نجات ۹ گردشگر نوروزی از خطر غرق در آب‌های بوشهر

ایسنا نوشت: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با حضور به موقع شناور مقابله با آلودگی دریایی (با قابلیت امداد و نجات دریایی) ۹ گردشگر نوروزی از خطر غرق در آب‌های خلیج فارس نجات پیدا کردند.


محمد شکیبی نسب پنجشنبه ۳ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو اعلام اضطرار قایقی تفریحی به مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر به گل نشست در آب‌های این محدوده، شناور مقابله با آلودگی دریایی به عنوان نزدیک‌ترین شناور به موقعیت حادثه برای امدادرسانی گردشگران اعزام شد.

وی بیان کرد: شناور اعزامی در کمترین زمان ممکن و پس از گذشته ۱۰ دقیقه به موقعیت اعلام شده رسید و ۹ گردشگر قایق به گل نشسته را به شناور امدادرسان منتقل شدند.

شکیبی نسب ادامه داد: شناور مقابله با آلودگی پس از رسیدن به اسکله ۹ گردشگر نجات یافته را تحویل مسئولان مربوطه داد.

وی افزود: همزمان با اجرا طرح گردشگری دریایی نوروزی ۶ شناور ناجی و ۱۲ شناور همیار ناجی در سواحل بوشهر در آماده باش کامل قرار گرفتند تا امنیت گردشگران نوروزی را به صورت تمام و کمال تامین کنند.

شکیبی نسب تاکید کرد: با وجود تمامی تمهیدات اندیشیده شده گردشگران نوروزی خودشان نیز باید رعایت نکته‌های ایمنی لازم داشته باشند تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار در این ایام باشیم.

وی یادآور شد: گردشگران دریایی در صورت وقوع هر گونه حادثه دریایی می‌توانند با برقراری ارتباط با سامانه تلفنی ۱۵۵۰ از شناورهای ناجی و همیار ناجی درخواست امدادرسانی کنند.

شکیبی نسب در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: امروز پنجشنبه در بازدید از بنادر شمالی استان بوشهر از آخرین وضعیت اجرا طرح گردشگری دریایی این بنادر بازدید شد که در مجموعه شرایط تاکنون رضایت بخش بوده است.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی آب‌وهوای تهران برای روزهای آینده

271 233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1746486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =