آغار «تولید انبوه» موشک‌های بالستیک ضدیگان‌های دریایی متحرک /  رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد

ایسنا نوشت: سرلشکر باقری گفت: این موشک بالستیک از فضا با سرعت هشت ماخ و با برد هزار و ۵۰۰ کیلومتر، اهداف در حال حرکت را نقطه‌زنی می‌کند و ما آن را در اختیار داریم. در این شرایط دیگر ناو هواپیمابر و ناوگان‌های متجاوز؛ در فاصله هزار و ۵۰۰ کیلومتری سواحل ما امنیت ندارند و این دستاوردها توسط جوانان نخبه‌ به دست آمده است.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، در حاشیه دیدار با سربازان نخبه بیستمین دوره رزم مقدماتی نخبگان وظیفه کشور گفت: ایران به تولید موشک‌های بالستیک با قابلیت انهدام یگان‌های شناور دریایی متحرک رسیده است.

وی افزود: آزمایش این موشک با موفقیت انجام شده و در حال تولید انبوه است. رئیس ستادکل نیروهای مسلح اظهار کرد: کشور ایران با تولید این نوع موشک، جزو سه کشور دارنده دانش ساخت این موشک‌ها قرار گرفت.

سرلشکر باقری تأکید کرد: با در اختیار داشتن این نوع موشک، امنیت قابل توجهی در دریاهای پیرامونی ما، تا شعاع بیشتر از هزار کیلومتر ایجاد خواهد شد.

وی گفت: این موشک بالستیک از فضا با سرعت هشت ماخ و با برد هزار و ۵۰۰ کیلومتر، اهداف در حال حرکت را نقطه‌زنی می‌کند و ما آن را در اختیار داریم. در این شرایط دیگر ناو هواپیمابر و ناوگان‌های متجاوز؛ در فاصله هزار و ۵۰۰ کیلومتری سواحل ما امنیت ندارند و این دستاوردها توسط جوانان نخبه‌ به دست آمده است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: جوانانی که سختی کشیدند تا این برتری‌ها را رقم زدند و این اتفاقات رخ دهد تا کشور به برتری برسد و این مسیری است که باید ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1739817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =