خطر تبدیل مسمومیت‌های دانش‌آموزان به «جرقه بزرگ» امنیتی همانند مورد مهسا امینی / خبرگزاری اصولگرا هشدار داد

فارس نوشت: دستگاه ‎های امنیتی و اطلاعاتی نسبت به شناسایی عوامل یا دلایل مسمومیت‌های سریالی هر چه سریع‌تر اقدام کنند. اگر شناسایی زمان‌بر است، حداقل در حوزه اطلاع‌‎رسانی تلاش لازم در مسیر درست برای تنویر افکار عمومی آغاز شود و از اظهارات بدون سند جلوگیری شود.

  • با گذشت ۳ ماه از شروع مسمومیت‌های سریالی در مدارس، با وجود ورود دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به موضوع، هیچ یک از دستگاه‌های متولی و مسئولین دلیل مشخصی برای مسمومیت دانش‌آموزان اعلام نکرده‌اند و عامل مسمومیت همچنان در ابهام است.

  • ابهام موجود در پرونده مسمومیت‌های سریالی، ادامه‌دار و پراهمیت بودن ماجرا، فضا را شایعه‌پذیر و برای بهره‌برداری جریان‌های مختلف فراهم کرده است. هر کدام از رسانه‌های داخلی با استناد به مصاحبه با مسئولین و افراد درگیر ماجرا، به نوعی بر ابهام فضا افزوده‌اند. فضای فعلی کشور با نوسان شدید قیمت ارز همراه است و اپوزیسیون همزمان بر همراستا شدن اعتراضات اجتماعی-فرهنگی با مشکلات اقتصادی تلاش می‌کند.

  • برخی افراد و جریان‌ها همراستا با اپوزیسیون تلاش دارد با ادعای دروغین مذهبی بودن عاملین اجرای عملیات مسمومیت‌ها، جمهوری اسلامی را دشمن زنان و دختران جلوه دهد و در دوران پسا آشوب و در زمانی که آشوب خیابانی به اهداف خود نرسیده، از مسمومیت‌های سریالی که هنوز عوامل یا دلایل آن مشخص نشده است، عامل جدیدی برای ایجاد نفرت نسبت به جمهوری اسلامی و مذهب فراهم کند. این جریان‌ها تلاش می‌کنند همانند آنچه که اندیشکده‌های آمریکایی پیشنهاد کرده‌اند، «جرقه بزرگی» فراهم کنند تا آشوب خیابانی مجددا آغاز شود.

  • به همین جهت، توصیه می‌شود دستگاه ‎های امنیتی و اطلاعاتی نسبت به شناسایی عوامل یا دلایل مسمومیت‌های سریالی هر چه سریع‌تر اقدام کنند. اگر شناسایی زمان‌بر است، حداقل در حوزه اطلاع‌‎رسانی تلاش لازم در مسیر درست برای تنویر افکار عمومی آغاز شود و از اظهارات بدون سند جلوگیری شود. تعلل، ابهام و فضای مسموم ایجاد شده همانند فضای بعد از بستری شدن مهسا امینی در بیمارستان و عدم اطلاع‌رسانی به موقع فراجا است و می‌تواند با تحریک جریان‌های داخلی و خارجی همانند «جرقه بزرگ» مورد نظر اندیشکده‌های آمریکایی عمل کند. در نظر داشته باشیم که فضای فعلی کشور با نوسان شدید قیمت ارز همراه است و اپوزیسیون همزمان بر همراستا شدن اعتراضات اجتماعی-فرهنگی با مشکلات اقتصادی تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1736843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =