آغاز عملیات پروژه قطار سریع السیر تهران - مشهد در 1402؛ وعده جدید بذرپاش

وزیر راه و شهرسازی وعده داد: از سال آینده عملیات قطار سریع‌السیر مسیر تهران - مشهد آغاز خواهد شد.

به گزارش خبر آنلاین، مهرداد بذرپاش در مراسم بهره‌برداری از ناوگان جدید ریلی بیان کرد: از نظر ما همکاران‌مان در بخش ریلی برای تامین ناوگان مانند لکوموتیو و واگن مسافری و باری و واردات یا ساخت و بازسازی، مجوز کامل دارند تا ساخت این ناوگان ریلی در سال ۱۴۰۲ سرعت بیشتری بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از سال آینده عملیات قطار سریع‌السیر مسیر تهران - مشهد آغاز خواهد شد، پروژه‌ای که سال‌های متمادی روی زمین مانده بود اما اکنون برای این که این پروژه عملیاتی شود، جمع‌بندی‌ها انجام شده و مذاکرات رو به انجام است.

مشهد مقدس بعد از تهران دومین مسیر پرتردد در حوزه حمل‌ونقل ریلی است و خطوط فعلی ریلی مشهد توان و ظرفیت پاسخگویی به تقاضای روزافزون برای سفر زیارتی با قطار را ندارد، به همین دلیل است که از نیمه دهه 80 موضوع احداث خط جدید راه‌آهن بین مشهد و تهران مطرح و در ابتدای دهه 90 این موضوع در دولت مصوب شد تا پروژه قطار سریع‌السیر مشهد- تهران اجرایی شود، اما در دولت یازدهم و دوازدهم این پروژه جای خود را به برقی سازی خط‌آهن مشهد- تهران داد که به دلیل خلف وعده چینی‌ها این طرح هم با شکست مواجه شد.

در ابتدای دولت سیزدهم مجدد پروژه قطار سریع‌السیر با برآورد سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری مطرح و بنا شد در قالب تهاتر نفت و با مشارکت چینی‌ها اجرایی شود، اما تاکنون خبری از اجرایی شدن این پروژه نشده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1743827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =