اغتشاشات ۲ماه اینترنت بحق قطع بود ولی پول ما چی میشه،ماه بعد ۲۰روز باز پول ما چی میشه،بازم فداسرتون سرعت واقعاشرم آوره واقعا ملت این حقشونه،برید بابا از افغانستان کارشناس بیارید یاد بدن به مهندسین حالا یاوزیر ارتباطات را آخه گرونترین اینترنت دنیا وبی کیفیت ترین اینترنت دنیا ،به کی باید گفت؟
  • محمد IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    2 0
    سلام.من از نت مخابرات استفاده می کنم. 120 گیگ اینترنت میگیرم ، اما آنقدر سرعت را پایین آورده اند که 50 گیگ اینترنتم می سوزه ، به خاطر سرعت پایین نمی توانم همه بسته را خودم مصرف کنم.احتمال زیاد آن مقدار از اینترنت من که می سوزه را به همکاران خود در بخش « اینترنت همکار » در سایت مخابرات هدیه می دهند. ( هدیه پر سرعت از کیسه خلیفه ، با سرعت بالا ) آدمی زاد ، قرار است ، آن دنیا ( برزخ ) را زندگی کند ، پس خیال نکنید دنیا فقط ماله بعضی هاست ، آخرت هم است !!!!
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    3 0
    کم فروشی اصلا کارشون هست اینترنت واقعا وضیعت اسفناکی داره وزیر ارتباطات الکی حرف مفت میزنه
  • حسین IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    2 0
    فقط میتونم بگم دزد ترین شرکتها هستن حق ناس گردن تک تک شونه از دماغشون این پول نتی که میدم در بیاد انشالله
  • شهروند IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    3 0
    اینترنت ایران بزودی مانند کره شمالی خواهد شد...
  • محمد IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    2 0
    خدایا به دادمان برس
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    2 0
    یک سناریوی تکراری ، بجای رسیدگی به مشکل اصلی ، گناهکار رو کسی نشون بده که دست کسی بهش نمی‌رسه ، و مسلما با این فرمان کج آقایون ، در آینده یک اینترنت تبدیل به چندین محصول میشه و بابت هر کدومش جداگانه مردم دوشیده خواهند شد همون‌طور که از چند وقت پیش فروش اینترنت های با پینگ پایین تر مخصوص گیمرها شروع شده و مطمعنا محصولات جانبی دیگه هم تولید میکنن برای دوشیدن مردم مظلوم
  • امیر IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    3 0
    به قران دروغ میگین به پیر پیغمبر دروغ میگین از کجای اینترنت هراس دارین بگین شاید مردم قانع شدن فقط من به عنوان یه جوان که تو این مملکت زندگی میکنم به حال خودم تاسف میخورم که چنین ادمایی برای سرنوشتم تصمیم میگیرن
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    3 0
    راقب باشید زیر قطار پر سرعت پیشرفت اقای رییسی نرید
  • محمد IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    3 0
    اینترنت ایرانسل اولا که سرعت نداره اگه سایت ها یا اپلیکیشن های داخلی رو هم استفاده کنیم حجم به سرعت نابود میشه روبیکا که نگو حجم رو کلا بالا میکشه
  • ناشناس IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    2 0
    یه فکری هم به حال همراه اول کنید بسته هاش مثل الکل بخار میشه
  • حسین IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    2 0
    دیگه شورشو درآوردید .بااون اینترنت دزدی درروز روشن
  • ناشناس IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    سزای فیلترینگ نخریدن بسته اینترنت شارژی است
  • احمد IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    سلام چراایرانسل مصرفش بالای تند تند مصرف میشه.
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    2 0
    با درود _کاملا مشخصه مصرف مردم کم شده و اپراتورها پول بیشتر می‌خوان .
  • اصغر آبادی IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    2 0
    بدون فیلتر شکن هم سرعت پایین حتا سایت داخلی. بدتر از همه از سایت که نیم بها هستبا ایرانسل دانلود کردم تمام بها حساب کرد. اپراتور که مثل سگ پاچه میگیره نمیشه باهاش حرف زد. چطور قبلا با دور زننده رایگان تحریم ها میشد ویدیو با کیفت نگاه کرد اما الان نه. میخواین بگیم کلا انترنت شما تازه اختراع کردین اولاشه هنوز کنده?
  • میثم IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    0 0
    سه چهارماه پیش پارس آنلاین گرفتم کلا اینترنت نداره چندبارهم پشتیبانی تماس گرفتم تغییری ایجاد نشد و با بهونه های واهی مشکل را گردن‌زیرساخت مخابرات انداختن در صورتیکه طبقه پایین ما از مخابرات خدمات گرفته و کار میکنه! نهایتا مجبور شدم مودم را از برق بکشم و کلی هزینه که برای خرید خدمات و مودم کردم از بین رفت!
  • میثم IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    1 0
    ایرانسل بخاطر خدمات بدش ازش استفاده نمیکنم و جالب به اینکه صد در صد مطمئن هستم فعال شدن خودکار بسته را غیرفعال کردم سر خود برام بسته فعال کرده!خلاصه مطلب هرکاری دلشون میخواد میکنند
  • کاربرعمومی IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    0 0
    پسرم دزدی میگرد گرفتن آوردن دمه خونه گفتن پسرت دزدی میکنه گفتم باشه اشتباه کرده رفتیم خونه گفتم نکن خوب نیست گفت اگه خوب نیست چرا خودت داری شب ها میری مغازه مردم خالی میکنم دیگه نتونستم بهش بگم تمام