افسردگی و اضطراب فصل بهار را با این گیاه درمان کنید

بهداشت‌نیوز نوشت: بابونه یکی از بهترین داروهای گیاهی برای مبارزه با استرس و ترویج آرامش است. مطالعات انجام شده نشان می دهد استشمام بخار بابونه می تواند یک درمان خانگی برای اضطراب و افسردگی باشد. به همین خاطر است که از روغن بابونه در شمع ها، محصولات اروماتراپی و درمان های دیگر استفاده می شود.

بابونه یکی از بهترین داروهای گیاهی برای مبارزه با استرس و ترویج آرامش است. مطالعات انجام شده نشان می دهد استشمام بخار بابونه می تواند یک درمان خانگی برای اضطراب و افسردگی باشد. به همین خاطر است که از روغن بابونه در شمع ها، محصولات اروماتراپی و درمان های دیگر استفاده می شود.

بابونه به شکل عصاره ای، اغلب به عنوان تسکین بخش خفیف برای بهبود اعصاب و کاهش اضطراب مورد استفاده قرار می گیرد زیرا بخار آن به طور مستقیم به بخش های بویایی می رود و تنش را کمتر می نماید. به همین خاطر است که افراد مصرف کننده بابونه نشانه های کمتری از اضطراب، استرس و افسردگی را تجربه می کنند.

بو به طور مستقیم به مغز می رود و به عنوان یک محرک احساسی و عاطفی عمل می کند. سیستم لیمبیک محرک های حسی را ارزیابی می کند و درد، خوشحالی، خطر یا امنیت را ثبت می نماید. سپس این موارد پاسخ احساسی و عاطفی ما را تشکل می دهد. تعادل هورمونی و احساسات اصلی ما در پاسخ به بوهای اصلی ایجاد می شود. بو و عطر مسیر مستقیمی به حافظه و احساس هستند.

مواد معطری همچون بابونه درد را کمتر می کنند و می توانند بر روی شخصیت و رفتار انسان ها تاثیر بگذارند. تحقیقات انجام شده نشان می دهد استفاده از عطرهای روغنی یکی از سریع ترین روش ها برای رسیدن به نتایج روانشناسی است.

بیشتر بخوانید:

چند ماسک صورت برای زیبایی و سلامت پوست با چند میوه

معرفی چند مواد غذایی برای کاهش چربی شکم

۲۷۱ ۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1746798

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =