18 درمانگاه و 1559 داروخانه در انگلیس به "سرویس نسخه‌نویسی الکترونیکی" (EPS) مجهز شده‌اند و پزشکان عمومی می‌توانند نسخه‌هایشان را به صورت الکترونیکی به داروخانه‌ای که بیمار انتخاب می‌کند، بفرستند.

به گزارش پالس تودی حدود 40هزار بیمار در این طرح نام داروخانه‌ای را که می‌خواهند نسخه‌شان به آن فرستاده شود، را تعیین کرده‌اند.

در نظرخواهی که Doctors.net انجام داد، پزشکان عمومی درباره یک گزینه جدید در این برنامه، امکان تکرار کردن نسخه‌های تجویزی، مورد سوال قرار گرفتند.

این سرویس به پزشکان عمومی امکان می‌دهد تا به طور دیجیتال اجازه تکرار نسخه‌ها را به داروخانه‌ای که بیمار تعیین کرده است، را بدهند.

دو سوم پزشکان عمومی گفتند که به نظر آنها این طرح بار کاریشان را کاهش می‌دهد و به طور میانگین انتظار دارند برای 39 درصد بیماران از این شیوه برای تکرار نسخه‌‌های دارویی استفاده کنند.

در عین حال یک سوم پزشکان عمومی درباره اینکه کنترلشان بر روی تکرار نسخه‌ها را از دست بدهند، ابراز نگرانی کردند و 43 درصد آنها نیز نگران بودند که با این کار فرصتی برای بازبینی داروهای بیمار نداشته باشند.

همچنین یک پنجم پزشکان عمومی پذیرفتند که شیوه تکرار نسخه به طور الکترونیکی را درک نمی‌کنند یا خبر ندارند که قرار است این گزینه وارد سرویس نسخه‌نویسی الکترونیکی شود.

دکتر پل جوشی، یک پزشک عمومی در محله تام‌ورث در شهر استافوردشایر گفت: "نسخه‌نویسی الکترونیکی در صورتی که به درستی انجام شود، بسیار مفید است، زیرا نیاز به آمدن به مطب برای تکرار نسخه را برطرف می‌کند. بسیاری از داروخانه‌ها بیماران را به تکرار نسخه به مطب‌هامی‌فرستند که در واقع لزومی ندارد."

یک سخنگوی وزارت بهداشت انگلیس نیز گفت: ما از پذیرش فزاینده منافع سرویس نسخه‌نویسی الکترونیکی در کمک به پزشکان عمومی برای مدیریت بار کاری مربوط به نسخه‌نویسی‌شان، خوشحال هستیم.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =