۲ نفر
۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
برای نوزادان بلیط هواپیما بخریم یا نه؟

سفر با یک نوزاد تازه متولد شده می‌تواند کمی دلهره آور باشد، به خصوص اگر اولین بار باشد که با یک نوزاد پرواز می‌کنید. با این حال، با آمادگی و برنامه ریزی مناسب می‌توانید یک سفر هوایی امن و راحت با نوزاد تازه متولد شده خود داشته باشید.

سوال رایجی که برای خیلی‌ها وجود دارد این است که آیا برای نوزادان بلیط هواپیما بخریم یا نه؟ در ادامه خلاصه‌ای در مورد آنچه که باید هنگام پرواز با یک نوزاد انتظار داشته باشید آورده شده است؛ از تهیه بلیط هواپیما گرفته تا قیمت مخصوص کودکان.

از سفر با نوزاد چه می‌دانید؟

خبر خوب این است که اکثر خطوط هوایی به نوزادان اجازه پرواز از سن 2 هفتگی را می‌دهند. البته برخی ممکن است محدودیت سنی داشته باشند یا برای نوزادان زیر سنی خاص نیاز به یادداشت پزشک باشد. نوزادان معمولاً روی دامان والدین خود سفر می‌کنند اما به هر حال نیاز به بلیط هواپیما دارند، مخصوصا اگر می‌خواهید از صندلی مخصوص استفاده کنید یا پروازتان بین‌المللی است. اکثر شرکت‌های هواپیمایی برای خواب نوزادان در حین پرواز و همچنین تعویض آن‌ها در توالت‌ها، امکاناتی فراهم می‌کنند. برخی از خطوط هوایی ممکن است غذای کودک یا شیر خشک را نیز ارائه دهند، بنابراین حتما قبل از پرواز با شرکت هواپیمایی خود مشورت کنید. نوزادان باید در هنگام برخاستن، فرود آمدن و تلاطم ایمن باشند، بنابراین حتماً از کمربند ایمنی نوزاد استفاده کنید یا کودک خود را محکم روی پاهای خود نگه دارید.

ممکن است بتوانید صندلی یا کالسکه کودک را با خود همراه داشته باشید، اما از قبل با شرکت هواپیمایی خود مشورت کنید تا ببینید آیا محدودیت یا هزینه‌ای وجود دارد یا خیر. شیر دادن، حتی شیر دادن با شیشه در هنگام برخاستن و فرود آمدن می‌تواند منجر به کاهش فشار گوش کودک شما شود. بهتر است به این نکته دقت کنید. همیشه ایده خوبی است که از قبل با شرکت هواپیمایی خود چک کنید تا ببینید آیا الزامات یا سیاست‌های خاصی برای پرواز با نوزاد وجود دارد یا خیر. با برنامه‌ریزی از قبل و آمادگی می‌توانید یک سفر هوایی آرام و بدون استرس با نوزاد خود داشته باشید.

آیا تهیه بلیط هواپیما برای نوزاد ضروریست؟

توجه به این نکته مهم است که سیاست‌های خطوط هوایی در مورد نوزادان و بلیط‌ها می‌تواند بسته به کشور و شرکت هواپیمایی متفاوت باشد. در ایران، اکثر شرکت‌های هواپیمایی از نوزادان می‌خواهند که بلیت هواپیما خود را داشته باشند؛ صرف نظر از اینکه روی پای والدینشان نشسته باشند یا روی صندلی. این سیاست به دلیل مقررات ایمنی و نیاز به در نظر گرفتن تعداد کل مسافران در پرواز برقرار است.

هزینه خرید بلیط هواپیما معمولی و بلیط چارتر برای یک نوزاد معمولا کمتر از یک بلیط معمولی بزرگسالان است. برخی از خطوط هوایی ممکن است محدودیت‌هایی در تعداد نوزادانی که می‌توانند با یک پرواز سفر کنند نیز داشته باشند، بنابراین همیشه ایده خوبی است که از قبل با شرکت هواپیمایی چک کنید تا خط مشی و در دسترس بودن آن‌ها را تأیید کنید. صرف نظر از اینکه بلیط لازم است یا خیر، مهم است که از ایمنی و راحتی نوزاد خود در طول پرواز اطمینان حاصل کنید. اطمینان حاصل کنید که وسایل مورد نیاز کودک مانند صندلی یا کالسکه را به همراه داشته باشید و برای هر گونه الزامات یا محدودیت‌های اضافی با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید. همچنین ایده خوبی است که برای تغذیه، تعویض پوشک و هر نیاز دیگری که نوزاد شما ممکن است در طول پرواز داشته باشد، آماده شوید. اگر می‌خواهید با بلیط لحظه آخری سفر کنید، باز هم بهتر است تمام این موارد را با سرعت از شرکت هواپیمایی پرس و جو کنید تا با خیال راحت به سفر بروید.

چرا لازم است حتما برای نوزاد هم بلیط هواپیما تهیه شود؟

تهیه بلیط هواپیما برای نوزاد ضروری است زیرا شرکت‌های هواپیمایی باید تعداد کل مسافران پرواز را محاسبه کنند (حتی نوزادان). این موضوع به دلایل ایمنی و رعایت مقررات هوانوردی ضروری است. علاوه بر این، خرید بلیط برای یک نوزاد تازه متولد شده نیز ممکن است مزایای دیگری مانند صندلی تقویت شده برای نوزاد و امکان استفاده از سایر وسایل کودک در طول پرواز داشته باشد.

حتی اگر نوزادی در طول پرواز در آغوش والدین خود بنشیند، خرید بلیط برای نوزاد لازم است. این به این دلیل است که خطوط هوایی باید اطمینان حاصل کنند که فضای کافی و تجهیزات ایمنی برای پذیرش همه مسافران، از جمله نوزادان، دارند. علاوه بر این، خرید اینترنتی بلیط هواپیما برای نوزاد تازه متولد شده نیز می‌تواند به جلوگیری از هرگونه مشکل در قوانین گمرک کمک کند، چرا که ممکن است برای همه مسافران، از جمله نوزادان، نیاز به مدارک باشد.

برای نوزادان بلیط هواپیما بخریم یا نه؟

قیمت بلیط هواپیما نوزادان چه تفاوتی با بزرگسالان دارد؟

تفاوت قیمت بلیط هواپیما نوزاد و بزرگسال در کشور ما بسته به ایرلاین و نوع بلیط خریداری شده می‌تواند متفاوت باشد. با این حال، به طور کلی، بلیط برای نوزادان و کودکان خردسال (سنین 0-2 و 2-12 سال) در ایران معمولا ارزان‌تر از بلیط بزرگسالان است. در برخی موارد، اگر نوزادان زیر دو سال در طول پرواز در آغوش والدین خود بنشینند، ممکن است اجازه سفر رایگان داشته باشند (به ندرت). با این حال، همانطور که قبلاً گفتیم، برخی از ایرلاین‌ها در ایران از نوزادان می‌خواهند که بلیط خود را داشته باشند، صرف نظر از اینکه روی پای والدینشان می‌نشینند یا روی صندلی. در این موارد، هزینه بلیط نوزاد به طور معمول کمتر از هزینه بلیط بزرگسالان است. مبلغ بلیط نوزادان ۱۰ درصد هزینه کل بلیط بزرگسال است. کودکان ۲ تا ۱۲ سال هم برای سفر با هواپیما به صندلی و بلیط نیاز دارند و این قیمت بلیط کودک کاملا به شناسه نرخی وابسته است. هر شرکت هواپیمایی بسته به ساعت و تاریخ حرکت، فصل سال و سیاست‌های بازرگانی خود شناسه نرخی متفاوتی برای بلیط دارد.

در نتیجه هنگام خرید بلیط هواپیما برای کودک بسته به ایرلاینی که با آن مسافرت می‌کنید و شناسه نرخی بلیطی که تهیه می‌کنید هزینه بلیط کودک‌تان متفاوت خواهد بود. غالبا بهای بلیط کودک 2 تا 12 سال ۵۰ درصد و در بعضی موارد ۷۵ درصد بهای بلیط بزرگسال است. توجه به این نکته ضروری است که قیمت پروازها در ایران بسته به عواملی مانند زمان سال، تقاضا و در دسترس بودن متفاوت باشد. علاوه بر این، برخی از خطوط هوایی ممکن است پیشنهادهای خاصی را برای کودکان یا خانواده‌ها ارائه دهند، بنابراین بد نیست که با شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی مشورت کنید تا به روزترین اطلاعات را در مورد قیمت بلیط و هرگونه تخفیف یا تبلیغاتی که ممکن است در دسترس باشد، دریافت کنید.

همچنین بلیط چارتر سیاست‌ها و ساختار قیمت گذاری متفاوتی نسبت به پروازهای سیستمی دارد. معمولاً برای پروازهای چارتر هزینه ثابتی برای هر نفر، صرف نظر از سن، وجود دارد. این بدان معناست که هم بزرگسالان و هم کودکان قیمت یکسانی برای بلیط پرداخت می‌کنند. پروازهای چارتر معمولاً توسط اپراتورها یا تورهاتی مسافرتی ترتیب داده می‌شوند و ساختار قیمت‌گذاری ممکن است بر اساس هزینه کل پرواز باشد، نه کرایه‌های فردی. این می‌تواند منجر به ساختار قیمت گذاری ساده‌تری شود که بین کرایه های بزرگسالان و کودکان تفاوتی قائل نمی‌شود. توجه به این نکته ضروری است که یک پرواز چارتر ممکن است در مقایسه با پرواز سیستمی سیاست‌ها و مقررات متفاوتی داشته باشد. همیشه بهتر است قوانین فروش ایرلاین و شرکت چارترکننده را بررسی کنید تا هرگونه سیاست یا الزامات خاص مربوط به نوزادان یا کودکان خردسال را بدانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1748491

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =