رئیس جمهور در دیدار با دبیرکل سازمان ملل به او تابلویی با شعر بنی آدم اعضای یک دیگرند اهدا کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری رییس‌جمهوری اسلامی ایران و دبیر کل سازمان ملل متحد مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده و بر احترام به حقوق اساسی مردم و رفع مسائل و مشکلات آنان بدون دخالت‌های خارجی تاکید کردند.

محمود احمدی‌نژاد در دیدار بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد ضرورت حضور فعال سازمان ملل و شخص دبیر کل در رسیدگی به مسائل بین المللی و به ویژه منطقه ای را مورد تاکید قرارداد و با انتقاد از دخالت نیروهای ناتو در مسائل منطقه اظهارداشت:هرگونه دخالت خارجی عامل بی ثباتی و التهاب در منطقه بوده و چنانچه نیروهای اشغالگر از منطقه خارج شوند، ملت‌ها قادر به تامین امنیت خود خواهند بود.

رییس جمهور همچنین با انتقاد از ساختار شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد: توقع این است که شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل مرجعی برای پیگیری و رفع ظلم و بی عدالتی به ملت های جهان باشند.

احمدی نژاد همچنین با اظهار نگرانی از دخالت ناتو در لیبی خواستار خاتمه این مداخلات و بازگرداندن منابع مالی لیبی به مردم این کشور شد.

رییس جمهور در این دیدار با یادآوری اسارت 4 دیپلمات ایرانی در بند رژیم صهیونیستی که 29 سال پیش توسط این رژیم در لبنان ربوده شده اند، به حضور خانم مجتهدزاده معاون رییس جمهور و همسر یکی از آن دیپلمات ها در این دیدار و نگرانی خانواده دیپلمات های ایرانی اشاره کرد و گفت : در خصوص 4 دیپلمات ربوده شده کشورمان اسنادی موجود است که آنان زنده بوده و در اختیار رژیم صهیونیستی هستند، لذا از دبیر کل سازمان ملل انتظار می رود برای آزادی آنان اقدام جدی انجام دهد.

احمدی نژاد همچنین با اظهار تاسف از انتشار اطلاعات محرمانه مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی که موجب به شهادت رسیدن تعدادی از دانشمندان هسته ای ایران شد، خطاب به دبیر کل سازمان ملل یادآور شد: آژانس بین المللی هسته ای باید به دور از تاثیر پذیری از فشارهای سیاسی ، صرفا بر اساس قانون عمل کند .

احمدی نژاد و بان کی مون همچنین بر استمرار مذاکره و گفت و گو درباره موضوع هسته ای جمهوری اسلامی ایران و حل و فصل مسالمت آمیز آن تاکید کردند.

دبیر کل سازمان ملل در ادامه با تاکید بر احترام به حقوق اساسی ملت ها و لزوم اصلاحات سیاسی در کشورها به موضوع سوریه اشاره کرد و اظهار داشت : سازمان ملل با هرگونه دخالت خارجی در موضوع سوریه مخالف بوده و معتقد است مشکلات آن کشور باید توسط خودشان حل و فصل شود.

/27219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =