برنامه‌های توسعه بازار اقامت یک پلتفرم آنلاین

جاباما به عنوان یکی از پلتفرم‌های آنلاین رزرو هتل و اجاره اقامتگاه می‌گوید با برنامه‌های خود در توسعه بازار اقامت در ایجاد اشتغال بر مردم محلی نقش داشته است.

فرهاد بهشتی مدیر بازاریابی جاباما در همین زمینه می‌گوید: «با شکل‌گیری و توسعه هر اقامتگاه تعداد زیادی از خانواده‌ها، کسب‌وکارهایی همچون سوپرمارکت، نانوایی، قصابی و... حول یک اقامتگاه بومگردی روستا و شهر خود راه‌اندازی کرده‌اند و با افزایش ورود گردشگر به آن منطقه، اقامتگاه‌های دیگری نیز شکل گرفته‌اند.»

بهشتی می‌گوید: «برنامه‌های توسعه جاری و پیش‌روی این شرکت نشان می‌دهد نتایج مثبت این پلتفرم فراتر از توسعه‌آفرینی برای میزبانان و مهمانان به عنوان دو ذی‌نفع کلیدی بازار اقامت، خواهد بود.»

بهشتی تاکید می‌کند: «در حاشیه بسیاری از اقامتگاه‌های بومگردی که توانسته‌اند با حمایت‌های جاباما کسب‌وکار خود را توسعه دهند، مشاغل زیادی ایجاد شده است و این یعنی توسعه اشتغالزایی بومی در مناطق مختلف کشور»

مسیر رشد متفاوت

مدیر بازاریابی جاباما می‌گوید: «بیش از ۸۰ درصد از اقامتگاه‌های بومگردی که با جاباما همکاری می‌کنند، فعالیت خود را توسعه دادند. آنها توانسته‌اند با خدمات خاصی که از جاباما دریافت می‌کنند، کسب‌وکار خود را توسعه دهند. طیف این خدمات از حمایت‌های مالی تا برندینگ را شامل می‌شود.»

بهشتی ادامه می‌دهد: «جاباما در دو سال گذشته با تمرکز بر اقامتگاه‌های غیر هتلی به‌ویژه اقامتگاه‌های بومگردی، مسیر توسعه و رشد متفاوتی را طی کرده و طبق گزارشی که در دی ماه ۱۴۰۱ منتشر کرد، توانسته بیش از ۶۰ درصد از سهم بازار رزرو آنلاین اقامتگاه در ایران را از آن خود کند که این موضوع در رسانه‌ها منتشر شد.»

به گفته فرهاد بهشتی، مدیر بازاریابی جاباما، امروز مسیر توسعه جاباما نه فقط از مسیر افزایش فروش باکیفیت و سهم بازار، بلکه از مسیر توسعه‌آفرینی برای تمام ذی‌نفعان این بازار می‌گذرد. یکی از ذی‌نفعان کلیدی و حیاتی بازار اقامت، میزبانان هستند و ارائه خدماتی به میزبانان که منجر به افزایش کیفیت و توسعه اقامتگاه‌ها شود، نه فقط برای میزبانان که برای سایر ذی‌نفعان این بازار از جمله مهمانان (مسافران) نیز سودمند است.
علاوه بر این، افزایش عرضه در بازار اقامت منجر به افزیش تقاضا می‌شود، زیرا مهم‌ترین مساله برای مهمانان در فرآیند سفر، اقامت است و امروز با توجه به افزایش چشمگیر اقبال مردم به اقامتگاه‌های غیر هتلی -به‌ویژه بوم‌گردی- چرخه «حمایت از میزبانان، افزایش عرضه و افزایش تقاضا» در نهایت منجر به توسعه اقتصاد بوم‌گردشگری که یکی از مهم‌ترین مسائل امروز جامعه بوم‌گردشگری است، خواهد شد.
مدیر بازاریابی جاباما می‌گوید «امروز ما به خودمان افتخار می‌کنیم در مسیر توسعه‌آفرینی برای بازار اقامت در ایران، به توسعه و رشد اقامتگاه‌های کاملا بومی و باکیفیتی کمک کرده‌ایم و این تازه ابتدای مسیر است».

توسعه اقتصاد محلی

یکی از موضوعات مهم گردشگری، اقتصاد بوم‌گردشگری است که به اثرات اقتصادی سفر بر یک بوم خاص و مردمان آن بوم مربوط می‌شود. روستاها و شهرهای کوچک و بعضا دورافتاده و کمتر شناخته‌شده‌ای هستند که معیشت مردم آن به اقتصاد بوم‌گردشگری پیوند خورده، موضوعی که مسئولان جاباما در تلاش هستند به‌عنوان یک شرکت فعال حوزه اقامت در گردشگری به آن پر و بال داده و در مسیر توسعه آن قدم بردارند.

به گفته فرهاد بهشتی «در بسیاری از مناطقی که یک اقامتگاه بومگردی توانسته تعداد زیادی گردشگر جذب کند، کارکنان همان اقامتگاه یا سایر مردم آن منطقه، اقامتگاه‌های بومگردی دیگری ساخته‌اند و افزایش عرضه منجر به افزایش تقاضا در آن منطقه شده است، چرخه‌ای که با وجود ظرفیت‌های گردشگری‌ که در ایران وجود دارد و میتوان ایجاد کرد، متوقف نخواهد شد».

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1736283

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =