معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی از سال سوم برنامه پنجم یعنی سال 1392 کلید خواهد خورد.

محمد خداکرمی، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی که میهمان کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران بود، گزارشی از وضعیت حمل و نقل هوایی ارائه کرد.


او اگرچه سهم حمل ونقل هوایی را نسبت به سهم سایر بخش های این حوزه 3 تا 4 درصد براورد کرد اما با این وجود بر این باور بود که به رغم سهم اندک این بخش در میان انواع بخش های حوزه حمل و نقل، بسیار تاثیر گذار است.

او همچنین از اصلاح توافقنامه ها و برخی MOUها در این صنعت خبر داد و آماری از افزایش تعداد پرواز ها نیز ارائه کرد. خادمی در باره نوسازی ناوگان هوایی نیزگفت: « میانگین سن ناوگان هوایی ایران به 17 سال می رسد در حالی که رقم ان میانگن در برخی کشور ها از 3 یا 4 سال فراتر نمی رود.اما نوسازی ناوگان با خروج توپولوف ها از خطوط هوایی آغاز شده است.»

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشور در ادامه از شناور سازی و آزاد سازی قیمت بلیط هواپیما خبر داد و از آن به عنوان نوعی کاتالیزور یاد کرد. او گفت که آزاد سازی قیمت ها بر اساس شاخص هایی همچون «برند»،«سن ناوگان» و حتی«ساعت پرواز» از سال سوم برنامه پنجم یعنی سال 1392 کلید خواهد خورد.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =