۰ نفر
۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
دلیل هذیان گفتن موقع تب کردن چیست؟

ایسنا نوشت: تب یک واکنش دفاعی بدن در هنگام بروز عفونت و عوامل بیماری زا است و در این میان معمولا فرد بیمار علاوه بر افزایش دمای بدن خود، دچار کابوس و هذیان نیز می شود. حال قصد داریم بررسی کنیم که دلیل این موضوع چیست؟

تب معمولا با هذیان و دیدن کابوس همراه است و از نظر علمی و پزشکی، افزایش دما بر نحوه عملکرد مغز شما تأثیر می گذارد و تب می تواند توهمات بیداری و تصاویر واضح و همچنین کابوس ایجاد کند.

نکته جالب توجه این است که برخی از افراد متوجه می شوند که خوردن غذاهای تند منجر به کابوس دیدن می شود و این موضوع ممکن است به این دلیل باشد که غذاهای تند و پر ادویه دمای بدن را افزایش می دهد. در واقع دمای بدن ما در طول روز متفاوت است و به خصوص درست قبل از شروع خواب پایین آمدن می کند. در ادامه و پس از شروع خواب، طی فرایند حرکت سریع چشم که در زمان رویاها رخ می دهند، کنترل دما بسیار ضعیف است.

تب می تواند منجر ایجاد به دمای بسیار بالاتر از حد طبیعی در طول خواب عمیق که رویا بینی در آن رخ می دهد، شود و همین امر باعث می شود که فعالیت بیش از حد در ذهن ما به عنوان رویاهای کابوس وار و ترسناک ظاهر شود.

بنابراین در مواجه با تب و هذیان یک فرد بیمار دچار ترس و دستپاچگی نشده و تلاش کنید دمای بدن وی را به نحوی پائین بیاورید. در این شرایط به طور خود به خود کابوس دیدن متوقف می شود.

بیشتر بخوانید:

۲۷۱ ۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1746478

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =