عکس | جهانبخش و جنجالی‌ترین شادی در قلب آمستردام

ورزش سه نوشت: ستاره ایرانی فاینورد با یک پاس گل تماشایی سرنوشت تیمش را در مهم‌ترین بازی لیگ هلند تغییر داد.

در مهم‌ترین مسابقه هفته بیست و ششم لیگ اردیویسه هلند که نقش اساسی در تعیین قهرمان فصل ۲۳-۲۰۲۲ این رقابت‌ها دارد، تیم فوتبال فاینورد با بهره‌مندی از علیرضا جهانبخش در ترکیب ابتدایی خود، از ساعت ۱۷ امروز در ورزشگاه یوهان کرایف آمستردام به مصاف آژاکس رده دومی رفت.

فاینورد در دقیقه ۵ توسط سانتیاگو خیمنز به گل اول بازی رسید و پس از آن هم کنترل بازی را در دست داشت و با وجود اینکه نمایش تقریبا پایاپای برابر حریف خود ارائه می‌داد، اما دو گل دریافت کرد و بازنده به رختکن رفت که در نیمه نخست علیرضا جهانبخش با توپ‌گیری در میانه زمین، پاس‌های رو به جلو و دو پرتاب اوت بلند خطرناک ظاهر شد.

آژاکس که در صورت پیروزی در این مسابقه خانگی در امتیاز ۵۸ با فاینورد در صدر جدول برابر می‌شد و شانس زیادی برای قهرمانی پیدا می‌کرد، نتوانست برتری یک نیمه‌ای خود را حفظ کند و درخشش علیرضا جهانبخش در بهترین زمان ممکن کاری کرد تا سرنوشت این بازی برای تیمش کاملا تغییر کند.

1833825

1833826

علیرضا جهانبخش که سه شب قبل در دیدار برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا مقابل شاختار دونتسک اوکراین فوق‌العاده ظاهر شده و یک گل به ثمر رسانده، یک پاس گل داده و روی یک گل دیگر تاثیرگذار بود، امشب هم در جدال فوق‌العاده حساس برابر آژاکس توانست روند بازی را کاملا به سود تیمش تغییر دهد.

ستاره ایرانی فاینورد که پرتلاش و دونده ظاهر شده بود، در دقیقه ۵۲ پس از اینکه در میانه زمین صاحب توپ شد، بازیکن مقابل خود را با یک استارت سریع دریبل زد و پس از جای گذاشتن او، یک ارسال تماشایی به مقابل دروازه آژاکس انجام داد تا سباستین شیمانسکی با یک شوت محکم گل تساوی تیمش را بزند.

1833828

جهانبخش که پیش از این در ۲۰ مسابقه لیگ اردیویسه هلند چهار گل زده و چهار پاس گل داده بود، امشب توانست پنجمین پاس گل فصل خود را با یک سانتر دیدنی مقابل آژاکس داشته باشد تا شکست فاینورد با تساوی تغییر کند و در لحظات پایانی هم با برد عوض شود.

1833827

پاس گل دیدنی علیرضا جهانبخش که قبل از سفر او به تهران برای حضور در اردوی تیم ملی به ثبت رسید، ورزشگاه یوهان کرایف با بیش از ۵۰ هزار تماشاگر را به سکوت فرو بُرد و هواداران آژاکس که سودای برتری و صعود به صدر جدول را داشتند، به صندلی‌های خود چسباند.

جهانبخش در دقیقه ۷۵ به دنبال گلزنی با شوت محکم از پشت محوطه جریمه بود که ضربه او از بالای دروازه فاینورد راهی اوت شد و یک دقیقه بعد هم از زمین بیرون رفت، اما انگیزه بازیکنان فاینورد پس از گل دوم کاری کرد تا آنها یک گل دیگر در دقیقه ۸۶ بزنند و به مهم‌ترین برد فصل در این رقابت ۶ امتیازی دست یابند.

تیم فوتبال فاینورد در شب درخشش جهانبخش و پیروزی ۳ بر ۲ خارج از خانه مقابل آژاکس، ۶۱ امتیازی شد و اختلاف خود با حریف امروزش را به عدد ۶ رساند تا شانس بیشتری نسبت به قبل برای رسیدن به قهرمانی در لیگ اردیویسه هلند پیدا کند.

ستاره ایرانی فاینورد در شرایطی توانست پنجمین پاس گل فصل خود را در لیگ اردیویسه بدهد که قرار است به اردوی تیم ملی اضافه شود و نخستین بار زیر نظر امیر قلعه‌نویی کار کند.

بیشتر بخوانید:

۲۵۱۲۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1745229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =