۳ نفر
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۴
وسایل ممنوعه در فرودگاه استانبول

این روزها گردشگران زیادی استانبول را برای سفر انتخاب می‌کنند زیرا برای سفر به استانبول نیازی به ویزا ندارید.

هزینه های بلیط و رزرو هتل در استانبول، نسبت به سایر کشورها ارزانتر است، به همین دلیل این مقصد جذاب با جاهای دیدنی و تفریحاتی که دارد، این روزها از همیشه شلوغ تر است. اما پیش از سفر خوب است نکاتی مانند؛ وسایل ممنوعه فرودگاه استانبول را بدانید تا دچار مشکل نشوید. همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی درباره اشیاء ممنوعه در پرواز استانبول را در اختیارتان قرار دهیم.

قوانین و مقرارت فرودگاه استانبول

قوانین و مقررات در فرودگاه یا هر مکان دیگری، برای امنیت مسافران و جلوگیری از هرج و مرج گذاشته می‌شود. با توجه به قوانین و مقررات فرودگاه استانبول شما مجاز به حمل یکسری از کالاها نظیر محصولات تنباکویی با حداکثر ۲۰۰ نخ سیگار، ۱۲۰ میلی لیتر عطر، ۱.۵ کیلوگرم قهوه فوری، یک کیلوگرم شکلات، سوغات یا هدیه به ارزش حداکثر ۴۳۰ یورو، جواهرات به ارزش ۱۵ هزار دلار و داروهای مورد نیاز خود هستید.

در صورتی که حیوان خانگی دارید حتما باید مدرک کارت واکسیناسیون، گواهی بهداشت صادر شده توسط دامپزشک رسمی و گذرنامه یا کارت شناسایی حیوان خانگی خود را به همراه داشته باشید.

لیست اقلام ممنوعه در فرودگاه استانبول

با توجه به قوانین و مقررات فرودگاه ترکیه، ورود برخی از اقلام ممنوع است و حمل آنها می‌تواند برایتان دردسر ایجاد کند. لیست اقلام ممنوعه در فرودگاه استانبول به شرح زیر است:

۱-انواع مواد آتش زا و منفجره

۲-مواد آلی

۳-وسایل عفونی

۴-وسایل رادیواکتیو و آهن ربایی

۵-فندک های شعله ای

۶-انواع مواد اسیدی

۷-انواع کپسول و اسپری های شیمیایی مانند گاز پیک نیکی ،گاز اشک آور و سایر وسایل اینچنینی

۸-کیسه ی هوای اتومبیل

لیست داروهای ممنوع در ترکیه

حمل برخی از داروها به ترکیه ممنوع است. بنابراین اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید بهتر است که نسخه پزشکتان را به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز، دچار مشکل نشوید. اما به طور کلی اگر دارویی که با خود به ترکیه می‌برید، مقدار آن به حدی باشد که مشخص شود برای مصرف شخصی است، مشکلی بابت ورود آن به استانبول نخواهید داشت. به این نکته هم توجه داشته باشید که شما مجاز به حمل داروهای آرامبخش به صورت قرص یا آمپول، شربت، قرص خواب آور و اعصاب، مسکن کدئین و قرص متادون نخواهید بود.

وسایل ممنوعه در فرودگاه استانبول

اشیای غیر مجاز در داخل کابین هواپیما استانبول

ورود برخی از اشیا به داخل کابین هواپیما ممنوع است بنابراین پیش از سفر به هواپیما، حتما لیست زیر را به خاطر داشته باشید تا پیش از سفر دچار مشکل نشوید. حمل وسایلی نظیر حشره کش، دربطری بازکن، انواع سلاح های گرم، پنجه بوکس، اسلحه های اسباب بازی که شبیه اسلحه واقعی به نظر برسند، ابزار تعمیر عینک، میل بافتنی و قلاب دوزی، کارد و چاقو به استثنای کارد پلاستیکی، قیچی پلاستیکی یا فلزی، انواع فشنگ، تیغ جراحی، سیم و طناب در داخل کابین هواپیما استانبول ممنوع خواهد بود.

وسایل ممنوعه در فرودگاه استانبول

همچنین برخی از مواد خوراکی مانند کره و مربا، انواع سس، بسته های غذایی، آب، ژله، روغن و سرکه و سوپ نیز ممنوع است.

لیستی از لوازم آرایشی ممنوعه به داخل هواپیما

لیستی از لوازم آرایشی ممنوعه به داخل هواپیما که نمی‌توانید به همراه خود داشته باشید شامل اسپری، انواع کرم و لوسیون، شامپو و نرم کننده، روغن حمام، موچین، اسپری یا هرگونه ژل خوشبوکننده، فرمژه، صابون مایع، لاک پاک کن و لاک، ریش تراش و تیغ می‌شود.

مقدار ارز مجاز در فرودگاه استانبول

گردشگران محدودیتی بابت مقدار ارز برای ورود به ترکیه نخواهند داشت، اما بنابر احتیاط بهتر است که اگر مقداری بالایی ارز همراه خود دارید، ثبت و اعلام کنید. بابت خروج ارز از ترکیه هم حداکثر ۵۰۰۰ دلار یا معادل آن به ارزهای دیگر را همراه خود داشته باشید. در صورتی که مقدار بیشتری ارز همراه خود دارید، باید رسید خرید ارز بانک را همراه خود داشته باشید.

خرید ارزانترین بلیط تهران استانبول در فلای تودی

اگر در حال برنامه ریزی برای استانبول هستید، حتما پیش از سفر نکاتی که را مربوط به وسایل ممنوعه در فرودگاه استانبول است را مطالعه کنید تا در سفر دچار مشکل نشوید. ما تلاش کردیم تا این اشیا ممنوعه را به شما معرفی کنیم. به یاد داشته باشید که در فلای تودی می‌توانید به راحتی و در کوتاه ترین زمان بلیط استانبول خود را با ارزانترین قیمت خریداری کنید. فلای تودی امکان خرید بلیط هواپیما از میان ۹۰۰ ایرلاین معتبر را برای کاربران فراهم آورده است. با توجه به تنوع گسترده ایرلاین ها به راحتی می‌توانید بلیط هواپیما موردنظر خود را خریداری کنید. همچنین با استفاده از تقویم قیمتی، ارزانترین پرواز حوالی تاریخ انتخابی شما نمایش داده خواهد شد. گاهی با یک جابه‌جایی کوچک در تاریخ پرواز می توانید ارزانترین بلیط استانبول را بخرید. همچنین با ثبت نام در این سایت و فعال کردن گزینه اطلاع از آخرین قیمت، هرگونه تغییر در قیمت بلیط بلافاصله از طریق ایمیل یا پیامک برایتان ارسال می شود. پشتیبانی ۲۴ ساعته فلای تودی نیز در تمام این مراحل پاسخگوی سوالات شما خواهد بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1744890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =