نجم الدین با افتخار از تولید خودرویی خبر داد که قرار است تمام استانداردها و موارد ایمنی در آن لحاظ شود و مورد رضایت مردم قرار گیرد.

نرگس رسولی: محمدجواد نجم‌الدین مدیرعامل 6 ماهه ایران‌خودرو بالاخره رسماً در جمع خبرنگاران قرار گرفت تا مجدداً اخباری را که در مجمع ایران‌خودرو گفته شده بود اعلام کند و با ارائه گزارش عملکرد 5 ماهه ایران‌خودرو، پرونده حرف و حدیث‌های همراه با این گروه صنعتی را ببندد.

هر چند که اولین حضور وی در جمع خبرنگاران آن هم بعد از برگزاری مجمع سؤال‌برانگیز ایران‌خودرو و باقی ماندن حرف و حدیث‌های پیش روی این خوردوسازی همچنان ادامه دارد اما نجم‌الدین تنها با ارائه گزارشی از پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران اجتناب کرد و پاسخگویی را منوط به جلسه آتی کرد که در محل شرکت برگزار خواهد شد. به این ترتیب بحث سرانجام رانا و محصولاتی که پیش از این از سوی مدیران ایران‌خودرو وعده داده شده بود مسکوت ماند تا زمانی که نجم‌الدین به وعده خود عمل کند. وی البته با افتخار از تولید خودرویی خبر داد که قرار است تمام استانداردها و موارد ایمنی در آن لحاظ شود و مورد رضایت مردم قرار گیرد.

هدفگذاری برای خودروی 10 میلیونی نه 7 میلیونی
نجم‌الدین در این باره گفت: نمی‌گوییم خودروی 7 میلیونی تولید می‌کنیم ولی برای سال 89 بنا داریم تا خودروی زیر 10 میلیون تومانی را تولید کنیم که تمام امکانات ایمنی و استاندارد را دارد. در حال اجرای عملیات تولید این خودروی جدید هستیم و این محصول جدید رضایت مشتری را فراهم خواهد کرد و ما نیز سرافراز خواهیم شد.

وی همچنین از تولید خودرویی خبر داد که قرار است با همکاری یک شرکت خارجی در کلاس D تا سال 90 تولید شود. او گفت: در حال حاضر درصدد مذاکره برای تولید این خودرو هستیم و نمی‌توانیم قول این خودرو را برای سال 89 بدهیم، بنابراین با توجه به اقدامات انجام شده این خودرو در سال 90 تولید و وارد بازار خواهد شد.

نجم‌الدین که هیچ براوردی از قیمت این خودرو ارائه نکرد به عرضه محصولات جدید در سال جاری، اشاره کرد و گفت: تا پایان سال خودروی سمندSE مجهز به سیستم مالتی پلکس، روآی سال، پارس ال ایکس و‌ای ال ایکس مجهز به موتور کم مصرف TU5، کسیه هوای راننده و ترمز ضد قفل و سیستم امنیتی را وارد بازار خواهیم کرد.

وی همچنین از تولید پژو206 جدید با ظاهری مدرن و متمایل به پژو 207 درسال 89 خبر داد و گفت: البته با چند شرکت خودروساز اروپایی و آسیایی نیز وارد مذاکره شده‌ایم تا در بخش‌هایی از بازار که ایران‌خودرو در آن محصول ندارد، محصول جدید تعریف و عرضه کنیم.

23هزار دستگاه بیشتر خودرو تولید کردیم
مدیرعامل گروه صنعتی ایران با بیان این که درسال جاری 680 هزار دستگاه خودرو تولید خواهیم کرد گفت: ازابتدای سال جاری تا 21 شهریور، این شرکت 252 هزار و 900 دستگاه انواع خودروی سواری تولید کرد که این تعداد، نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود 23هزار دستگاه افزایش نشان می‌دهد.

نجم‌الدین تصریح کرد: افزایش تعداد تولید روزانه به سه هزاردستگاه از جمله برنامه‌هایی است که تا پایان سال جاری محقق می‌شود. در حال حاضر روزانه 300 تا 400 دستگاه 206 تولید می‌شود که به مرز هزار دستگاه در روز افزایش خواهد یافت. البته برنامه تولید ایران‌خودرو در سال جاری حدود 680 هزار دستگاه است و میزان تولید تا پایان سال 90 به یک میلیون دستگاه خواهد رسید.

15 درصد بیشتر فروختیم
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در خصوص عملکرد این شرکت دربخش فروش گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 251 هزار و 868 دستگاه از محصولات ایران‌خودرو وارد بازار شده که از رشد 15درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است و باعث شد تا سهم ایران‌خودرو دربازار از نظر تعدادی از 5/47درصد فعلی به 49درصد برسد.

نجم‌الدین با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا جهت سودآوری ایران‌خودرو گفت: درسال جاری سود عملیاتی 110 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و در سال‌های آتی سود عملیاتی شرکت به شدت افزایش و سود سهام بسیار خوبی در بین سهامداران توزیع خواهد شد تا ضرر امسال را جبران کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 17296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =