بازسازی فیلم جنجالی «سگ‌های پوشالی» ساخته سام پکین‌پا پس از 40 سال روی پرده می‌رود.

حسین عیدی‌زاده: «سگ‌های پوشالی» اول سال 1971 ساخته شد و در زمان اکران به دلیل موضوع بحث‌انگیز خود جنجال‌های بسیاری به پا کرد و حتی اداره سانسور آمریکا و بریتانیا فیلم را با جرح و تعدیل روی پرده فرستادند.

فیلم داستان ریاضی‌دانی به نام دیوید سامر (با بازی داستین هافمن) است که به همراه همسر جوان خود (با بازی سوزان جرج) به شهرستان در جنوب (زادگاه همسر ریاضی‌دان) نقل مکان می‌کنند. ورود این زوج جوان فضایی ملتهب در شهر به وجود می‌آورد که به درگیری خشونت‌بار ختم می‌شود.

«سگ‌های پوشالی» با بودجه حدودا چهار میلیون دلاری برمبنای رمان «محاصره مزرعه ترنچر» نوشته گوردون ویلیامز ساخته شده بود و به فروش 12 میلیون دلاری رسید. پکین‌پا که در زمان ساخت این فیلم آثار مهمی چون «این گروه خشن» و «در این سرزمین مرتفع بتاز» را ساخته بود و با لقب «شاعر خشونت» شناخته می‌شد.

«سگ‌های پوشالی» عصاره نگاه پکین‌پا به دنیا بود؛ نگاه ویژه او به زن و تلقی او از خشونت جاری در جامعه آمریکا در این فیلم به بهترین شکل تصویر شدند و البته سبک ویژه او در تدوین صحنه‌های خشونت‌بار نیز در درگیری پایانی به خوبی نمود دارد.



پوستر «سگ‌های پوشالی» 1971

زندگی حرفه‌ای پکین‌پا به دلیل جنجال‌های این فیلم مسیر تازه‌ای به خود گرفت و در ادامه فعالیت سینمایی خودش موفق نشد به دوران اوج «این گروه خشن» برسد، هرچند تاثیر او و فیلم‌هایش (از جمله همین «سگ‌های پوشالی») بر فیلمسازان دهه‌های بعد هالیوود از جمله کوئنتین تارانتینو و الیور استون مشهود است.

«سر آلفردو گارسیا را برایم بیاور» مهم‌ترین فیلمی است که پکین‌پا پس از «سگ‌های پوشالی» ساخت.



پوستر «سگ‌های پوشالی» 2011

«سگ‌های پوشالی» جدید را راد لوری ساخته و جیمز ماردسن، کیت بازورث و استلان اسکارسگارد در آن بازی می‌کنند. فیلم تغییرات کمی با نسخه اولیه دارد، در اینجا دیوید سامر (شخصیت اصلی هر دو فیلم) به جای اینکه ریاضی‌دان باشد فیلمنامه‌نویس است و برای نوشتن اثر جدید خود به زادگاه همسرش بازگشته است.

فیلم با بودجه 12.5 میلیون دلاری ساخته شده و 16 سپتامبر در آمریکای شمالی روی پرده می‌رود.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصور IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    7 0
    جالب اینجاست که این فیلم با وجود صحنه های بسیار فجیع تجاوز و همینطور خشونت ، قبل از انقلاب بطور کامل دوبله شد. تمام موسسات حامی زن در دنیا این فیلم را به دلیل تحقیر زن تحریم کردند اما فراموش کرده بودند که باعث و بانی تجاوز و خشونتها، رفتارهای خاص خود آن زن بود!سوزان جورج در آن فیلم بازی بی نظیری ارائه کرده است بطوریکه هافمن را پشت سر میگذارد.