آلمان دو سامانه دفاع هوایی به اوکراین ارسال کرد

فارس نوشت: یک مقام آلمانی خبر داد که این کشور دو سامانه دفاع هوایی Skynex و Skyranger به اوکراین ارسال کرده است.

این مقام آلمانی گفت که این دو سامانه هوایی بدون هیچ محافظتی در برابر حمله هوایی به سوی اوکراین ارسال شده‌اند.

کشورهای ناتو به رهبری آمریکا اخیراً کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین را تشدید کرده‌اند که با واکنش تند مسکو مواجه شده است. روسیه در پی اعلام تصمیم واشنگتن و برلین برای ارسال تانک به اوکراین هشدار داده‌ که این تانک‌ها مانند سایر تسلیحاتی ارسالی ناتو در آتش نیروهای ارتش روسیه خواهد سوخت.

ماه پیش بود که رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند دولت جو بایدن قصد دارد ۳۱ دستگاه تانک آبرامز برای اوکراین ارسال کند. 

پایگاه هیل به نقل از مقام‌های ارشد آمریکایی گزارش داده انتظار می‌رود ورود تانک‌های آبرامز به میادین جنگ دلیل زمان لازم برای خریداری آنها و فراهم کردن آموزش‌های لازم مرتبط با استفاده از آنها چندین ماه به طول بینجامد.

تصمیم برای ارسال این تانک‌ها تغییر رویه در دولت جو بایدن محسوب می‌شود. واشنگتن پیش از این گفته بود که این تانک‌ها استفاده چندانی برای اوکراین نخواهد داشت. 

اما این تصمیم موجب شده آلمان هم اقدامی مجزا تصمیم به ارسال تانک‌های لئوپارد بگیرد. واشنگگتن معتقد است این تانک‌ها می‌توانند در میادین نبرد کاربرد داشته باشند. 

با آنکه اوکراین از زمان آغاز جنگ خواستار دریافت تانک شده بود، اما تلاش‌ها برای اجابت این درخواست‌ها از چندی پیش رنگ و بوی جدی به خودش گرفت؛ به ویژه بعد از آنکه دولت‌های لهستان و انگلیس علناً خواستار تغییر در موضع ائتلاف غرب شدند. در همین راستا، ینس استولتنبرگ دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هم تایید کرد که تسلیحات سنگین بیشتری در آینده نزدیک برای اوکراین ارسال می‌شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1737287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =