رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: چه قبل و چه بعد از انقلاب حرکت‌ها از جهاد و مهاجرت آغاز شده است و بقای ادامه انقلاب نیز بر مبنای جهاد و مهاجرت خواهد بود.

رییس مجلس خبرگان رهبری در مراسم رونمایی از سند چشم‌انداز حرکت‌های جهادی که در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد،با اشاره به این‌که «دانشگاه امام صادق(ع) از 30 سال قبل تاسیس شد که پنج میلیون تومان برای تاسیس آن قرض گرفتیم» توضیح داد: اینجا مال آمریکایی‌ها بود و خداوند به وعده‌اش عمل کرد و ما وارد اینجا شدیم.

اهم سخنان آیت​الله مهدوی کنی را به نقل از ایسنا در ادامه بخوانید:

  • بنده که فرد صالحی بودم وارد دانشگاه امام صادق شدم. خدا به وعده خود عمل کرد و آن‌ها که وابسته به آمریکا بودند را بیرون کرد و ما که به انقلاب، مردم، امام زمان (عج) و امام صادق (ع) وابسته بودیم وارد شدیم و در این مسیر در طی این سال‌ها نه از دولت و نه از دانشجویان کمک نگرفته‌ایم. چرا که اساس کار ما امام صادق (ع) بوده و ما سر سفره ایشان و امام زمان (عج) هستیم.
  • من عادت دارم در صحبت‌هایم شوخی کنم اما در زیر شوخی‌هایم صحبت‌های جدی وجود دارد.
  • باید جهاد را ادامه داد چون اسلام و انقلاب از این حرکت‌ها شروع شده و بقایش بر این حرکت‌هاست چرا که فداکاری، جهاد، پیروی از رهبری، امامت، اسلام، تشیع و اخلاص بوده است که انقلاب را ایجاد کرده و همین‌ها انقلاب را نگه می‌دارند.
  • ما طلبه‌ها تجربه داریم چیزی که منشاء عزت در دنیا و آخرت است، خدمت به مردم و اخلاص است. همانطور که هر امام جماعتی در خدمت مردم باشد مسجدش پر می‌شود و کارهای بزرگ در جهت خدمت به مردم انجام می‌دهد.
  • مردم به اخلاص و روحانیت واقعی عقیده دارند.
  • بنده 80 سال دارم و تا 120 سال دیگر در خدمت‌تان هستم.
  • باید بگویم که هیچگاه برای پول پای منبر نرفته‌ام نه به این معنا که پول نگرفته باشم چون اگر به من پول بدهند خواهم گرفت و از پول بدم نمی‌آید، اما هیچگاه برای پول پای منبر نرفته‌ام، نماز نخوانده‌ام و درس نداده‌ام و در این انقلاب نیز هیچگاه حقوق نگرفته‌ام و البته زندگی خوبی داشته‌ام همانطور که در این دانشگاه نیز حقوق نمی‌گیرم، نه به این معنا که پول نمی‌گیرم اما حقوق ماهیانه ندارم و به این معتقدم که اگر برای خدا کار کنیم خدا کمک می‌کند تا آبرومند شویم و می‌توانیم به دیگران خدمت کنیم.
  • معنای بسیج نیز جهاد و مهاجرت فی‌سبیل‌الله است و اینکه بسیج در این راه پیش قدم شده است خوب است چون امتی باید باشد که رهبری شود و رها نگردد چرا که برای مدیریت کشور رها شدن کارها خوب نیست و اداره و مدیریت کشور کاری بسیار خاص است همانطور که امام جماعت بودن و نماز خواندن بحث دیگری است و اداره مسجد کار بزرگی به حساب می‌آید بنابراین در کار اقتصادی نیز مهمترین چیزی که ارزشمند است، مدیریت تولید و توزیع است.

آیت الله مهدوی کنی پس از این مراسم در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات آنها پاسخ گفت. متن سخنان وی را اینجا بخوانید.

/29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =