افزایش هزینه های تولید پس از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها سبب شده است برخی سودجویان وضعیت نابسامانی را برای برخی محصولات خوراکی رقم بزنند.

بر این اساس شنیده می شود سودجویان در تازه ترین ترفند خود اسکلت فاقد گوشت مرغ  را در سطحی انبوه درچرخ گوشت می ریزند و به دلیل شباهت رنگ قرمز مغز استخوان مرغ با رنگ گوشت  درتولید فرآورده های گوشتی مانند همبرگر، کباب کوبیده یا در سوسیس و کالباس مورد استفاده قرار می دهند.

از سوی دیگر  همچنین برخی شنیده ها حکایت از  واردات رب گوجه فرنگی از چین دارد که البته در مسیر ارسال به کارخانه ها کپک می زند و با همان وضعیت وارد خط تولید می شود.

گفتنی است بر اساس ادعای برخی کارشناسان کاهش کیفیت محصولات صنایع غذایی کشور به افزایش هزینه های تولید پس از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها مرتبط است.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    0 0
    اولا تولید خمیر مرغ از اسکلت مرغ بر اساس دستور العمل بهداشت است در ضمن واردات رب هم سالهاشت که انجام میشود و مسئول جلوگیری از واردات بی کیفیت یا تاریخ گذشته گمرک و بهداشت هستند
  • روحش شاد IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    0 0
    آخه كجاي دنيا اينقدر بي نظارتي هست ؟ كارخونه دار به فكر خودشه و اكثر مسئولان هم اصلا به فكر مردم نيستن
  • محمد IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    0 0
    چراچراچراواردات با اين چهار فصل بااين زمين آب كشاورزهاي زحمتكش جواب خدا را چگونه ميخواهند بدهنداگر ضعف كارشناسي دارندبروند كنار واين همه گناه براي خود درست نكنند
  • محسن IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    0 0
    آقای بدون نام شما یا خیلی پرتی از ماجرا یا خیلی خوش خیال .....
  • عباس IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    0 0
    در بهترین حالت و خوشبینانه تری نظر مدیریت کارها دست غیر متخصصین است
  • َ AE ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    0 0
    بی خیال عادت میکنید
  • ماكو IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    0 0
    لازم است به عرض برساند مشكل رب كپك زده در خيلي از كارخانجات داخلي ماهم وجود دارد و حتي تحقيقاتي نيز در اين زمينه در داخل كشور براي جلوگيري از كپك زدگي ربهايي كه در تابستان كنسانتره مي‌شوند تا در زمستان بسته بندي مجدد شوند انجام گرفته است.پس فرافكني نكرده و اول به مشكلات كارخانجات داخل كشور هم بپردازيد.
  • hamed IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    0 0
    هر دم از این باغ بری می رسد تا طرز تفکر ما ایرانیان همانند جناب بی نام است پس هر چه به سرمان می آیدحقمان است پس پیش نهاد می کنم که با توجه به خیشتندار بیش از اندازه مردم و مسئولین گوشت کلاغ و الاغ هم وارد چرخه خوراکی شود بهتر از استخوان خواری است درمورد رب گوجه هم باید بگوی که هر چه از دوست رسد نیکوست پس کپک چینیها که هیچ سوسک و قورباغه انها را از صمیم دل می پذیریم بازم خدا را شکر کنیدچون 2سال دیگه برا خرید استخوان مرغ و کپک چینی کپن اعلام می شود وهه در صف می ایستیم
  • بدون نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    0 0
    باستناد نظر دامپزشکي استفاده از خمير مرغ در اين فراوردهها منعي ندارد. دامپزشکي مسئول فراوردههاي خام دامي است.
  • بدون نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    1 0
    وقتی اصرار دارند بر کنترل قیمت و میخواهند ادعا کنند حذف یارانه اثری بر قیمتها ندارد نتیجه میشود این
  • بدون نام IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    0 0
    اصلا ما تقصیر نداریم، همش تقصیر چینه!!! ما پاک و منزه!!
  • ح - الف IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    0 0
    با سلام 1-تاسف از اینکه اینگونه نظرات بدون کارشناسی در سایتها و خبرگزاریها درج میشود که منجر به ناکامی این صنعت غذایی کشور میشود. 2-تاسف از اینکه بدلیل حساسیت این نوع فرآورده در معرض انواع نظرات غیر کارشناسانه برخی قرار میگیرد . 3-صدها مواد مصرفی غذایی در صنعت غذایی کشور هست که هرکدام از چندین مواد اولیه غیر مجاز استفاده میکنند که فاجعه است و با بررسی در این مورد پی به عمق این نکبت میبریم. مانند صنعت بسته بندی گوشت و چسیپس و پفک و رب و کمپوتها و آبمیوه ها و نوشابه ها و کنسرو ها و آرد و مرغداریها و ... حتی محصولات کشاورزی 4-در کشور این صنعت بدلین تنوع فرآورده و عمل آوری حتی کارشناسان زبده ماهم قادر به بحث در این صنعت نمی باشند مگر نظرات پیش پا افتاده. ((((((مابقی در کامنت بعدی)))))
  • ح - الف IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
    0 0
    5-صرف نظر از مواد عمده مصرفی در این فرآورده که شامل انواع فیبرهای گیاهی می باشد از انواع پروتئین موجود در شیر نیز استفاده میگردد که جزو مواد مورد نیاز بدن میباشد. 6-باز هم صرف نظر از این همه مواد انرژی زا و مفید طبیعی در این فرآورده ها انواع ادویه جات طبیعی استفاده میگردد.(( مانند : جوز و ریشه جوز و نعناع و آویشن و مرزه - رازیانه - فلفل سیاه و قرمز و دارچین و دهها ادیه دیگرکه هرکدام فایده های مخصوص خود را دارد)) 7-در سیستم تهیه خمیر مرغ ادار ه نظارت اقدام به ارائه مجوز تولید این محصول نموده است . 8-در تهیه خمیر مرغ بعد ازتمیز کردن و جداسازی گوشت ران و سینه مرغ مابقی استخوان مرغ بعد از چرخ شدن از صافی های چند میکرونی عبور داده که فقط مابقی گوشت موجود در روی استخوانها از صافی رد شده و استخوان