برنا نوشت:

جملات آگهی زیر برای هرکسی جالب است«آموزش دفاع شخصی برای وکیل، قاضی و مشاغل پر دردسر که با متهم در ارتباط هستند بدوین محدودیت سنی و جنسیت؛در هر شرایطی می توان تکنیک‌ها را یاد گرفت» آگهی که اغلب برای باشگاه‌های رزمی دفاع شخصی به کار می‌رود.برای اطلاع از چند و چون این ورزش دفاعی که به گفته برخی احتیاج زیادی به آمادگی بدنی ندارد به سراغ باشگاه‌های رزمی این رشته رفتیم.

درگیری های خیابانی آموزش داده می شود/ از ترم 5 به بعد شکست مفاصل آرنج، کتف و ...
استاد این رشته درباره این رشته ورزشی به خبرنگار برنا توضیح می‌دهد:این رشته ربطی به سن، وزن و آمادگی جسمانی ندارد. در دوره‌های مورد نظر درگیری‌های خیابانی،درگیری های خیابانی از راه دور آموزش داده می‌شود. یاد می گیرید وقتی به شما حمله می شود با تکنیک های دفاع شخصی از خود چگونه دفاع کنید و یا اگر با چاقو یا قفل فرمان به شما حمله شد یاد می گیرید که چگونه از خود دفاع کنید؛ دوره آموزشی ما به طور کلی شش ترم دارد. این رشته ورزشی برای مقابله با درگیری و مزاحمت های خیابانی و مقابله با سلاح سرد حتی قفل و فرمان و چوب است. از ترم 5 به بعد شکستن مفاصلی مثل آرنج، کتف و ... آموزش داده شده و تعهد می گیریم افراد آموزش دیده، در خیابان موجب درگیری نشده و فقط در صورت مورد تهاجم قرار گرفتن از سوی مهاجم و سارق از خود دفاع کنند.

کسانی که مورد سرقت قرار گرفته‌اند آموزش می بینند
مسوول یکی از آموشگاه های مربوطه درباره افرادی که برای آموزش این رشته اقدام می‌کنند می گوید:در میان شاگردان ما استاد دانشگاه تهران 63 ساله و افرادی مانند وکیل و قاضی که با متهم سرکار دارند ؛حاضر هستند. اکثریت کسانی که ثبت نام می کنند یا مورد سرقت قرار گرفته یا مهاجمی به آنها حمله کرده است. قیمت هر ترم یک ماهه 300 هزار تومان است که 6 تکنیک آموزش داده می شود.

دفاع شخصی در منزل
نوع دیگری آموزش این رشته،آموزش دفاع شخصی در منزل است. برخی از موسسات برای اینکه مشتری را در اقصی نقاط کشور از دست ندهند، استادان این رشته را به درب منازل می فرستند.

باشگاه ورزشی در شرق تهران به خبرنگار برنا درباره نحوه آموزش این رشته در منزل توضیح می دهد: فقط یک فضای دو متری برای آموزش نیاز است که جلسه ای 30 هزار تومان بعلاوه هزینه رفت و آمد منزل دریافت می شود. کلاس های گروهی در آموزشگاه هم برای هر جلسه 5 هزار تومان است.

استاد این باشگاه ورزشی درباره سن و سال شرکت کنندگان ادامه می دهد: در بین شاگردان کلاس هایمان کودک 8 ساله تا فرد 65 ساله حضور دارند.

فرقی بین خانم‌ها و آقایان وجود ندارد
دفاع شخصی یکی از رشته هایی است که به گفته استادان این رشته نیاز به نیروی زیادی برای یادگیری نداشته و فرق زیادی بین جنسیت افراد و قدرت بدنی آنها وجود ندارد.

مسوول باشگاه ورزشی که سه شعبه در تهران دارد درباره شرایط آموزش افراد در این کلاس‌های آموزشی می گوید: برای یادگیری دفاع شخصی هیچ شرایط جسمی، جنسی و صنفی وجود ندارد. خانم‌ها هم می توانند بدون اعمال کمترین نیرو حرکات را پیاده کنند. حتی در میان شاگردان افراد 60 الی 70 ساله و معلولان هم شرکت می کنند. به خاطر این‌که تکنیک آموزش داده می شود و احتیاج زیادی به نیرو ندارد.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۲
    2 2
    "ز ترم 5 به بعد شکستن مفاصلی مثل آرنج، کتف و ... آموزش داده شده و تعهد می گیریم افراد آموزش دیده، در خیابان موجب درگیری نشده و فقط در صورت مورد تهاجم قرار گرفتن از سوی مهاجم و سارق از خود دفاع کنند. " => اونا هم تعهد دادن!
  • بدون نام SE ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    4 3
    پس پليس تو اين كشور چه كاري داره كه انجام بده ؟!!