۰ نفر
۲۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۶

فارس نوشت:

برخی منابع اعلام کردند، جنگ قدرت در خاندان حاکم قطر به شدت افزایش یافته که در صورت ادامه بازتاب‌های منفی بسیاری از خود در کشور برجای خواهد گذاشت و این موضوع موجبات نگرانی کاخ سفید را فراهم آورده است.
به گزارش پایگاه خبری التوافق الاخباریه، منابع آگاه قطری از تشدید جنگ قدرت در خاندان آل ثانی در این کشور خبر دادند و تاکید کردند،‌ این اختلافات بازتاب‌های منفی بسیاری بر ثبات و استقرار کشور خواهد گذاشت.

این منابع تاکید کردند، افسر آمریکایی که در قطر اقامت دارد و مسئول ترسبم و توجیه سیاست‌های رهبران قطری است، گزارشی برای واشنگتن ارسال کرده که در آن نسبت به خطرات و عمق اختلافات و نزاع‌های موجود در خاندان حاکم بر این کشور که از دو هفته پیش آغاز شده هشدار جدی داده است.

این منابع می گویند، شیخ حمد بن خلیفة آل ثانی از توطئه‌هایی مطلع شده که حمد بن جاسم، نخست وزبر در آن دست داشته و درصدد دور کردن وی از عرصه قدرت به بهانه بیماری و روی کار آوردن موقت ولی‌عهد و سپس سپردن قدرت به صالح بن جاسم است.

این منابع آگاه قطری می‌گویند، هم اکنون نزدیکان نخست وزیر قطر بازداشت شده و گروهی دیگر هم تحت نظر و اقامت اجباری هستند و حمد جاسم نخست وزیر قطر نیز خانه‌نشین شده است.

همچنین برخی منابع می‌گویند، بندر بن سلطان رئیس سازمان امنیت داخلی عربستان هم اکنون برای آرام کردن اوضاع در قطر بسرمی‌برد و خبرهایی به گوش می‌رسد که از احتمال ترک کشور توسط حمد بن جاسم و سفر به ریاض خبر می‌دهد.

حمد بن جاسم  نخست وزیر قطر از دو هفته پیش در تلویزیون قطر ظاهر نشده و در توجیه آن گفته شده به شدت بیمار است.26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    حتما این خبرتون هم به اعتبار خبر ترور امیر قطر هست که بعدا حتی یک معذرت خواهی هم نکردید
  • بدون نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    به ما چه
  • دبیر گروه بین الملل IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    در پاسخ به خواننده بدون نام این توضیح لازم است که خبر ترو امیر قطر در روسیه به نقل ز مشرق و خبرگزاری فارس در خبرآنلاین منتشر شده بود و مسئولیت صحت و سقم آن با این دو منع خبری ذکر شده است. در ضمن به گزارش مشرق، سفیر قطر در ایران این خبر را تایید کرده بود.