«تیتر عجیب» روزنامه دولت درباره سفر «گروسی» به ایران

وزنامه دولتی ایران در مطلبی با تیتر «آیا گروسی سر عقل می آید» به تحلیل سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران پرداخت و نوشت:

  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درحالی در تهران حضور دارد که پیش از این سفر، وی در نشست جنبش عدم تعهد گفت که حفظ ارتباط و گفت‌وگو با ایران در «عالی‌ترین سطح» برای آژانس بسیار حائز اهمیت است.

  • وی در جریان این موضع‌گیری نیز ادعای «تغییرات نگران‌کننده در فعالیت‌های هسته‌ای ایران در برخی نقاط» را بار دیگر مطرح کرد. همزمان سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در اظهاراتی مداخله‌جویانه تحولات در برنامه هسته‌ای ایران را نگران‌کننده عنوان کرد و مدعی شد: «گزارش‌ها نشان می‌دهند مسیری که ایران در پیش گرفته، نگران‌کننده است. این تحولات غیرقابل پیش‌بینی و بشدت جدی هستند.» نماینده ویژه دولت امریکا در امور ایران نیز عنوان کرد که این کشور پیش از تصمیم‌گیری درباره گام‌های بعدی، منتظر دریافت نتایج سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران خواهد ماند.

  • رابرت مالی، نماینده ویژه امریکا در امور ایران با اشاره به سفر رافائل گروسی به ایران عنوان کرد: «بگذارید ببینیم که آژانس اتمی چه چیز (پایبندی یا عدم پایبندی ایران به ان.پی.تی) گزارش می‌دهد و سپس زمان برای اتخاذ گام‌های مناسب بعدی فرا می‌رسد.»

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1738977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =