مدیر متا: دولت ایران «فیلتر» کرده اما روزانه ده‌ها میلیون کاربر به «اینستاگرام» می‌آیند

سیتنا نوشت: مدیران پلتفرم متا که شرکت مادر اینستاگرام است، در نشستی خبری ادعا کردند که تلاش‌ها برای جلوگیری از دسترسی شهروندان ایرانی به اینستاگرام چندان موثر نبوده است و همچنان ده‌ها میلیون ایرانی از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

نیک کلِگ، معاون امور جهانی و ارتباطات پلتفرم متا - شرکت مادر اینستاگرام - در نشست خبری گفت: با وجود تلاش‌ها برای مسدود کردن اینستاگرام در ایران، ما همچنان شاهد هستیم که ده‌ها میلیون ایرانی راه‌هایی برای دسترسی به آن پیدا کرده‌اند.

ناتانیل گلیچر، رئیس واحد سیاستگذاری امنیتی شرکت متا هم تاکید کرد: تاکتیک‌های دسترسی به سرویس شبکه اجتماعی تصویرمحور، شامل استفاده از نرم‌افزار شبکه خصوصی مجازی است که فعالیت‌های آنلاین را رمزگذاری و پنهان می‌کند.

او گفت ایرانی‌ها همچنین از نسخه «سبک» اپلیکیشن اینستاگرام که سال گذشته در ایران منتشر شد، استفاده می‌کنند که برای مناطقی طراحی شده است که پهنای باند اینترنت در آنجا پایین است.

گلیچر افزود: تلاش‌ها برای جلوگیری از دسترسی شهروندان ایرانی به اینستاگرام چندان موثر نبوده است.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1735410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    6 0
    این حرفها را می زنن، فیلترینگ برای ما سخت گیرانه تر میشه.
  • Ali IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    2 10
    چرا دروغ میگه،کلا همش فیک خودشونه،از ۵ نفر خانواده ما فقط من بعضی موقع ها سر میزنم،چرا دفتر نمیزنید که تعهد نسبت به اپلیکیشن‌های داشته باشید
  • سجاد IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    0 3
    بابا ما ۸۰ میلیونیم میایم با سر هم میاییم ولی دهها میلیون دیگه از کجا آوردن
  • امیر IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    4 5
    به نظرم دولت در مقابل اینستا نباید کوتاه بیاد هروقت نماینده رسمی گذاشتن دفتر زدن تو ایران اون موقع رفع فیلتر کنن واتساپ رو ولی حقیقتا باید رفع فیلتر کنن چون اقدامی علیه امنیت نداره یه اپلیکیشن حقیقتا کاربردیه دلیلی برای فیلتر کردنش نیست باشه قبول اینستا شده رسانه ضدانقلاب ولی واتساپ که پیام سانی با چندتا مخاطبیه که داری و محدوده