نوید معاون راهداری کشور برای اختصاص تعدادی ماشین‌آلات به استان چهارمحال وبختیاری

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور گفت: دولت این مجوز را به سازمان راهداری داده است که برای رفع کمبودهای موجود ۲ هزار و ۶۸۰ دستگاه ماشین آلات راهداری بدون معافیت کمرگی خریداری کند که بخشی از این تجهیزات به چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا می‌کند.

خداداد مقبلی روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن در دیدار با استاندار افزود: کشور ۲۰ سال است که تحت شدیدترین تحریم ها قرار دارد و همین موضوع سبب شده تا در طول این سالها برای تامین تجهیزات و امکانات راهداری با مشکل جدی روبرو شویم.

وی ادامه داد: کمبودهای موجود سبب شد تا سال گذشته طرحی در مجلس مصوب شد که در قالب آن به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده شده که ۲ هزار و ۶۸۰ دستگاه با عمر زیر ۵ سال با معافیت گمرکی تامین کند که تعدادی از این ماشین آلات در سالجاری و مابقی در سال آینده خریداری و متناسب با ضرایب موجود به استانها تعلق می گیرد.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور، کمبود اعتبارات را چالشی برای نگهداری راه‌ها دانست و گفت: برای نگهداری جاده‌ها باید تجهیزات به روز باشد اما واقعیت اینست که هزینه تعمیر این دستگاه ها بالا رفته و اعتباری که برای سرویس آن اختصاص یافته بسیار اندک است.

مقبلی با اشاره به وجود ۳۷ هزار کیلومتر راه فرعی در کشور، اظهار داشت: برای نگهداری آن ۹۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که سهم هر استان حدود ۲ میلیاد و ۷۰۰ میلیون تومان است در حالیکه برآوردها حاکی از آنست که برای نگهداری راه های روستایی و فرعی کشور سالانه به حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: با همین امکانات و تجهیزات محدود راهداران به طور شبانه روزی کار می‌کنند و امید است بتوان شرایط استخدامی این نیروهای خدوم را با سازمان استخدامی و سازمان برنامه و بودجه حل کنیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1731249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =