عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مواضع رئیس جمهور در عرصه بین المللی را بلند پروازانه و مبتنی بر آرزوها دانست.

 سید احمد آوایی در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص تاثیرات شش سفر گذشته رئیس جمهور به مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: معتقدم سفرهای رئیس جمهور بیشتر مصرف داخلی دارد تا بین المللی. البته ممکن است تاثیر بین المللی هم داشته باشد که این امر قابل انکار نیست.

وی با اشاره به گفت وگوی های رئیس جمهور در طول سفر با رسانه های غربی، افزود: به طور کلی تاثیر گذاری بر مخاطب غربی کار سختی است چه احمدی نژاد باشد و چه غیر او؛ چرا که آنها با شیوه های خاص حرفه ای دست به سانسور  می زنند.

آوایی افزود: نمی گویم این مصاحبه ها بی تاثیر بوده است چرا که این بی انصافی است، ولی طبیعی است که رئیس جمهور باید مواضعی بگیرد که پخته باشد و اگر درباره جامعه ای حرف می زنیم آن را بشناسییم و در عین حال، در حد فهم آنها سخن بگوییم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: معتقدم آقای احمدی نژاد در برخی موارد اشراف کامل نداشته اند و طرح موضوعی مثل هولوکلاست بحثی بی جا و پر هزینه برای کشور بود که اگر هم 100 درصد جا می افتاد تازه ما به اینجا می رسیدیم که هیتلر را تبرئه کنیم.

هولوکاست از جمله موضوعات مناقشه برانگیز عرصه بین الملل است که بر اساس آن یهودیان مدعی نسل‌کشی نزدیک شش میلیون یهودی در طی جنگ جهانی دوم بدست آلمان نازی از ۱۹۴۱ تا انتهای ۱۹۴۵ در اردوگاه‌های آلمان نازی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با انتقاد از ترکیب همراهان رئیس جمهور در سفر به نیوریورک، گفت: البته این ایراد تنها به دولت ایشان وارد نیست چرا که دولتهای قبلی هم همین رویه را داشتند و هیات های همراه آنان متناسب با ماموریت نبوده و بعضا افرادی را «به عنوان تشویق» با خود همراه می کردند و اصلا به این امر توجه نداشتند که وجود این فرد چه خاصیتی برای هیات ایران دارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایرنا، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه، مجید نامجو وزیر نیرو، مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت، عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمیدبقایی معاون رییس جمهوری در امور اجرایی، اسفندیار رحیم مشایی مشاور و رییس دفتر رییس جمهور، علی سعیدلو معاون بین الملل رییس جمهور و مریم مجتهدزاده مشاور رییس جمهوری و رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری رییس جمهور را در نیویورک همراهی می کنند.

آوایی بابیان اینکه مواضع رئیس جمهور در عرصه بین الملی بلند پروازانه است و تحلیل های ایشان بیش از آنکه مبتنی بر واقعیات باشد براساس آرزو ها شکل می گیرد، افزود: این امر به دلیل «نخبه گدازی» است و تا زمانی که نیروهای کارآمد را کنار بگذاریم به هیچ کدام از اهداف خود نمی رسیم.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =