۰ نفر
۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۷

ایسنا نوشت:

یک روزنامه چاپ ایتالیا از خطر فزاینده عربستان ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) روزنامه ایتالیایی لاستامپا مقاله‌ای با عنوان "خطر فزاینده عربستان" منتشر کرده که در آن آمده است: رویدادها و تحولات جهان عرب، خاورمیانه و شمال آفریقا را به سوی موازنه جدیدی سوق می‌دهد. در این میان، عربستان سعودی کشوری است که باید بیش از دیگران و حتی بیش از ایران موجب نگرانی غرب باشد.

هر چند به دلیل اتحاد ریاض با پایتخت‌های غربی، چشممان به روی واقعیتهای آن کشور بسته می‌ماند، اما نباید فراموش کنیم که عربستان سعودی زادگاه بن لادن است و سعودیها بیش از دیگران از فعالیتهای تروریستی وی آگاه بوده و هستند. در حالیکه عربستان در سالهای گذشته خود را در ورای سکوت ظاهری مخفی کرده بود، پس از قیام‌های مردمی ماههای گذشته چهره واقعی خود را نمایان کرده است. بزرگترین نمونه سیر جدید سیاست خارجی عربستان سعودی اعزام نیروی نظامی به بحرین به منظور سرکوب تظاهرات مردم آن کشور بوده است.

اما تمامی کشورهای غرب از جمله ایتالیا ترجیح دادند این اقدام بحث انگیز ریاض را مسکوت بگذارند. چند هفته پیش نیز عربستان سفیر خود را از دمشق فراخواند تا همراه دیگر کشورهای سنی، جبهه مقابله با ایران و گسترش نفوذ مشکلات در خاورمیانه از طریق مخالفت با دمشق نیز تقویت شود.

این اقدامات مصادیق بارز هراس خاندان آل سعود از بی ثباتی کشورشان است که می‌تواند به بی‌ثباتی خاورمیانه منجر شود. در عین حال تحرکات بی سابقه ریاض نشان می‌دهد که بی‌اعتمادی آل سعود به متحدان غربی به ویژه آمریکا در ادامه اداره خاورمیانه است.

بی تردید افول قدرت و توانایی آمریکا می‌تواند به طلوع افق‌های جدید و غیر قابل پیش بینی در منطقه منجر شود.

5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گرگان IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    1 0
    عربهاي پابرهنه و شكم گنده و پاپتي عددي نيستند. مورچه چيه كله پاچش باشه. تيتر خنده داري رو انتخاب كردين. خطرناك ها ها ها
  • پیمان IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    0 0
    اشتباه نکن بزرگرترین دشمن ما همین عرب ها هستند. 
  • بدون نام IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    0 0
    اقای گرگان، خوبه که یه کم واقع بین باشیم. عربای پاپتی سابق الان از لحاظ اقتصادی بسیار پیشرفت کردن ولی ما چی؟ هر روز بدتر از دیروز
  • بدون نام IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    0 0
    آقا یاخانم گرگان عفت کلام هم چیزخوبیه تواگه مسلمان بودی حتما قرآن رابه زبان عربی خوانده بودی ویااینکه روایت رسول خدا (ص) که میفرمایند: برتری به رنگ پوست وزبان نیست بلکه به تقوای الهی است خوانده بودی . عربستان فقط یکی ازکشورهای عربی است نه تمام عربها چرابه تمام عربها توهین میکنی .
  • بدون نام IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    0 0
    يادتونه چندي پيش صحبت از خاور ميانه جديد و بزرگ بود ؟ يادتونه چه كساني وكدام كشور ها مطرح كردن ؟
  • گرگان IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
    0 0
    منظور من از عربها ، پادشاهان بی کفایت برخی کشور های عربی است ونه همه اعراب که جامعه ای قابل احترام و دوست داشتنی در ایران هستند. از کسانی که اشتباهاً سوتفاهم پیش آمده عذرخواهی می کنم.
  • بدون نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
    0 0
    این دولتهای عربی از اون موقعی که حضرت رسول(ص)و حضرت علی(علیه السلام)روایات و احادیثی در مورد برتری ما نسبت به اعراب ذکر کردن کینه و عقده شون نسبت به ما بسیا بسیار زیاد شد َشرایط آخرالزمان و جنک های سر نوشت ساز حضرت مهدی(ص) هم به دست ایرانیها رقم میخوره تنها عرضه و خطری که وهابیها دارن اینه که بمب ببندن به خودشون برن میون یه مشت مسلمون بی گناه و گرنه این همه تجهیزاتی که سعودیها دارن اگه ما داشتیم دنیا رو فتح میکردیم