اشیا ۴ هزار سال قبل از میلاد مسیح در موزه بابل موجود است

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بابل درب های چوبی، سکه، فلز، شیشه، چوب، سنگ و غیره را بخشی از اشیای موجود در این موزه عنوان کرد و گفت: اشیاء ۴ هزار سال قبل از میلاد مسیح تا اشیاء دوره قاجاریه و اسکناس دوره پهلوی در این موزه موجود است.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، مهران فلاح با بیان اینکه موزه بابل یک ساختمان قدیمی است که در سال ۱۳۰۷ احداث شد و به عنوان ساختمان شهرداری از آن استفاده می‌شد، اظهارکرد: این ساختمان از سال ۱۳۷۵ تبدیل به موزه شد و دارای سه طبقه مختلف است.

وی تصریح کرد: طبقه اول مربوط به بخش باستان شناسی است، طبقه همکف شامل تدفین باستانی از گورستان شهنه پشته می شود و طبقه زیرزمین هم شامل بخش مردم شناسی است.

فلاح با بیان اینکه شاخص‌ترین اشیاء بخش مردم‌شناسی، چوب (لاک) است، گفت: چون این موزه نخستین موزه استان است و آن زمان وسعت مازندران بسیار بیشتر از زمان حاضر بود ما از استان گلستان هم در این موزه اشیا داریم.

وی درب های چوبی، سکه، فلز، شیشه، چوب، سنگ و غیره را بخشی از اشیای موجود در این موزه عنوان کرد و افزود: اشیاء ۴ هزار سال قبل از میلاد مسیح تا اشیاء دوره قاجاریه و اسکناس دوره پهلوی در این موزه موجود است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بابل با بیان اینکه درب موزه همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ عصر بر روی عموم باز است،خاطرنشان کرد: در ایام نوروز استقبال مردم شدت می‌یابد و علاوه بر گردشگران دیگر استان ها مثل سمنان، یزد، آذربایجان و... شاهد حضور گردشگران خارجی نیز هستیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1747408

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =