مثل قضیه کالدرون به استقلال هم کمک کنید!

قائم‌مقام باشگاه استقلال می‌گوید برای پرداخت بدهی مربی ایتالیایی به کمک جدی دولت احتیاج دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی امیری، قائم‌مقام باشگاه استقلال، درباره وضعیت پرونده استراماچونی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: استقلال در حال حاضر، همان‌طور که مدیریت اعلام کردند، بزرگترین دغدغه‌اش حرفه‌ای‌سازی و کسب مجوز حرفه‌ای برای حضور در لیگ قهرمانان آسیاست. متاسفانه بدهی ۱۰۰ میلیاردی به استراماچونی بزرگترین معضل باشگاه است. مدیریت محترم جلسات بسیار زیادی را با اسپانسرها برای سال آینده و هم‌چنین مسئولان دولتی برگزار کردند تا نسبت به حل و فصل موضوع اقدام کنند.

وی در ادامه گفت: جلسه‌ای را با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر محترم ورزش داشته‌اند تا این قضیه حل شود. اینجا نباید به موضوع استقلال و پرسپولیس نگاه کرد. الان بحث ملی است. اگر این معضل حل نشود و باشگاه استقلال اگر تا دهم فروردین ماه پول استراماچونی را پرداخت نکند، دردسر می‌شود. بعضی‌ها فکر می‌کنند که ما تا ۱۰ فروردین فرصت پرداخت داریم. اما اینطور نیست، تا ۱۰ فروردین آقای استراماچونی برگه رضایت خود را باید به فیفا ارائه کند تا به فدراسیون اعلام کنند.

امیری ادامه داد: آقای فتح‌الله‌زاده‌ به طور جدی دنبال ۲ اسپانسر هستند و آن‌ را پیگیری می‌کنند. آقای فتح‌الله‌زاه ۴ ماه است که به باشگاه آمده‌اند و مشکلات عدیده‌ای را پشت سر گذاشتند. زمانی که ایشان آمدند، کمتر از ۲۰ درصد به بازیکنان پرداخت شد و پنجره استقلال نیز بسته بود. امید اول ما به خداست و دوم به دولت محترم است. همان‌طور که در بحث کالدرون و ویلموتس پای قضیه آمدند. اینجا هم باید بیایند. این پول را به استقلال ببخشند یا قرض دهند. ما سال آینده این پول را به دولت بازمی‌گردانیم و مشکلی نداریم. فقط به عنوان قرض یا وام به ما بدهند. الان فرصتی نداریم و فقط ۱۰ تا ۱۲ روز باقی مانده است.

قائم مقام باشگاه استقلال درباره دریافت مطالبات آبی‌پوشان از فیفا گفت: ما جلسه‌ای با آقای دکتر فتح‌الله‌زاده و آقای تاج داشتیم. ایشان نهایت همکاری را داشتند. الان بحثی که قطعی است، بحث طلب ۵۵۰ هزار دلاری استقلال از AFC است. ما از آقای تاج خواستیم و ایشان نامه‌نگاری را انجام داده‌اند. این اقدام شدنی است، اما بحث زمان برای ما مطرح است و باید از ۳،۴ جهت موازی اقدامات مختلف صورت گیرد.

او در ادامه گفت: پرونده در کمیته انضباطی فیفا مطرح است و همه مراحل را پشت سر گذاشته. کار دست وکلای استرا است. در صورت عدم پرداختی ممکن است، جریمه‌هایی مثل کسر امتیاز، سقوط به دسته‌های پایین‌تر و حذف از آسیا مطرح شود.

امیری توضیحاتی درباره اعلام حساب از سوی باشگاه استقلال برای واریز کمک هواداران داشت و گفت: ما از هیچ‌کس توقع نداریم. از ۲۰ هزار تومان پرداختی داشته‌اند و همدلی موجود بین هواداران برای ما مهم است. مبلغ دقیقی که جمع شده است را نمی‌دانم. زمانی که حساب باشگاه اعلام شد، به دلیل اینکه اس‌ام‌اس‌های واریزی به گوشی مدیر مالی ارسال می‌شد، او می‌گفت تا صبح نتوانستم بخوابم. این نشان می‌دهد که هواداران سنگ تمام گذاشته‌اند.

معاون باشگاه استقلال در خصوص مصاحبه اخیر خود مبنی بر اینکه پرونده استراماچونی با ۱۶۰ میلیون تومان حل می‌شد گفت:‌ به دلار مدیریت وقت اگر پول استراماچونی را همان زمان می‌دادیم مشکل با چنین مبلغی حل می‌شد و می‌توانستند قضیه را جمع کنند، اما پس از صدور رأی و با احتساب مبلغ سال دوم قرارداد استراماچونی تا سه-چهار روز قبل این مبلغ حدود یک میلیون و ۵۸۰ هزار دلار شده است.

امیری در خصوص اینکه با توجه به هزینه‌کرد ۳۰۰ میلیارد تومان از مبلغ فروش سهام استقلال در بورس در زمان مدیریت مصطفی آجرلو آیا تاکنون از وی پرسیده‌اند چرا با این مبلغی که در حساب باشگاه بود پول استراماچونی را پرداخت نکرد، گفت: یکی از انتقاداتی که به گذشته وارد است همین موضوع است. با استفاده از پول بورس می‌توانستند این مبلغ را در شرایطی که پول دلار و یورو در زمان مدیریت قبلی خیلی کم بود پرداخت کنند و این معضل دست از سر باشگاه بردارد؛ اما متأسفانه این کار را انجام ندادند و پول بورس در جاهای دیگری هزینه شد. به همین دلیل معضل استراماچونی هنوز برای استقلال وجود دارد.

وی در خصوص اینکه مهدی قائدی نیز برای پرداخت طلب استراماچونی به الاهلی امارات فروخته شد، اما باز هم بدهی باشگاه به مربی ایتالیایی پرداخت نشد گفت:‌ این را دیگر باید از مدیریت قبلی سوال کنید. من در جایگاهی نیستم که پاسخگوی چنین سوالی باشم. مدیریت حال حاضر باشگاه تمام توان خود را گذاشته تا یک بار برای همیشه معضل استراماچونی را حل کند. اما ببینید در فاصله ۴ ماهی که او آمده خیلی سخت است درآمدزایی کند. خیلی از مسائل مختلف باشگاه به اسپانسرها و شرکت‌های مختلف واگذار شده و این موضوع یک معضل برای فتح‌الله‌زاده است. البته او در همین مدت حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بابت معضلات خارجی، بسته بودن پنجره، پرداختی به بازیکنان و... را حل کرده است. اکنون همه بازیکنان استقلال بالای ۵۰ تا ۶۰ درصد دریافتی دارند.

امیری افزود: من از خیلی از باشگاه‌های دیگر سوال کردم با اینکه این باشگاه‌ها به قول معروف صنعتی هستند یا خیلی‌ها تصور دارند دریافتی‌هایشان از دریافتی بازیکنان استقلال بیشتر است، اما دریافتی بازیکنان ما بیشتر است. شرایط پرداختی‌ها را به وضعیت باثباتی رساندیم. اما استقلال به تنهایی در حال حاضر نمی‌تواند بحث استراماچونی را حل کند. اگر زمان داشتیم شاید این موضوع قابل حل بود. اما با توجه به این زمان کم و بسیار جدی بودن بحث نیاز به کمک دولت محترم داریم.

وی در خصوص میزان امیدواری این باشگاه برای حل مشکل استراماچونی با توجه به سفر اخیر فتح‌الله‌زاده برای تأمین پول گفت:‌ الان هم گفتم از چند مجرای موازی کار را پیش می‌بریم. امید ما اول به خدا و سپس به دولت است. اما ناامید نیستیم. از مجاری دیگری نیز کار را دنبال می‌کنیم. بحث کاملا جدی است. به قول فوتبالی‌ها اگر پلن یک جواب نداد به سراغ پلن دو می‌رویم پلن دو هم نشد پلن سوم را به کار می‌گیریم، زیرا حتما باید به یک نتیجه برسیم.

معاون باشگاه استقلال در خصوص اینکه آیا سازمان بازرسی اتفاقات دوره مدیریت قبلی ورود می‌کند یا خیر گفت: مسئولان محترم سازمان بازرسی در باشگاه مستقر هستند. آنها به اسناد رسیدگی می‌کنند و قطعا همیشه ارگان‌های نظارتی گزارش خود را به ارگان‌های ذی‌ربط ارائه می‌دهند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1739320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =