تلویزیون برای ساخت مسابقه به سراغ پرونده‌های واقعی زندانیان رفت

ایرنا نوشت: محمدرضا رهبری اجرای نقش کارآگاه و دانای کل داستان مسابقه «سر نخ» را بر عهده دارد که در ایام نوروز از شبکه نسیم پخش می‌شود. او می‌گوید سوژه‌های این مسابقه از میان پرونده‌های واقعیِ جنایی و سرقت رخ داده در چند سال اخیر در کشور انتخاب شده است.

محمدرضا رهبری اجرای نقش کارآگاه و دانای کل داستان در مسابقه «سر نخ» را بر عهده دارد که در ایام نوروز از شبکه نسیم پخش می‌شود. رهبری درباره این که «سر نخ» به دنبال چیست، اظهار داشت: «این مسابقه به جز نکات اخلاقی و پیام‌های آموزشی که در بر دارد، می‌تواند محک خوبی برای پرورش استعداد و تقویت شم پلیسی علاقه‌مندان به این حرفه باشد و یکی از جذابیت‌های این کار برای من مجری - بازیگر بودن توامان شخصیت (کاراکتر) کارآگاه بود. همچنین آشنا شدن با رازها و پیچیدگی پرونده‌های جنایی واقعی می‌تواند از بروز حوادث مشابه در آینده پیشگیری کند.»

رهبری که در سال‌های اخیر در کارهایی چون «گیج‌گاه»، «دادزن» و «بچه مهندس ۴» ایفای نقش کرده، گفت: «تا جایی که مطلع هستم، طرح «سر نخ» نمونه مشابه داخلی و حتی خارجی نداشته و ندارد و این یک طرح بکر متعلق به آریا طاهری تهیه‌کننده و کارگردان خلاق کار است. همچنین اتفاقات مهم برنامه در اتاق بازجویی رخ می‌دهد که حاصل بداهه‌پردازی بازیگران این طرح است که بر اساس گفتار و رفتار شرکت‌کنندگان واکنش نشان می‌دهند.»

بازیگر «سرزمین آبی» در این باره که «سر نخ» قرار است از چه رازهایی پرده بردارد؟ اظهار داشت: «این مسابقه از میان پرونده‌های واقعیِ جنایی و سرقت رخ داده در چند سال اخیر در کشور انتخاب شده است که قابلیت پخش در تلویزیون را دارند و همچنین به لحاظ فیلمنامه‌ای از جذابیت بصری برخوردارند و در ۳۰ قسمت به روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت.»

بازیگر «ایکس لارج» درباره هدف غایی «سر نخ» گفت: «رسالت این برنامه همانند اکثر برنامه‌های تلویزیونی در درجه اول سرگرم‌کنندگی برای مخاطب است و در نهایت جنبه‌های آموزشی فراوانی دارد که با بالا رفتن آگاهی مخاطب توسط آن، «سر نخ» می‌تواند از وقوع بسیاری از جرایم جلوگیری کند و دانش اجتماعی جامعه را بالا ببرد.»

مسابقه «سر نخ» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی آریا طاهری و مشارکت موسسه فرهنگی هنری ناجی‌هنر ساخته شده و هر روز ساعت ۱۷ از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود و پخش آن پس از نوروز نیز به صورت هفتگی ادامه خواهد داشت. در طراحی «سر نخ» که پخش آن از ۲۹ اسفند آغاز شده، سعی بر آن بوده که پرونده‌های واقعی پلیس آگاهی تبدیل به چالشی برای شرکت‌کنندگان مسابقه شود. در هر برنامه دو نفر دستیار به کمک کارآگاه آمده و پس از دریافت پرونده با بازجویی منطقی متهمان بر اساس دلیل اتهام و سر نخ‌های موجود باید به پاسخ منطقی و درست دست پیدا کنند. اجرای نقش کارآگاه و دانای کل داستان بر عهده محمدرضا رهبری است و در برنامه روز پنجشنبه، هم دستیاران کارآگاه یعنی همان شرکت کننده‌ها خانم بودند و هم متهمان؛ اتفاقی که برای نخستین بار رخ داد.

۲۵۹۲۵۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1746935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =