پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نوشت:

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران مهمترین برنامه سفر خود را به نیویورک چگونگی اصلاح مدیریت جهانی خواند و گفت: در سفر به سه کشور ونزوئلا، موریتانی و سودان نیز درباره تحولات جهانی و همکاری های بین المللی با مقامات این کشورها گفتگو خواهیم کرد. 

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز دوشنبه پیش از سفر به نیویورک برای شرکت در شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجمع عمومی سازمان ملل متحد بزرگترین و بالاترین مرجع تصمیم گیری در جهان بوده و ایده تشکیل سازمان ملل دستاوردی تاریخی برای بشر است، گفت: هنوز ایده تشکیل سازمان ملل به صورت کامل محقق نشده و بخش های مهمی از این سازمان در سیطره گروه اقلیت قرار دارد. 

وی اجتماع سالانه در سازمان ملل متحد را محلی اصلی برای تصمیم گیری های مهم در مدیریت جهانی داست و افزود: یکی از مهمترین برنامه های این سفر حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و مطرح کردن لزوم و چگونگی اصلاح مدیریت جهانی و تاکید بر آن است. در طول این سفر همچنین علاوه بر جلسه با گروه های مختلفی از مردم آمریکا و تبادل نظر و گفتگو در مورد مسائل مختلف و دیدار با ایرانیان مقیم، با دانشجویان چند دانشگاه آمریکا نیز گفتگو خواهیم کرد. 

احمدی نژاد تصریح کرد: در جریان این سفر با رسانه های بین المللی مختلف نیز مصاحبه هایی انجام می شود و همچنین کنفرانس مطبوعاتی با حضور نمایندگان رسانه های مختلف خواهیم داشت. 

احمدی نژاد: هوگوچاوز انسانی انقلابی است 

وی با بیان اینکه پس از حضور در مجمع عمومی سازمان ملل به کشور ونزوئلا سفر خواهیم داشت، گفت: در ونزوئلا کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی با حضور روسای جمهور ایران و ونزوئلا تشکیل خواهد شد. 

رئیس‌جمهور روابط ایران و ونزوئلا را روابطی ویژه برشمرد و با تقدیر از شخصیت رئیس جمهور این کشور گفت: هوگو چاوز انسانی انقلابی و شجاع است که همواره به دنبال عزتمندی و مبارزه با سلطه گران و مستکبران بوده است. 

وی ادامه داد:‌ جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا پروژه های مشترکی را در دستور کار دارند که باید درباره آنها گفتگو و تبادل نظر کنیم تا موانع پیش روی آنها برطرف شود. 

احمدی نژاد با بیان اینکه در جریان این سفر در پاسخ به سفر روسای جمهور موریتانی و سودان به این دو کشور نیز سفر می کنیم، گفت: در کشور سودان سرمایه گذاران بخش خصوصی کشورمان در بخش های مختلف صنعت و کشاورزی فعالیت دارند و همچنین در بخش های علمی و فرهنگی نیز کارهای گسترده ای وجود دارد که باید به انجام برسد. 

وی تاکید کرد: در سفر به سه کشور ونزوئلا، موریتانی و سودان همچنین درباره تحولات جهانی و همکاری های بین المللی با مقامات این کشورها گفتگو خواهیم کرد.

/2727 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجو IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    0 0
    خدا کنه بتونیم مدیریت دنیا رو هم حل کنیم
  • محمود IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    0 0
    آقای احمدی نژاد تو رو بخدا فکری بحال ادارت سراسر رشوه خوار غرق در فساد وطنی کنید دنیا پیشکش
  • بدون نام MY ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    0 0
    اول شما مدیریت یک نانوایی را تعریف کنید به چه صورت است تا بعد