محمود احمدی​نژاد امشب نشست مطبوعاتی​ای در حاشیه اجلاس سازمان ملل داشت. خزایی نماینده ایران در سازمان ملل از همراهان رئیس​جمهور در این نشست خبری بود.

به گزارش خبرآنلاین، ترجمه این نشست خبری از ابتدا دچار تاخیر و مشکلاتی بود که بعد از چند سوال اول به کلی قطع شد. احمدی​نژاد نیز که متوجه این موضوع شده بود سخنانش را قطع کرد تا این ایراد برطرف شود و سپس به سخنانش ادامه داد.

خبرنگاری از احمدی​نژاد پرسید که اگر آمریکا اورانیوم 20 درصد غنی شده را به ایران بدهد شما چه خواهید کرد؟ وی پاسخ داد: این مقدار اورانیوم مصرف دارویی دارد. تولید کنندگان باید بر اساس NPT این اورانیوم را به ما بدهند. عدم پرداخت آن، نوعی بی قانونی است.  ما مجبور شدیم هزینه زیادی برای ایجاد سوخت بگذاریم. هر زمانی که سوخت 20 درصد در اختیار ما قرار بدهند، ما تولید سوخت را متوقف می​کنیم. هیچ تضمینی هم به جز سوخت نمی​خواهیم.

وی با بیان اینکه برخی سیاستمداران ایندرخواست ایران را به چیزهای دیگری مرتبط می​کنند، ادامه داد: ما از دریافت این سوخت استقبال می​کنیم. فرقی نمی​کند که آمریکا باشد، اروپا و یا آمریکای لاتین.

رئیس​جمهور در پاسخ به سوال شبکه ان بی سی انگلیس درخصوص ویروس استاکنت گفت: کسانی که مخالف فعالیت هسته​ای ایران هستند، این مشکلات را ایجاد می کنند. متخصصین ما به سرعت این مشکل را کنترل کنند.

وی در پاسخ به سوال واحد مرکزی خبر که به اظهارات رئیس جمهور در سازمان ملل اشاره داشت، نیز گفت: سازمان ملل برای ساماندهی مدیریت مشترک جهانی تشکیل شد. دنیا را بدون این نوع مدیریت و مشارکت همگانی اداره کرد. امیدواریم همه کمک کنند. حتی کسانی که از شرایط موجود سود می​برند با اراده ملت​ها همراهی کنند تا همه دنیا در رفاه و امنیت باشد.

ادامه دارد...

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =