عباسی: مسیر کشور به سمت پیشرفت است/ تصدی‌گری دولت بر اقتصاد باید به حداقل برسد

تسنیم نوشت:نماینده کرج در مجلس گفت:‌ اگر در ۸ سال دفاع مقدس توانستیم با همراهی مردم، رژیم بعث را که از سوی تمامی قدرت‌ها حمایت سیاسی و تسلیحاتی می‌شد عقب برانیم، امروز نیز برای عبور از مشکلات اقتصادی نیازمند حضور مردم در عرصه‌های اقتصادی هستیم.

علیرضا عباسی نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به مهمترین محورهای سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب در مشهد مقدس گفت: یکی از نقاط قوتی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی داریم این است که بعد از 44سال دستاوردهای بسیاری خوبی داشتیم از جمله در زمینه‌های علمی و فناوری، بهداشت و درمان و حوزه‌های زیرساختی که لازم است به درستی برای مردم تبیین شود.

وی افزود: به هر حال جایگاه ایران در حوزه‌های مختلف پیشرفت و توسعه در مقایسه با پیش از انقلاب تحولات قابل توجهی داشته و کشورمان امروز در برخی زمینه‌های علمی همچون نانوتکنولوژی، مسائل دفاعی بیوتکنولوژی و سلول‌های بنیادی و هوافضا جزو 10 کشور دنیا هستیم که این مسئله نشان می‌دهد سمت و سوی ایران اسلامی در 44 سال گذشته همواره در مسیر پیشرفت قرار داشته است.

**پیشرفت‌های کشور در 44 سال گذشته با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست

نماینده کرج در مجلس با بیان اینکه در حوزه خدمت رسانی دستاوردهای محسوسی داشتیم و توسعه شبکه‌های مخابرات، آبرسانی، برق و گاز قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، گفت: اگر پیش از انقلاب تنها درصدی از مردم که در برخی مناطق برخوردار در کلان شهرها ساکن بودند، از خدمات آب و برق و گاز بهره‌مند بودند، امروز بسیاری از این خدمات حتی به دور افتاده‌ترین روستاهای کشور نیز رسیده است.

عباسی عنوان کرد: البته با وجود تمامی این پیشرفت‌ها مسئله‌ای باید برای مردم بازگو شود آن است که وضع امروز کشور با وضعیت مطلوبی که پس از انقلاب اسلامی هدف‌گذاری شده بود، فاصله دارد و واقعیت آن است که ما در مسیر رسیدن به وضع مطلوب کوتاهی‌هایی داشتیم. اگر این مسائل به شکل صادقانه و با روایت‌گری درست به مردم منتقل شود، جامعه به راحتی پذیرای این مسائل خواهد بود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از تصدی‌گری دولت بر بسیاری از بخش‌های اقتصادی کشور، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که رهبر انقلاب نیز در سخنرانی نوروزی به آن اشاره کردند، تصدی‌گری حداکثری دولت در اقتصاد و تداوم این سیاست به شکل کم و بیش تا همین امروز بوده است. در صورتی که در اصل 44 قانون اساسی، اقتصاد به 3 بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم بندی شده و ظرفیت‌های قانونی برای فعالیت‌ بخش خصوصی و تعاونی در قانون قید شده است.

**تصدی‌گری دولت بر اقتصاد باید به مرور به حداقل برسد

وی گفت: اگر در 8 سال دفاع مقدس توانستیم رژیم بعث که از سوی تمامی قدرت‌ها حمایت سیاسی و تسلیحاتی می‌شد عقب برانیم، علت آن این بود که مردم با تمام قد پای کار انقلاب آمدند. همین رویه امروز در بحث اقتصاد باید تکرار شود و لازم است که زمینه برای حضور مردم در عرصه اقتصادی فراهم شود. البته مجلس سال گذشته با تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تحقق این مهم را پایه‌گذاری کردیم و در سال جدید باید نظارت حداکثری برای اجرای درست این قانون داشته باشیم.

عباسی خاطرنشان کرد: تا زمانی که بسترهای لازم برای فعالیت اقتصادی مردم و بخش خصوصی در اقتصاد هموار نشود، نمی‌توان انتظار داشت که بازارهای سوداگرایانه در کشور جذابیت خود را از دست بدهد. ما باید به سمتی برویم که کم کم دست دولت را از تصدی‌گری در اقتصاد کوتاه کنیم و دولت صرفاً نقش تنظیم‌گری را ایفا کند.

بیشتر بخوانید:

21217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1747097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =