راهنمای خرید کفش به همراه جدول راهنمای سایز کفش

اگر به دنبال راهنمای خرید اینترنتی کفش یا جدول سایز بندی کفش هستید، این مطلب مخصوص شماست.

همان طور که می دانید پا قلب دوم شماست و این فقط یک شعار نیست! خرید کفش مناسب، مهم ترین مسئله برای سالم نگه داشتن پا و کمر است. پس ما به طور کامل در این مقاله به توضیح این موارد پرداخته ایم.

راهنمای خرید کتونی و کفش

شما برای خرید کتونی و کفش باید علاوه بر ظاهر، به موارد مختلفی توجه داشته باشید. مواردی چون؛ رویه کفش، زیره کفش، سایز کفش، زمان خرید کفش، فرم پا، نوع استفاده از کفش و سایتی که از آن کفش را خریداری می کنید. در این مقاله به صورت کامل تمام این موارد را بررسی می کنیم تا از این به بعد برای خرید آنلاین کفش و کتونی به مشکل برنخورید.

رویه کفش

کفش و کتونی ها معمولا یا از جنس چرم طبیعی هستند، یاجنس پلاستیک یا حتی از چرم مصنوعی تولید شده اند. چرم های طبیعی به طور معمول در کفش های مجلسی، و چرم مصنوعی و جنس پلاستیک بیشتر برای ساخت رویه ی کتونی ها استفاده می شود. البته در این مورد استثناء هایی نیز وجود دارد. اینکه رویه ی کفش از چه جنسی باشد بیشتر به نوع استفاده ی شما بستگی دارد، اما برای اینکه مطمئن باشید کتونی یا کفشی که خریداری می کنید بهترین نوع رویه را دارد، باید فقط از برندهای معتبر کفش خرید کنید.

زیره و کفی کفش

زیره ی کفش مهم ترین قسمت کفش است. اگر قصد خرید کفش را دارید، حتما باید کفی کفش، نرم و بادوام باشد و در پیاده روی های طولانی احساس پادرد، خستگی یا کوفتگی در فرد ایجاد نکند. بنابراین اگر زیره ی کفشی که می خرید با کیفیت و راحت نباشد، ممکن است عوارض جبران ناپذیری به کمر و پای شما وارد شود. علاوه بر این موارد، اگر قصد خرید کتونی برای دویدن و رانینگ دارید، باید زیره کفش علاوه بر طراحی مناسب، دارای آج باشد تا در هنگام دویدن لیز نخورید.

فرم پا

یکی دیگر از مهم ترین قسمت هایی که باید در خرید اینترنتی کفش به آن دقت کنید، فرم پای شماست. برای مثال بعضی از افراد پاهای عریضی دارند یا بعضی کف پای صاف دارند که شما باید نوع کتونی خود را حتما بر اساس فرم پا انتخاب کنید. اگر احساس می کنید کمی پای شما غیر استاندارد است، اصلا از کفش های مجلسی برای استفاده روزمره استفاده نکنید. زیرا این نوع پا، به حساسیت بیشتری در انتخاب کفش نیاز دارند تا فرد دچار عوارض جبران ناپذیر نشود. اگر احساس می کنید دچار تردید در انتخاب نوع کفش یا کتونی هستید، قبل از خرید از فروشگاه و فروشنده، مشاوره دریافت کنید تا انتخاب بهتری بر اساس نوع فرم پای خود داشته باشید و با یک مشاوره مناسب از هر گونه عارضه جلوگیری کنید.

راهنمای خرید کفش به همراه جدول راهنمای سایز کفش

زمان خرید کفش

بهترین زمان برای اندازه گیری سایز پا و خرید کفش ، انتهای روز است. زیرا علاوه بر اینکه در پایان روز استرس کمی دارید، ممکن است سایز پای شما به صورت بسیار جزئی در پایان روز یا بعد از فعالیت های ورزشی بزرگ تر باشد. پس به زمانی که پای خود را اندازه می گیرید، دقت کنید.

نوع استفاده از کفش

قبل از خرید کفش یا خرید کتانی از خود بپرسید که برای چه کاری قصد خرید آن را دارید! طبیعتا کفشی که برای عروسی خریداری میکنید با کفشی که برای پیاده روی یا کوهنوردی خریداری می کنید، تفاوت های بسیار زیادی دارند. بعد از پاسخ به این سوال به سادگی می توانید متوجه شوید که چه نوع کفشی را باید خریداری کنید.

کفشه پاشنه بلند و عوارض آن

هرچند کفش پاشنه بلند باعث جذابیت و بلندتر شدن قد شما می شود اما این نوع کفش، برای کمر، زانو و مهره های کمر شما بسیار مضر است و ممکن است باعث تغییرات ساختار و ظاهر پای شما شود و در مواردی برای اصلاح آن به عمل جراجی نیاز باشد. پیشنهاد ما این است که فقط در موارد ضروری و به مدت محدود از کفش پاشنه بلند استفاده کنید، چرا که جذابیت های این نوع کفش در مقابل عوارضی که ممکن است برای شما به وجود آورد، قابل قیاس نیست!

راهنمای انتخاب سایز کفش

شما می توانید با استفاده از راهنمای زیر، ابتدا و انتهای پای خود را اندازه گیری کنید و سپس طبق جدول راهنمای انتخاب سایز کفش، به سادگی سایز کفش و کتونی خود را پیدا کنید.

راهنمای خرید کفش به همراه جدول راهنمای سایز کفش

راهنمای خرید کفش به همراه جدول راهنمای سایز کفش

نکات مهم برای سایز کفش و اندازه ی پا

  • شما می توانید برای مطمئن شدن بیشتر از عدد به دست آمده ی سایز پایتان، از سایز یا عددی که در زبانه کفش کتونی قبلی تان نوشته شده، استفاده کنید.
  • پیشنهاد می کنیم این اندازه گیری را در ساعات انتهایی روز انجام دهید تا عدد به دست آمده دقت بیشتری داشته باشد.
  • در بیشتر افراد اندازه ی پای سمت راست با پای سمت چپ متفات است. پیشنهاد میکنیم در این موارد هر دو پا را اندازه گیری کنید و بزرگترین آن دو را به عنوان سایز خود در نظر بگیرید.

جمع بندی و سخن نهایی

این مقاله یک راهنمای جامع برای خرید اینترنتی کفش و کتانی است. فراموش نکنید که مهم ترین نکته در این مورد، خرید کفش از فروشگاه های معتبر است. ما به شما پیشنهاد میکنیم خرید کتونی و کفش را فقط از یکی فروشگاه های دیجی کالا، دیجی استایل، کتپوش یا بانی مد انجام دهید تا دچار هیچ گونه مشکلی در پروسه ی خرید خود نشوید و از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید. بعد از انتخاب فروشگاه، مهم ترین مرحله انتخاب نوع و سایز کفش است که هر دوی این موارد را به طور کامل در این مقاله شرح دادیم. با رعایت نکات گفته شده و استفاده از جدول راهنمای سایز، می توانید یک خرید اینترنتی کفش بدون مشکل را تجربه کنید!

سوالات متدوال

آیا خرید آنلاین کفش کار دشواری است؟
اگر به یک سری نکات مانند سایز کفش، رویه ی کفش، زیره ی کفش و انتخاب سایت معتبر دقت کنید، خرید آنلاین کفش بسیار ساده است.
چطور میتوانیم سایز کفش خود را پیدا کنیم؟
شما ابتدا باید پای خود را اندازه گیری کنید سپس با استفاده از جدول راهنمای سایز، سایز کفش خود را بسنجید.
از چه فروشگاهی کفش یا کتونی خریداری کنیم؟
خرید کفش و کتانی خود را فقط از فروشگاه های معتبر انجام دهید تا دچار مشکل نشوید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1731876

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =