نهال بادام را چه زمانی بخریم و در کجا بکاریم؟

کاشتن نهال بادام سرمایه‌گذاری پرسودی است. بادام میوه خوشمزه، پرخاصیت وگرانی است که مصارف متعددی دارد.

خرید نهال بادام اگر در زمان مناسبی انجام شود، کاشت نهال بادام در شرایط بهتری به ثمر خواهد نشست. در این مقاله درباره زمان مناسب و محیط استاندارد کاشت نهال بادام صحبت می‌کنیم.

نهال بادام را در چه فصلی بکاریم؟

نهال بادام اگر در زمان مناسب کاشته نشود، باردهی محصولات مناسب نخواهد بود و سودی که انتظار دارید محقق نمی‌شود. زمان خرید هر کدام از ارقام نهال بادام و زمان کاشت نهال بادام کاملا بستگی به جنس نهال بادام و نوع آن دارد. بنابراین با مشاوره و جست‌وجوی یک متخصص مجرب می‌توانید اطلاعات خوبی در این زمینه بدست بیاورید. اما به طور کلی بهترین زمان کاشت نهال بادام در فصل پاییز و ماه آذر است. نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که نهال بادام پرتقاضا است. بنابراین از چند ماه قبل از زمان مناسب کاشت نهال باید برای خرید این محصول اقدام کنید. معمولا ماه شهریور زمان مناسبی برای خرید نهال بادام است.

چه زمینی مناسب کاشت نهال بادام است؟

درخت بادام آبیاری زیادی لازم ندارد و در برابر کم آبی مقاوم است. به همین دلیل در بین باغداران طرفداران زیادی دارد. درخت بادام در زمین شور و آهکی هم به عمل می‌آید. پس سازگار بودن با هوای مختلف و مقاومت در برابر کم‌آبی از بادام، میوه پر سودی ساخته است. درخت بادام به صورت دیم کاشته می‌شود و در کشور ایران که با پدیده خشکسالی مواجه است، سرمایه‌گذاری کم ریسکی است. بهترین خاک برای کاشت نهال بادام خاک‌ شنی، لومی یا خاک رس است البته با زهکشی مناسب. خاکی که زهکشی مناسب نشده و میزان رس آن هم بالا است برای کاشت انواع ارقام نهال بادام خوب نیست. هنگامی که خاک به‌خوبی زهکشی نشده است خاک را با اضافه کردن شن یا ماسه و مواد آلی به سطح استاندارد برسانید. به هنگام کاشت نهال بادام خاک باید خشک باشد. خاک خیس و مرطوب مناسب کاشت نهال بادام نیست. خاک‌های لومی نفوذپذیری همراه با حفظ آب و تهویه مناسب را دارند و به همین دلیل خاک مناسبی برای درخت بادام هستند. از امکاناتی که موسسات تخصصی برای کاشت نهال دارند آزمایش خاک زمین است تا باردهی بادام تخمین زده شود و در صورت نیاز شرایط خاک ترمیم شود.

نهال بادام را چه زمانی بخریم و در کجا بکاریم؟

ارقام نهال بادام مناسب کدام مناطق هستند؟

درست است که بادام، میوه مناسب شرایط دیم است و سود آن در برابر مراقبتی که لازم دارد بی‌نظیر است. اما باید بدانید که بهتر است انتخاب نهال بادام با توجه به شرایط اقلیمی منطقه باشد. دمای منطقه بسیار مهم است. بهترین دما برای نهال بادام ۳۵ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد در تابستان است. در زمستان تحمل دما تا منفی ۷ درجه سانتیگراد ممکن است. بعضی از ارقام نهال بادام دمای منفی ۲۵ درجه را نیز تاب می‌آورند. بعضی از ارقام نهال بادام که دیرگل هستند برای منطقه سردسیر مناسب‌تر هستند. نهال‌های اصلاح شده بادام در شهرهای گرم و خشک یا معتدل باردهی بهتری دارند. در شهرهای کم‌ آب بهتر است نهال‌های بادام آذر خوشه‌ای کاشته شود. وقتی با مرجع متخصص بادام (نهال-بادام/bartarnahal.ir ) صحبت می‌کنید، نکات تخصصی را متوجه می‌شوید. مثل اینکه نهال بادام سرمای ۲۵- درجه را تاب می‌آوررد اما شکوفه آن در این سرما از بین می‌رود. بنابراین بهتر است نهال بادام دیرگل در مناطق سردسیر کاشته شود. به طور کلی می‌توان ارقام نهال بادام را در دو منطقه معتدل و خشک دسته‌بندی کرد.

نهال بادام مناسب برای منطقه معتدل

در منطقه‌هایی که بارندگی کافی دارند بادام را به صورت دیم می توان کاشت. این مناطق برای کاشت ارقام نهال بادام زیر مناسب هستند:

- نهال بادام آذر خوشه‌ای

- نهال بادام سنگی

- نهال بادام تونو

- نهال بادام فرانیس

- نهال بادام مامایی

نهال بادام مناسب برای مناطق گرم

مناطقی که گرم هستند اما رطوبت بالایی ندارند بستر مناسبی برای رشد نهال بادام هستند. این مناطق برای کاشت ارقام نهال بادام زیر مناسب هستند:

- نهال بادام حریر

- نهال بادام ربیع

نهال بادام را چه زمانی بخریم و در کجا بکاریم؟

از کجا نهال بادام بخریم؟

مهمترین نکته در قدم اول، خرید نهال سالم و مرغوب است. شما هر چقدر هم که شرایط و امکانات را فراهم کنید اگر نهال با کیفیتی نخرید به سرمایه‌گذاری پر سودی نمی‌رسید.

یکی از شهر هایی که باغداران زیادی دارد، شهر تبریز است که می توانید برای خرید انواع نهال از نهالستان در تبریز برتر نهال خرید خود را نهایی کنید. بهره بردن از محصولات مراکز معتبر فروش نهال می‌تواند موفقیت کسب و کار را تضمین کند. مرکزی با نام معتبر خیال شما را از پیامدهای نهال نامرغوب راحت می‌کند.

تماس با برتر نهال: ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

تماس با پالیز نهال: ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

کد خبر 1744691

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =