۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۷

فیلمساز ایرانی ریاست هیئت داوران بخش مسابقه دوازدهمین دوره توکیو فیلمکس را به عهده دارد که 19 تا 27 نوامبر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم ژاپنی‌زبان «برش» به کارگردانی امیر نادری اخیرا در جشنواره‌های ونیز و تورنتو روی پرده رفت و در این دوره توکیو فیلمکس نمایش ویژه خواهد داشت.

فیلیپ آزوری منتقد فیلم فرانسوی، جانگ سووان از دست‌اندرکاران سینمای کره، ماکوتو شینوزاکی کارگردان ژاپنی و سوزان ری رئیس بنیاد فیلم نیکلاس ری همکاران نادری در هیئت داوری فیلمکس هستند.

امیر نادری که دو دهه است در نیویورک زندگی می‌کند، سازنده فیلم‌هایی چون «خداحافظ رفیق»، «تنگنا»، «سازدهنی»، «تنگسیر»، «ساخت ایران»، «دونده» و «آب، باد، خاک» است.

9 فیلم از فیلمسازان در حال ظهور آسیایی در بخش مسابقه توکیو فیلمکس روی پرده می‌روند. از جمله این فیلم‌ها می‌توان به «ماهی پرنده»‌ سانجیوا پوشپاکومارا از سریلانکا، فیلم چینی «سگ پیر»‌ ساخته پما سدن و «خاطرات موسان»‌ به کارگردانی پارک جانگ-بام از کره جنوبی اشاره کرد.

هفت فیلم هم در این دوره توکیو فیلمکس نمایش ویژه دارند که «این یک فیلم نیست»‌ جعفر پناهی یکی از آن‌هاست. بخش مرور آثار نیکلاس ری و فیلمسازان ژاپنی یازو کاواشیما و شینجی سومای از دیگر برنامه‌های فیلمکس 2012 است.

دوازدهمین دوره توکیو فیلمکس با «آریرنگ» به کارگردانی کیم کی-دوک - برنده جایزه بخش نوعی نگاه جشنواره کن - آغاز می‌شود و با «زندگی بدون اصول اخلاقی» جانی تو فیلمساز هنگ کنگی به پایان می‌رسد.

اسکرین دیلی / 15 سپتامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =