عکس | نمونه های شگفت انگیز ماشین های چینی/ چه کسی جرات دارد بگوید این ها آشغال هستند؟

گجت نیوز در گزارشی به این باور عمومی پرداخته که ماشین های چینی ماشین های خوبی نیستند و گاه با واژه آشغال از آنها نام برده می شود. حالا اما این سایت در گزارشی به معرفی ماشین هایی از چین پرداخته که در کلاس بهترین های دنیا هستند!

1. هونگچی S9

هونگچی S9 جزو گران ترین خودروهای چینی

  • قیمت پایه: ۱.۴۵ میلیون دلار

هونگچی S9 هایپرکاری با قدرت بیش از 1000 اسب بخار است؛ دقیقاً همان خودرویی که از چینی‌ها انتظار ندارید! نمونه اولیه این خودرو سوپر اسپرت در نمایشگاه خودرو فرانکفورت سال 2019 برای جشن 70 سالگی تاسیس جمهوری خلق چین به‌نمایش گذاشته شد. پس از آن، در کمال ناباوری نسخه تولید انبوه این هایپرکار Hongqi از راه رسید. در واقع طراحی آن را «والتر د سیلوا»، مدیر سابق بخش طراحی فولکس واگن و طراح خودروهایی نظیر آئودی R8 بر عهده داشت.

قوای محرکه هونگچی S9 را پیشرانه‌ای هیبریدی متشکل از یک موتور V8 و 3 موتور الکتریکی تامین می‌کند که مجموع خروجی آن به 1400 اسب بخار می‌رسد. این خودرو گران قیمت چینی با این پیشرانه می‌تواند طی 1.9 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و سقف سرعت 400 کیلومتر بر ساعتی دارد. هونگچی اس 9 خودرویی فوق‌العاده قدرتمند و کمیاب (با فقط 99 دستگاه تولید شده) است و دستیابی به چنین هایپرکاری باید هم هزینه گزافی داشته باشد. اس 9 با قیمت 1.45 میلیون دلاری، در صدر لیست گران ترین خودروهای چینی قرار می‌گیرد که تاکنون به‌عرضه رسیده‌اند.

2. هونگچی L5

هونگچی L5 جزو گران ترین خودروهای چینی

  • قیمت پایه: ۷۲۰ هزار دلار

هونگچی L5 محصولی جدید متعلق به سال 2014 است، اما با الهام از خودرو قدیمی CA770 هونگچی به سبک و سیاق «رترو» طراحی شده است. به‌عبارتی دیگر، ترکیبی از المان‌های نو و قدیمی را در طراحی این سدان لوکس چینی می‌توان دید. ال 5 خودرو رسمی دولت چین به‌حساب می‌آید و شی جین پینگ، رهبر این کشور از آن استفاده می‌کند. همچنین این سدان Hongqi طول 5.555 میلی‌متری دارد که اشاره‌ای به 5 به‌عنوان یکی از اعداد خوش‌یمن در فرهنگ چین است.

هرچند کمپانی‌هایی مثل بنتلی و رولزرویس در اقصی نقاط دنیا به تولید پر زرق و برق‌ترین سدان‌ها مشهورند، در چین این هونگچی ال 5 است که ارج و قرب بالایی دارد. برای چینی‌هایی که به فرهنگ و ملیت خود به‌شکلی سفت و سخت پایبندند، دستیابی به این سدان لوکس خودروساز چینی Hongqi دارای ارزشی بسیار بالاتر از نمونه‌های مشابه خارجی است. با این توضیحات، احتمالاً قرارگیری این سدان با قیمت پایه 720 هزار دلاری در لیست گران ترین خودروهای چینی منطقی به‌نظر می‌رسد.

3. هونگچی LS7

هونگچی LS7 جزو گران ترین خودروهای چینی

  • قیمت پایه: ۱۹۶ هزار و ۲۰۰ دلار

LS7 اواخر سال 2021 با عنوان بزرگ‌ترین شاسی بلند چینی و طراحی و فضای داخلی فوق‌العاده لوکس معرفی شد و در سال ۲۰۲۲ رسماً تولید این اس یو وی کلید خورد. هونگچی ال اس ۷ به‌عنوان یک شاسی بلند لوکس فول سایز، رقیبی برای امثال کادیلاک اسکالید و مرسدس بنز GLS است؛ ولی وجه تمایزی مهم دارد و آن رنگ و بوی چینی است. یک نمونه از المان‌های چینی این شاسی بلند 4 صندلی، طراحی منحصربه‌فرد چراغ‌های جلو، سپر جلو و جلوپنجره است.

برند Hongqi، پیشرانه قدرتمند 360 اسب بخاری، طراحی چشمگیر نمای بیرونی و کابینی فوق لوکس و به‌روز، برخی از دلایل برچسب قیمت تقریباً 200 هزار دلاری LS7 هستند. اگر کنجکاوید که دقیقاً چه پیشرانه‌ای وظیفه تامین نیرو محرکه این شاسی بلند غول‌پیکر 3 تنی را بر عهده دارد، باید گفت در آن یک پیشرانه 4 لیتری V8 توربوشارژ به‌کار رفته است. این پیشرانه می‌تواند قدرت 360 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن‌متر را تولید کند.

4. بی وای دی یانگ وانگ U9

بی وای دی یانگ وانگ U9 جزو گران ترین خودروهای چینی

  • قیمت پایه: ۱۴۵ هزار دلار

بی وای دی یانگ وانگ U9 سوپرکار چینی دیگری است که در لیست گران ترین خودروهای چینی جا می‌گیرد. این خودرو سوپر اسپرت که اخیراً به‌همراه هم‌خانواده شاسی بلند خود با نام U8 به صحنه آمد، نه یک خودرو مفهومی یا کانسپت بلکه یک خودرو تولیدی است. یانگ وانگ هم در حقیقت یکی از برندهای زیرمجموعه جدید خودروساز چینی BYD برشمرده می‌شود.

در زمان معرفی YangWang U9 جزئیات زیادی درباره پیشرانه آن در دسترس قرار نگرفت. با وجود این، شنیده‌ها حکایت از این دارند که این سوپرکار چینی از 4 موتور الکتریکی بهره می‌برد و مشابه U8 خروجی آن در محدوده 1100 اسب بخار خواهد بود. با چنین پیشرانه‌ای، شتاب‌گیری یو 9 از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت فقط 2 ثانیه زمان می‌برد.

5. بایک BJ90

بایک BJ90 جزو گران ترین خودروهای چینی

  • قیمت پایه: ۱۴۳ هزار و ۵۰۰ دلار

بایک بی جی ۹۰ از آن اتومبیل‌های چینی است که در همان نگاه اول شما را به یاد محصولات خارجی می‌اندازد. این شاسی بلند بایک به‌طور خاص جلوپنجره‌ای با شباهتی آشکار به جلوپنجره شاسی بلندهای جیپ دارد که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. با این حال، جزو چینی‌های ارزان‌قیمتی نیست که حتی نام و نشانی ندارند. در واقع کاملاً برعکس، یکی از گران ترین خودروهای چینی است که تا به حال پا به بازار خودرو گذاشته است.

BJ90 که بر پایه نسل دوم مرسدس بنز GLS توسعه پیدا کرده بود، در سال 2015 برای اولین بار رویت شد و در سال 2017 از آن رونمایی به‌عمل آمد. این شاسی بلند در اوایل راه خود، یک خودرو دولتی تولید محدود بود و نسخه تولید انبوه آن در سال 2019 با قیمت نزدیک به 150 هزار دلار عرضه شد. البته این قیمت پایه BJ90 است و نسخه V8 توربوشارژش در محدوده قیمت 185 هزار دلاری قرار می‌گیرد. در مجموع یک پیشرانه 3 لیتری V6 و یک پیشرانه 5 لیتری V8 توربوشارژ بنز برای این SUV چینی در نظر گرفته شده است. نسخه ارزان‌تری از بایک BJ90 هم با نام Shanhe Edition و برچسب قیمت 68,700 دلاری در دسترس قرار دارد.

6. بی وای دی یانگ وانگ U8

بی وای دی یانگ وانگ U8

  • قیمت پایه: ۱۱۶ هزار و ۳۰۰ دلار

همان‌طور که ذکر شد، BYD در کنار یانگ وانگ U9 از شاسی بلند تمام الکتریکی U8 پرده برداشت. طراحی جعبه‌ای یا اصطلاحاً باکسی بدنه این اس یو وی چینی یادآور ساخته‌های لندرور است، ولی در نمای جلو جلوه‌ای متفاوت به‌چشم می‌خورد. البته برای کسانی که همچنان نمی‌خواهند از پیشرانه‌های درون‌سوز بگذرند، نسخه‌ای پلاگین هیبرید از این خودرو شاسی بلند جدید هم ارائه خواهد شد.

این خودرو چینیِ دارای شاسی نردبانی که با منگشی M-Hero دانگ فنگ رقابت می‌کند، یک پیشرانه برقی با چینش 4 موتوره دارد که می‌تواند 1100 اسب بخار قدرت تولید کند. شتاب‌گیری 0 تا 100 این خودرو هم 3 ثانیه اعلام شده است که توجه هر کسی را به‌خود جلب می‌کند. در واقع، یو 8 بی وای دی از آن محصولات چینی چشمگیر با انواع ویژگی‌های جالب توجه مثل پیشرانه تمام الکتریکی، طراحی آینده‌گرایانه و… است. قیمتی هم که باید بابت این اتومبیل جدید پرداخت کرد، چیزی حدود 120 هزار دلار است تا جزو گران ترین خودروهای چینی ساخته‌شده تا به حال دسته‌بندی شود.

7. دانگ فنگ منگشی M-Hero 917

دانگ فنگ منگشی M-Hero 917

  • قیمت پایه: ۱۰۰ هزار و ۵۰۰ دلار

خودروساز مطرح چینی دانگ فنگ به‌دنبال تولید خودروهای نظامی واریور برای سال‌ها اقدام به تاسیس برندی برای آفرودرهای غیرنظامی با نام منگشی (در انگلیسی Warrior و در فارسی به‌معنای جنگجو) کرد. اس یو وی درشت‌هیکل تهاجمی ام-هیرو ۹۱۷ مبتنی بر کانسپت M-Terrain به‌عنوان اولین خروجی این برند تازه شکل گرفته در آینده نزدیک عرضه می‌شود. این خودرو در دو نسخه تمام الکتریکی و هیبرید (به‌عنوان افزایش‌دهنده شعاع حرکتی یا Range Extender) هم پیش رو مشتریان قرار می‌گیرد.

طراحی خشن پر از خط و خطوط M-Hero 917 را که کنار بگذاریم، باید به قوای محرکه این شاسی بلند بزرگ‌جثه چینی بپردازیم. نسخه تمام برقی برای تولید قدرت 1090 اسب بخار و گشتاور 1400 نیوتن‌متر از چهار موتور الکتریکی بهره می‌گیرد. این در حالی است که نسخه هیبریدی زیر پوست خود یک موتور بنزین‌سوز 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با خروجی 197 اسب بخار و 3 موتور الکتریکی با خروجی 816 اسب بخار دارد. شعاع حرکتی ترکیبی این نسخه با این پیشرانه به 800 کیلومتر می‌رسد.

8. دانگ فنگ واریور M50

دانگ فنگ واریور M50

  • قیمت پایه: ۹۶ هزار و ۱۰۰ دلار

دانگ فنگ واریور M50 در خیلی از رسانه‌ها به‌عنوان هامر چینی معرفی می‌شود که البته در ابهت و هیکل چندان شباهتی به این تراک آمریکایی ندارد. این پیکاپ چینی اولین خودرو نظامی است که یک نسخه غیرنظامی از آن برای مصرف روزمره شهری روانه بازار شده است. در حقیقت، ام ۵۰ نسخه غیرنظامی خودرو واریور در نظر گرفته می‌شود.

این اتومبیلِ تحت نام واریور زرق و برقی در نمای بیرونی ندارد و به‌نوعی همان روح نظامی خود را حفظ کرده است. سه نسخه پیکاپ، استیشن واگن و شاسی بدون اتاق بار هم از آن در دسترس قرار دارند. پیشرانه‌ای که این ماشین چینی قوای محرکه خود را از آن می‌گیرد، یک پیشرانه ۴ لیتری دیزل توربوشارژ است. این پیشرانه قابلیت تولید قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن‌متر را دارد. هرچند شاید واریور ام ۵۰ در ظاهر خودرو گران قیمتی به‌نظر نرسد، اما با قیمت پایه ۹۶ هزار دلاری یکی از گران ترین خودروهای چینی در برهه کنونی به‌شمار می‌رود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1744378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • masood IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    8 8
    فقط اولی خوبه که با یک شرکت آمریکایی ساختن
  • DE ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    24 6
    گویا یک عده شدند نوکر چین که سنگ چین را به سینه می زنند. این ها اگر آشغال نبودند الان تو خیابان های آمریکا و اروپا بودند. تو ایران بیشتر ماشین های چینی آشغال وارد می شود .
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    25 10
    هنوز هم میگم و مطمئن هستم که اگه تا هزار سال دیگه هم باشه چین کارش کپی برداری از دیگر خودرو سازان هست و هیچ وقت نمیتواند و نخواهد توانست به خودرو سازی آلمان و ژاپن و امریکا و ایتالیا و فرانسه و سوئد و..‌‌..برسد ؛ زهی خیال باطل
  • هیچکس IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    23 2
    ناموسا اگر شما ۲۰۰ هزار دلار (حدود ۸ تا ۱۰ میلیارد خومن) پول برای خودرو داشتید مرسدس بنز اس ال اس ۵۸۳ اسب بخاری می خریدید یا هونگچی چینی ؟
  • حسین IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    20 3
    این ها آشغال نیستند هیچ کدام از محصولات چینی که بازارهای آمریکایی و اروپایی را به تصرف خود درآورده اند آشغال نیستند آشغال هایش را می خرند می آورند ایران به ملت مظلوم و بی چاره ی ما قالب می کنند ...
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    17 1
    البته وارد کنندگان ایرانی به دنبال محصولات آشغال هستند تا سود بیشتری ببرند
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    1 1
    از ایرانخودر بهتره چکنیم تولید داخلیمون از اشغال هم بدتره