تداوم امدادرسانی و بازگشایی محورهای شهرستان کوهرنگ

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم امدادرسانی و برف‌روبی محورهای ارتباطی شهرستان کوهرنگ گفت: با بازگشایی راه ارتباطی معدود روستاهای باقی‌مانده ظرف ۲ روز آینده وضعیت در این شهرستان به طور کامل عادی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل ازروابط عمومی استانداری، علی حیدری روز یکشنبه ۳۰ بهمن با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر از محورهای اصلی شهرستان کوهرنگ، ۲ گردنه چری و شاه‌منصوری همچنان مسدود است که راهداران به طور شبانه‌روزی مشغول برف‌روبی در این مناطق هستند اما به سبب حجم بالای برف که در گردنه چری به حدود ۶ متر می‌رسد همچنان بازگشایی مسیرها زمان می‌برد.

وی ادامه داد: امروز با توجه به بازدید میدانی که از بازگشایی گردنه چری انجام شد، هم از طرف کوهرنگ و هم از سوی استان خوزستان به طول ۲ کیلومتر راهداران در تلاش برای برف‌روبی و بازگشایی محور هستند اما سقوط بهمن همچنان این محور را ناامن کرده است و تا زمانی که به شرایط امن نرسد امکان تردد در این محورها داده نمی‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در گردنه شاه‌منصوری نیز تردد به سبب سقوط بهمن امکانپذیر نیست اما انتظار می‌رود ظرف ۲ روز آینده این محورها بازگشایی و شرایط تردد در آن فراهم شود.

حیدری همچنین از بازگشایی ۹۵ درصد محورهای روستایی شهرستان کوهرنگ نیز خبر داد و گفت: به جز دهستان موگویی در مجموع ۱۰ روستا در شهرستان‌های کوهرنگ و اردل هنوز راه ارتباطی آن بازگشایی نشده است.

وی خاطرنشان کرد:همچنین تلاش می‌شود تا راه ارتباطی دهستان موگویی نیز که هر ساله در اردیبهشت ماه بازگشایی می‌شد، امسال قبل از عید باز شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به وقوع چندین مرتبه ریزش کوه و رانش خاک در شهرستان اردل، اظهار داشت: این حوادث به حدی نبود که منجر به مسدود شدن راه‌های ارتباطی شود و سریع جاده پاکسازی می‌شد.

حیدری همچنین از تداوم امدادرسانی هوایی و توزیع اقلام دارویی و مواد غذایی به روستاییان محاصره در برف استان خبر داد و گفت: کمک‌های دولتی، مردمی و بخش خصوصی در حال توزیع بین مردم است.

وی افزود: با وجود اینکه مشکلی در خصوص امدادرسانی و خدمات‌رسانی به مردم وجود ندارد شرایط در شهرستان کوهرنگ رو به عادی شدن است و با بازگشایی تعداد معدود روستاهای باقی مانده ظرف ۲ روز آینده شرایط در منطقه به طور کامل عادی می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1733083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =