وضعیت بازار مسکن در چهار منطقه‌ غربی تهران/ خرید آپارتمان های ۵۰ تا ۷۰ متری چقدر پول می خواهد؟

ایسنا نوشت:در این گزارش بازار مسکن در چهار منطقه‌ غربی تهران را مورد بررسی قرار داده‌ایم که نشان می‌دهد دی ماه امسال ۲۸ درصد معاملات در این محدوده انجام شده است.

دی ماه ۱۴۰۱ متوسط قیمت هر متر خانه در تهران بر اساس میانگین حسابی ۵۲.۷ میلیون تومان و طبق میانگین وزنی ۵۴.۹ میلیون تومان اعلام شده است. مرکز آمار اعلام کرد که تورم ماهیانه مسکن در تهران ۹.۸ درصد و تورم نقطه به نقطه ۶۶ درصد بود.

هم‌چنین دی‌ماه امسال ۱۲ هزار و ۱۳۹ آپارتمان مسکونی در تهران خرید و فروش شد که از افزایش ۳.۱ درصد در مقایسه با ماه قبل حکایت دارد. با توجه به تجربه بازار در سال‌های اخیر این تعداد خرید و فروش، رونق نسبی بازار را نشان می‌دهد. با این حال عمده معاملات از نوع سرمایه‌گذاری و به منظور حفظ ارزش پول انجام می‌شود.

آمارها نشان می‌دهد خرید و فروش مسکن در شمال غرب و غرب تهران نسبت به دیگر مناطق بهتر است. دی ماه امسال در منطقه ۵ تعداد ۱۸۳۹ معامله آپارتمان انجام شد که با ۱۵ درصد از کل معاملات رتبه اول را از این نظر در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به خود اختصاص داد. منطقه ۲ نیز با ۱۱۵۱ فقره جایگاه دوم را از آن خود کرد. پس از آن منطقه ۱۰ در جنوب غربی تهران با ۱۰۵۸ معامله در رتبه سوم قرار گرفت. در منطقه ۴ در شرق تهران نیز ۹۳۵ قرارداد خرید و فروش انجام شد که جایگاه چهارم را از نظر فراوانی تعداد معاملات به خود اختصاص داد.

مناطق ۲، ۵، ۲۲ و ۲۱ در امتداد شمال غربی تا غرب تهران قرار دارند. در حال حاضر متوسط قیمت مسکن در منطقه ۲ معادل ۸۳ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان در هر متر مربع است. در منطقه ۵ نرخ هر متر خانه به ۶۶ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان رسیده و میانگین قیمت مسکن در منطقه ۲۲ که البته با ۲۳۶ فقره معامله جزو مناطق پرتقاضا محسوب نمی‌شود متری ۵۱ میلیون و ۲۵۶ هزار تومان است. در منطقه ۲۱ نیز با ۱۸۶ فقره قرارداد خرید و فروش نرخ‌ها به ۴۳ میلیون و ۲۶۳ هزار تومان در هر متر مربع رسید.

به طور کلی ۲۸ درصد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در دی ماه ۱۴۰۱ در چهار منطقه‌ی واقع در غرب تهران شامل ۵، ۲، ۲۱ و ۲۲ انجام شده است.

تورم نقطه به نقطه بازار مسکن شهر تهران در دی ماه ۱۴۰۱ در شرایطی به ۶۶ درصد رسید که ۱۵ درصد بالاتر از تورم نقطه به نقطه کالاها بود. به نظر می‌رسد طبق روال معمول با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال، بخشی از سرمایه‌ها به سمت بازار مسکن سوق پیدا کرده است.

در این ماه منطقه یک با متوسط وزنی قیمت ۱۱۱ میلیون و ۸۶۲ هزار تومان بیشترین و منطقه ١٨ با متوسط وزنی قیمت ۲۷ میلیون و ۸۸۴ هزار تومان کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢ گانه شهر تهران داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

۳۵۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1729403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =