سال 1402 را با خرید و احداث باغ گردو آغاز کنید

با شروع سال جدید، باغداران زیادی به دنبال خرید بهترین نهال گردو هستند، تا با کاشت و احداث باغ به سود زیادی دست یابند. به همین دلیل، نهالستان رویال نهال که یکی از بهترین نهالستان های کشور طی چند سال اخیر است، اقدام به فروش نهال گردو با تخفیف ویژه کرده است.

همزمان با ورود به سال جدید، نهالستان رویال نهال، در نظر دارد نهال های گردوی خود را با تخفیف ویژه به فروش رساند. اگر قصد خرید نهال گردو دارید، این فرصت را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

یکی از روش های سرمایه گذاری طولانی مدت در زمینه‌ی باغداری، احداث باغ گردو ژنوتیپ رویال است. نهال گردو ژنوتیپ رویال از نظر اقتصادی انتخاب مناسبی است و به عنوان یک محصول صادرات غیر نفتی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. گردو ژنوتیپ رویال را یک درخت گردو معمولی ندانید، زیرا سود حاصل از فروش محصول نهال گردو ژنوتیپ رویال با هزینه های اولیه احداث باغ آن قابل مقایسه نیست.

اولین و مهم ترین نکته‌ای که یک باغدار در انتخاب رقم گردو باید در نظر داشته باشد، شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه است. اطلاع از ارتفاع سطح دریا نیز کمک بزرگی به این مسئله می کند. بیشتر ارقام گردو از جمله گردو فرنور و چندلر نسبت به ارتفاع از سطح دریا محدودیت دارند، اما گردو ژنوتیپ رویال از این قاعده مستثنی است. رقم گردو ژنوتیپ۷ در ارتفاع ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ متر از سطح دریا عملکرد خوبی دارد. به همین دلیل این رقم گردو را می توان در بیشتر مناطق ایران کشت کرد.

گردو ژنوتیپ رویال، اصالتا ایرانی است و اولین بار توسط شرکت رویال نهال تولید و به نام آرمین قاسمی ثبت شد. در این گردو هیچ نوع دستکاری ژنتیکی انجام نشده و تراریخته محسوب نمی شود. در واقع این واریته به طور ارگانیک اصلاح شده و به همین دلیل در مقابل آفات و بیماری ها کاملا مقاوم است. بی دلیل نیست که متخصصان رویال نهال بیش از یک دهم زمان خود را صرف تحقیق درباره ی شناخت بهترین ارقام گردو برای احداث باغ گردوی مدرن کرده اند. در ادامه با ما همراه باشید تا گردو ژنوتیپ رویال را بهتر بشناسید.

باغدار می‌تواند با اختصاص هزینه ای اندکی برای خرید نهال (۱۱۰هزار تومان) پس از سپری شدن زمانی کوتاه، با کم ترین هزینه برای کوددهی و آبیاری، به باردهی اقتصادی درخت گردو دست یابد. از مهمترین و بارزترین ویژگی های این گردو می توان به زودبازده بودن آن اشاره کرد. به این صورت که این رقم گردو از سال اول شروع به باردهی می کند و از سال چهارم به بعد باردهی آن اقتصادی می شود. درختان بالغ ژنوتیپ رویال به طور میانگین ۵۰ الی۷۰ کیلو گرم بار خشک با پوست چوبی می دهند و از سال ششم به بعد می توانند ۸ الی ۱۰ تن در هر هکتار باردهی داشته باشند.

یکی از خصوصیات مهم این نهال، قابلیت تحمل دما تا منفی ۲۵ درجه است. همچنین در مناطقی که سرمای بهاره دارند، به دلیل دیربرگ‌ده بودن، کاملا سازگار است. گلدهی رقم گردو ژنوتیپ رویال با توجه به شرایط اقلیمی منطقه، اواسط یا اواخر اردیبهشت ماه است و به همین دلیل کشت رقم گردو ژنوتیپ در مناطق سردسیر، کوهستانی و نیمه سردسیر حرکتی هوشمندانه و اقتصادی خواهد بود. البته در مناطق نیمه گرمسیر نیز این رقم عملکرد خوبی خواهد داشت، زیرا تا گرمای ۴۵ درجه بالای صفر را نیز تحمل می کند.

خرید نهال گردو ژنوتیپ رویال

از دیگر خصوصیات برتر این نهال گردو می‌توان به پا کوتاه بودن آن اشاره کرد. گردو ژنوتیپ رویال، برخلاف گردو های محلی ارتفاع چندانی نمی گیرد و پاکوتاه محسوب می شود. این رقم گردو گستردگی زیادی نیز پیدا نکرده و فضای زیادی را اشغال نمی کند. استاندارد فاصله کاشت این درخت ۶*۷ متر است به همین دلیل تراکم آن در سطح کشت بیشتر می شود و این مزیت سبب تجاری بودن رقم گردو ژنوتیپ رویال شده است.

گردو ژنوتیپ رویال رقم اختصاصی شرکت رویال نهال است که اصلاح شده محسوب می شود. این نهال برخلاف گردو های خارجی و پیوندی خود گرده افشان است. این خصوصیت اپومیکسی آن سبب شده تا تمامی گردو های ژنوتیپ توپر بوده و پوچ نشوند. به علاوه به دلیل خوش تلقیح بودن آن، گل های آن ریزش پیدا نمی کنند و این امر موجب پربار بودن گردو ژنوتیپ رویال شده است.

باردهی این گردو به حالت خوشه ای و صددرصد جانبی است که دارای خوشه های ۴ یا ۵ تایی است. خوشه های آن مانند حالت خوشه های انگوری، ریز نبوده و هرکدام از گردوها دارای وزن ۱۵ الی۱۷ گرمی هستند. پوست این گردو به راحتی از مغز جدا می شود و از آنجا که محصول آن تخم مرغی و کاغذی است، با دست به آسانی شکسته می شود. محصول گردو ژنوتیپ رویال دارای ۶۰ درصد مغز است. مغز این گردو برخلاف گردوهای خارجی بسیار پرچرب بوده و محصول آن صادراتی و بازار پسند است.

عمر مفید این نهال برخلاف سایر واریته های اصلاح شده، بالای ۱۰۰ سال است. البته عوامل متعددی از جمله هرس، کود دهی، آبیاری و سم‌پاشی، در میانگین این عدد بی تاثیر نخواهند بود. گردو ژنوتیپ رویال در صورت تبدیل شدن به درخت بالغ، به حالت نیمه دیم عملکرد خوبی خواهد داشت؛ گرچه میزان بارش سالانه را نیز حتما باید در نظر داشته باشیم. این نهال در تابستان های مناطق خشک و گرمسیر باید به صورت منظم و هفته ای آبیاری شود.

خاک مناسب کاشت گردو ژنوتیپ رویال، خاک شنی لومی است و از آنجایی که بیشتر زمین های ایران دارای خاک حاصلخیز و مرغوب هستند، می توان گفت در بیشتر خاک‌های زمین های کشاورزی ایران، این گردو قابل کشت است. البته در بعضی از مناطق که دارای خاک های سنگلاخی، رسی و سنگین هستند نیز می توان اقدام به اصلاح خاک کرد. گردو ژنوتیپ رویال در سال های اول کاشت، نیاز به کود شیمیایی ندارد و بهتر است از کود حیوانی پوسیده به حالت چالکود استفاده کرد.

با توجه به پاکوتاه بودن این رقم و رشد کم آن، نیاز به هرس سنگین نیست و هرس و فرم دهی آن بهتر است در زمان خواب درخت (اواخر فصل پاییز و زمستان) و زمانی که دمای محیط به زیر صفر نرسیده، انجام شود.

گردو ژنوتیپ رویال، رکوردار تولید گردو در آسیا است. اگر می خواهید باغ گردوی شما در ایران، نمونه شناخته شده و برای‌ شما درآمدی میلیاردی داشته باشد، ما کاشت نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ را به شما توصیه می کنیم. گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ پاکوتاه، دیرگل، مقاوم در سرما، زودبازده و دارای محصول کاغذی است.

مجوز نهالستان از جهاد کشاورزی

خرید نهال گردو ژنوتیپ رویال آرمین قاسمی

گردو ژنوتیپ رویال تیپ۷ تولید اختصاصی رویال نهال است. پس به هیچ عنوان این گردو را از واسطه‌ها تهیه نکنید. نکته حائز اهمیتی که هنگام خرید نهال گردو اصلاح شده وجود دارد، سایز نهال گردو است. در واقع سایز نهال گردو اصلاح شده، نباید همچون گردو های محلی بزرگ، قطور و فریب دهنده باشد.

برای خرید نهال گردو به صورت حضوری و غیر حضوری با ما در تماس باشید.

میاندوآب، انتهای کوی رابری، نرسیده به ایستگاه تحقیقات کشاورزی، نهالستان آرمین قاسمی

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۰۲۱۸۱۱۵۲۰

۰۴۴۴۵۳۳۰۵۲۷

برای اطلاعات بیشتر به سایت ROYALNAHAL.COM مراجعه کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1745983

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =