خرمای کبکاب کیلویی ۴۲ هزار تا ۶۶ هزار تومان

تسنیم نوشت:درحالی که قیمت خرمای کبکاب در غرفه‌های میادین شهرداری تهران زیر ۴۲ هزار تومان عرضه نمی‌شود. مدیر کل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی مدعی شده است: خرما در غرفه سازمان میادین هر کیلو خرمای کبکاب ۳۹ هزار تومان است.

درحال حاضر انواع خرمای کبکاب در غرفه‌های میادین شهرداری تهران، از ۴۲ هزار تومان تا ۶۶ هزار تومان بفروش می‌رود. در این بازار خرمای مضافتی درجه دو جیرفت نیز کیلویی ۷۲ هزار تومان و درجه یک جیرفت ۷۴ هزار تومان عرضه می‌شود. اما انواع خرمای مضافتی بم کیلویی از ۷۵ هزار تا ۸۵ هزار تومان به فروش می‌رود. در این بازار خرمای مضافتی به صورت کارتونی نیز عرضه می‌شود که قیمت آن هم از ۶۲ هزار تومان تا ۶۷ هزار تومان است.

در میادین ارزانترین نوع خرما مربوط به خارک خوشه‌ای درجه دو است که کیلویی ۲۲ هزار تومان است. البته خارک خوشه‌ای درجه یک ۲۷ هزار تومان به فروش می‌رود. اما سایر انواع خارک ۲۵ هزار تومان تا ۳۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

با این حال مسعود امراللهی مدیر کل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: خرمای تنظیم بازاری با قیمت مصوب در میادین شهرداری هست، در این بازار رطب مضافتی هر کیلوگرم ۷۱ هزار و ۴۰۰ تومان است . این نوع خرما در بسته‌بندی۶۰۰ گرمی حدود ۴۵ هزار تومان و خرمای کبکاب هر کیلوگرم ۳۹ هزار تومان توزیع شد. امراللهی افزود: غرفی که میوه تنظیم بازار شب عید را در استان‌ها و شهرستان‌ها توزیع می‌کردند تا ۱۳ فروردین ماه خرما توزیع می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

۴۶۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1747494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =