۱۲ نفر
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
در سال 1402 چه مارک تلویزیونی بخریم؟

در میان انبوه وسایل الکترونیکی و سرگرمی، پیشرفت تکنولوژی و همچنین افزایش حضور مردم در شبکه‌های اجتماعی، می‌توان به این نتیجه رسید که همچنان تماشای تلویزیون در کنار دوستان و خانواده لذت بیشتری دارد.

اگر قصد خرید یک تلویزیون هوشمند خوب دارید و با سوالاتی مانند بهترین تلویزیون‌های بازار کدام‌اند؟ تفاوت OLED با LED چیست؟ و بهترین مارک تلویزیون چیست؟ مواجه شده‌اید، ما در این مطلب اطلاعات مفیدی درباره ی راهنمای خرید تلویزیون و فهرستی از بهترین برندهای تلویزیون هوشمند عالی را برایتان آماده کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید تلویزیون با کیفیت، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در آخر نیز لیستی از بهترین تلویزیون های 2022 را به شما معرفی کرده ایم.

چه مارک تلویزیونی بهتره؟

بهترین برندهای تلویزیون کدام‌اند؟ نمی توان گفت کدام برندی از برند دیگر بهتر است. زیرا هر برندی ویژگی های منحصر به فردی دارد که در این مطلب به آن می پردازیم. به طور کلی تلویزیون های اولد بهترین تلویزیون های دنیا از نظر کیفیت تصویر محسوب می‌شوند، که در این مطلب به معرفی سه نمونه از بهترین های آن می‌پردازیم.

پنل OLED چیست؟

در حال‌ حاضر، فناوری به‌کار ‌رفته در پنل OLED‌ به‌عنوان پیشرفته‌ترین و کامل‌ترین فناوری ساخت نمایشگر در دنیا شناخته می‌شود. در این فناوری از LEDهای ارگانیک بسیار کوچکی استفاده می‌شود که در صورت دریافت الکتریسیته، نور رنگی ساطع می‌کند. برای ایجاد تصویر در نمایشگر، تنها به سه نور قرمز، سبز و آبی نیاز است که پنل OLED یا دیود ساطع‌ کننده‌ی نور ارگانیک (Organic Light Emitting Diode) با ارسال سیگنال الکتریکی به هر پیکسل جداگانه، این نورها را تولید می‌کند. بنابراین در این فناوری دیگر به نور پس‌زمینه نیازی وجود ندارد.

مزایای پنل OLED

پنل‌های OLED در مقایسه‌ با دیگر پنل‌های موجود، نازک‌تر و سبک‌تر هستند و عملکرد بهتری ارائه می‌دهند. هر پیکسل با روشن و خاموش شدن می‌تواند مشکی مطلق به‌وجود آورد و در نتیجه، وضوحی چشمگیری را به‌ نمایش بگذارد. این یکی از خصوصیات منحصربه‌فرد پنل‌های OLED‌محسوب می‌شود و دلیل آن‌ نیز هدایت مستقل هر پیکسل بطور جداگانه است. یکی دیگر از مزایای پنل‌های OLED نیاز نداشتن به نور پس زمینه است که باعث می‌شود ضخامت پنل به‌ شدت کاهش یابد و نمایشگرهایی ۴ تا ۷ میلی‌متری مبتنی‌بر این فناوری که بسیار هم سبک است، تولید شوند.

مدل های زیر سه مدل از بهترین تلویزیون هایی است که توسط سه برند سامسونگ ال جی و سونی در سال 2022 تولید شده اند.

تلویزیون سامسونگ S95B

تلویزیون سامسونگ S95B سایز 55 اینچ یکی از تلویزیون های 2022 سامسونگ است. این تلویزیون عضو جدیدی از خانواده تلویزیون های سامسونگ است. سامسونگ برای اولین بار تلویزیون OLED یا بهتر است بگوییم QD-OLED ساخته است. کلمه QD-OLED مخفف عبارت Quantum Dot OLED یا به فارسی کوانتوم دات اولد است. تلویزیون S95B در واقع بهترین تلویزیون گیمینگ 4K QD-OLED سامسونگ در سال 2022 است. تلویزیون QD-OLED در واقع همان تلویزیون OLED است اما ساختار متفاوتی دارد و به گفته سامسونگ کیفیت تصویر بهتری نسبت به تلویزیون های OLED معمولی ارائه می دهد. در تلویزیون های کیو دی اولد به جای نور سفید از نور آبی استفاده شده است. نور آبی از لایه Quantum Dot عبور کرده و رنگ های مورد نظر را تولید می کند. تلویزیون های کیودی اولد روشنایی صفحه نمایش بیشتری نسبت به تلویزیون های اولد معمولی دارند و در زمینه پیکسل سوختگی نیز به دلیل ساختارشان، عملکرد بهتری دارند. علاوه بر موارد گفته شده تلویزیون های QD-OLED توانایی نمایش حجم رنگ بیشتری دارند و کیفیت تصویر بهتری ارائه می دهند. تلویزیون S95B برای تماشای حرفه ای فیلم و سریال و همچنین بازی کردن با کنسول های نسل نهم گزینه فوق العاده ای است. این تلویزیون جزو هیچکدام از سری های تلویزیون سامسونگ نیست و برای اولین بار تولید شده است.

تلویزیون ال جی G2

https://file.tesmino.ir/images/2023/03/images_1677672931_63ff41e363036.jpg

تلویزیون ال جی G2 سایز 65 اینچ یکی از تلویزیون های 2022 ال جی است. ممکن است برخی فروشگاه ها مدل این تلویزیون را G26 یا 65G26 معرفی کنند که کاملاً اشتباه است. تلویزیون G2 برای استفاده حرفه ای مانند تماشای فیلم و سریال و بازی کردن و همچنین استفاده در هتل ها بهترین گزینه است. تلویزیون G2 یکی از بهترین تلویزیون های اولد 4K ال جی در سال 2022 است. این تلویزیون در واقع مدل جدیدتر و جایگزین تلویزیون ال جی G1 است که در سال گذشته معرفی شده بود. تلویزیون ال جی جی 2 دارای صفحه نمایش اولد و کیفیت تصویر 4K HDR است. صفحه نمایش این تلویزیون نیز مانند مدل سال گذشته خود از نوع OLED Evo است. البته این بار از حداکثر روشنایی بیشتری برخوردار است. حداکثر روشنایی صفحه نمایش این تلویزیون 30% بیشتر است که باعث شده تا این تلویزیون برای استفاده در محیط های روشن نیز مناسب باشد. تلویزیون اولد ال جی 65G2 دارای پنل WRGB یا WOLED است که در واقع ساب پیکسل های آن محسوب می شود. همانطور که می دانید تلویزیون های اولد فاقد نور پس زمینه هستند و هر پیکسل آن به صورت مستقل نور خود را تامین می کند که اصطلاحا به آنها Self-lit pixels گفته می شود.

تلویزیون سونی A95K

https://file.tesmino.ir/images/2023/03/images_1677674018_63ff4622bfda3.jpg

تلویزیون سونی A95K اینچ یکی از تلویزیون های 2022 سونی است. این تلویزیون با مدل کامل XR-65A95K وارد ایران می شود و مونتاژ کشور مالزی است. تلویزیون A95K اولین تلویزیون QD-OLED سونی محسوب می شود که به تازگی معرفی شده است و به گفته سونی بهترین تلویزیون OLED موجود در سال 2022 است. این تلویزیون رقیب اصلی تلویزیون سامسونگ S95B است که به تازگی معرفی شده است. تلویزیون های QD-OLED در واقع همان تلویزیون های OLED هستند اما عملکرد آنها متفاوت است و به جای نور سفید از نور آبی استفاده می کنند و خبری از فیلتر رنگ نیز در آنها نیست و به جای آن از لایه کوانتوم دات (Quantum Dot) استفاده شده است. به این ترتیب این تلویزیون ها از حداکثر روشنایی صفحه نمایش بیشتری نسبت به تلویزیون های OLED برخوردار هستند و برای محیط های پر نور نیز مناسب هستند. همچنین در زمینه احتمال پیکسل سوختگی نیز این تلویزیون ها به دلیل ساختارشان، عملکرد بهتری دارند. علاوه بر تمام مزیت هایی که گفته شد این تلویزیون ها به دلیل کنتراست تصویر بالایی که دارند، حجم رنگ وسیع تری را پشتیبانی می کنند و تصاویر با کیفیت تری ارائه می دهند. صفحه نمایش کیو دی اولد (QD-OLED) توسط شرکت سامسونگ تولید می شود و سونی برای اولین بار از این نوع صفحه نمایش در تلویزیون A95K خود استفاده کرده است. تلویزیون فوق برای تماشای حرفه ای فیلم و سریال و همچنین بازی کردن گزینه فوق‌العاده ای است. تلویزیون های 2022 سونی با پسوند K روانه بازار می شوند، بنابراین این تلویزیون به اصطلاح جزو تلویزیون های سری K سونی محسوب می شود.

لیست بهترین تلویزیون های تولد شده در سال 2022

Samsung S95B OLED
LG G2 OLED
Sony A95K OLED
LG B2 OLED
LG C2 OLED
Sony A80K OLED
Samsung QN90B QLED
Sony A90K OLED
Samsung QN95B QLED
LG A2 OLED
Samsung QN900B 8k QLED
Sony X95K
Samsung The Frame 2022 QLED
Samsung QN85B QLED
Sony X85K
LG QNED85
Samsung Q60/Q60B QLED
Sony X90K
Sony X75K
Samsung Q80/Q80B QLED
Sony X80K
LG QNED80
LG UQ8000
LG NANO75 2022
LG UQ9000

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1738008

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =